Kuravaatteet paidan vai haalarin päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vuokko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vuokko"

Vieras
Puetteko lapselle kuravaatteet suoraan sisävaatteiden päälle vai laitatteko ulkovaatteita väliin?

Minulla 2v taapero joka konttaa ja ryömii leikeissään niin, että kuravaatteet on vähänkin kostealla säällä pesun takia helpommat kuin kosteudenkestävä haalari. Tänäänkin hieman viileällä sadesäällä laiton bodyn päälle huppari ja sitten suoraan sadetakin mutta huomasin että toisilla lapsilla hiekkalaatikolla oli vielä takki siinä välissä. Valaiskaa ensikertalaista, mikä on hyvä käytäntö ja miksi?

Kylmällä säällä meillä oli normaalit ulkovaatteet ja siinä päällä kuravaatteet. Nyt lämpösemmällä, kutrn viikonloppuna oli, oli fleecevaatteiden päällä haalari.
Vasta kesällä laittaisin sisävaatteiden päälle kurahaalarin.
Mutta meidän lapsella vuotaakin nenä helposti ulkona.

Mun lämminverisellä saatto olla sisävaatteiden päällä fleeceasu tai villapuku sadevaatteiden alla. Hyvin tarkeni. Tuntu että sille tuli kuuma jos plussalla puki alle ulkopuvun. Kylmemmällä toki ulkovaatteet alla.
Kannattaa ap pukea lapsi sen mukaan miten on tai ei ole viluinen ja kuinka aktiivisesti liikkuu ulkona. Ulkona voi kokeilla välillä lapsen ihoa niskasta esim että onko hikinen, viileä. lämmin jne..ja kysyä paleleeko tai onko kuuma.

Meillä on vuorelliset kurahaalarit. Ne on tosi hyvät kun yleensä sateella on sen verran kylmä että edes jotain tarvitsee alle. Lapsethan menee maatamyöden. Kylmällä ne on mennyt vielä normaalin talvihaalarin päälle. Mutta ihan lumisateellahan kuriksia ei tarvitse kun haalarit riittää. Joten olen todennut nuo vuorelliset ihan huippuratkaisuksi. Takissa ei ole vuorta, sen alle sitten sään mukaan. Joko talvitakki, fleece, tai vaikka vaan t-paita.

Onko teillä muuten 2v:lla vielä bodyja :O ?

Kiitos vastauksista! Käytän taaperolla bodyja niin kauan kun ne mahtuu kun hänellä on selkä muuten aina paljaana etenkin ulkoillessa, kun on takki ja housut erikseen.

Yhteistyössä