kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytsä

Vieras
Onko teillä minkälaisia kokemuksia kuparikierukasta? Voikohan sille olla allerginen, kun olen monille aineille allerginen? Mietin että se vois olla hyvä vaihtoehto, kun mulle nuo hormonaaliset ehkäsyt ei oikein sovi (kaikista e-pillereistä paino nousee, hermot menee joka asiasta jne.) sattuuko sen laittaminen? entä tuntuuko se kun se on paikoillaan?

Ei hyvä kokemus mulla ainaskaan. Laitossa meni pitkään ja se sattu. Sit myöhemmin jatkuvasti oli alavatsa kipee ja vihlo silleen. Ja jos vaikka vähä paino alavatsaa niin sattu ihan pirusti. Loppu oireet kun otatin sen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsä:
mikset ellukka1 laittaisi enää kuparikierukkaa?

vuosin kuukaudessa n.3vk ja viikon väli että mensut alkoivat uudessaa,vuoto oli kuin vesiputous,vuosi koko ajan ja aivan hirveänä,kauheat mahakivut ja jalkakivut.

Paras ehkäsy mulla ainakin!! :D Ei mitn huonoo sanottavaa ainakaan toistaseks...Laittamista en huomannut,lääkäriltä piti kysyäkin että joko se muka on paikallaan :)
Eikä sitä siellä mitenkään tunne...Jostain luin että yhdynnässä voi langat tuntua,mutta niitähän saa sit korjailtua.Meillä ei oo tuntunut =)
Ja allerginen voit olla jos oot kuparille allerginen :D

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Ei hyvä kokemus mulla ainaskaan. Laitossa meni pitkään ja se sattu. Sit myöhemmin jatkuvasti oli alavatsa kipee ja vihlo silleen. Ja jos vaikka vähä paino alavatsaa niin sattu ihan pirusti. Loppu oireet kun otatin sen pois.

Mulle kierukan laittanut lääkäri sano,että jos kierukkaa ei saa kuuden sekunnin aikan paikalle,on mentävä takas kouluun :D

Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:

Mulle kierukan laittanut lääkäri sano,että jos kierukkaa ei saa kuuden sekunnin aikan paikalle,on mentävä takas kouluun :D

No se lääkäri joka mulle laitto ni sais sit vissiin mennä takasin kun koko homma kesti jotain 35min :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:

No se lääkäri joka mulle laitto ni sais sit vissiin mennä takasin kun koko homma kesti jotain 35min :kieh:

:o :o :o :o

Kannattaa kokeilla jos muut ei sovi. Saahan sen aina pois. Mulla ollut jo useampi ja nyt uusin laitettu muutama kuukausi sitten n 4 kk synnytyksen jälkeen. En tosiaankaan vuoda koko kuukautta. Kuukautiset kestää 4-5 päivää josta 2 päivää on todellista runsasta vuotoa. Siitä selviän kun käytän tampoonia (juu olen käyttänyt lähes aina vuosikausia kierukan kanssa eikä mitään ole tapahtunut). Minulle sopii siis hyvin ja vahinkoraskauksia ei ole ollut. Laitto ei ole ikinä sattunut tai tuntunut miltään. Ei myöskään ole ollut mitään mahakipuja. Ehkä nuo tapaukset joissa laitto sattuu + tulee mahakipuja menevät jo laitossa jotenkin pieleen tai kierukka ei vaan sovi elimistöön. En pidä kuitenkaan niin isona juttuna etteikö kannattaisi kokeilla. Itse en uskaltanut ottaa hormonikierukkaa, koska olen käsittänyt että saattaa aiheuttaa aknea kasvoihin jos siihen taipumusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsä:
mikset ellukka1 laittaisi enää kuparikierukkaa?

vuosin kuukaudessa n.3vk ja viikon väli että mensut alkoivat uudessaa,vuoto oli kuin vesiputous,vuosi koko ajan ja aivan hirveänä,kauheat mahakivut ja jalkakivut.

Sulla siis alavatsa kipuja, jotka ikään kuin säteili jalkaan.? mulla aina välillä etenkin menkkojen aikana. Tiputtelu vuotoa myös esiintyy, on käyny nyt mielessä ehkäsyn vaihto.

Niin ja sellanen lisäys. Vaikka mulla ei ollutkaan mitään erikoisemaa niin silti muutaman kuukauden mun kroppa yritti totutella tohon kierukkaan. Välillä oli maha kipee ja tiputteluvuotoja ennen ja jälkeen kuukautisten.
Eli ei kannata parin ekan kuukauden jälkeen vielä luovuttaa =) Oisko menny joku 4-5kk tohon mulla. SEn jälkeen on ollut ihan normaalia tää elämä =)

Mulle laitettiin kuparikierukka maaliskuussa. Vielä kesällä vuodot olivat todella runsaita ja kestivät pitkään. Nyt syksymmällä vuodot ovat tasoittuneet ja voin sanoa olevani tyytyväinen kierukkaan.

Hormonikierukkakin on aikoinaan ollut. Sen laittaminen sattui tosi paljon, olin kivusta lähes shokissa. Kuparikierukan laittaminen ei tuntunut juuri ollenkaan.