K
kupari kierukkalainen..
Vieras
Lopetin yhdistelmäehkäisypillerit (Yasmine) 6-7v syönnin jälkeen koska mulla todettiin aurallinen migreeni ja tästäjohtuen suurentunut aivoinfraktiriski. Päädyin kokonaan hormonittomaan vaihtoehtoon,eli kuparikierukkaan. Perusteluja ei ihmeemmin tarvinnut tehdä, homma siis sujui mutkattomasti. Papa-koe otettiin, sukupuolielämästä ei kyselty mitään, eikä sukupuolitauteja testattu, olen 23-vuotias synnyttämätön nainen. Kierukka asennettiin kuukautisten 3.päivänä, kohdun mittaus sattui vietävästi vaikka olin ottanut 750mg kipulääkettä ennen asennusta. Asennus itsessään ei tuntunut milleen. Kohtuni oli yli 6cm ja kierukka Flexi T 300 joka on joku kolmisen senttiä pituus ja kaks senttiä se yläsakara. Hyvin sopi ja mahtu, ja ultralla katottiin,että on paikallaan. Hirveä jomotus ja nippailu alkoi hetken päästä asennuksesta,joka on normaalia. Lisää lääkettä vana. Kivut katosivat iltaan mennessä eikä sen jälkeen ole kipuja ollut, olen jopa ihmetellyt onko koko kierukka edes siellä
Hyvin on toiminut, verenvuoto loppui seuraavana päivänä ja limakalvot toimii hyvin. Seksi sujui ongelmitta. Hyviä kokemuksia tähän mennessä, seuraavia luonnollisia kuukautisia odottelen jännityksellä..
PS.Joku tossa puhui että kierukkaraskauksissa kierukka voi olla lapsen päässä tai jotain. Yleensähän kierukka pyritään poistamaan kun raskaus todetaan.......
PS.Joku tossa puhui että kierukkaraskauksissa kierukka voi olla lapsen päässä tai jotain. Yleensähän kierukka pyritään poistamaan kun raskaus todetaan.......