kurkkupaise

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voi APUA! Mulla oli joku pari kuukautta sitten nielurisatulehdus. Nyt perjantaina tuli taas kurkkukipeäksi. Tänä aamuna oli aivan järjetön pääkipu. No äsken katsoin nieluun näkyisikö vaaleita peitteitä, kun mulla on angiinaa ollut aina välillä. No ei ollut. Sen sijaan toisen nielurisan takana näkyi joku ylimääräinen, ei ole siinä ennen ollut. Googletin kurkkupaisetta ja yhdessä kuvassa oli aivan samanlainen. Lääkäriin se kai on aamulla heti soitettava! Luin myös miten kurkkupaise poistetaan, apuuuaaaa, pelottaa!!!

No, multa on vasta puhkaistu kurkkupaise. Mulla oli yli viikon kurkku niin kipeä, etten voinu syödä enkä juoda mitään ja lopulta ei meinannu henki kulkea ja ääni kuulosti hassulta.
Paisetta yritettiin puhkaista kolmesti, joista kolmannella kerralla se vasta puhkesi.
Pahempaa kuin se puudutus ja paiseen puhkaisu, oli se pelko. Minäkin luin toimenpiteestä ja pelkäsin ihan älyttömästi. Tosiasiassa se puudutus ei ollut niin paha. Hetken kirpaisi ja sitten jo alkoi puutua. Itse puhkaisu ei sattunut yhtään, tuli vain heti helpompi olo.

Tsemppiä sulle :) Se ei ole niin paha juttu, JOS siellä edes on mitään puhkottavaa. Mene huomenna lääkäriin niin ne testaa ensin onko sulla mononukleoosi ja jos ei tavallinen lekuri nää kurkussa mitään ,mene nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille. Ne osaa hommansa :)

[QUOTE="vieras";27557511]Miksi ne mononukleoosia testaa? Mitä oireet siinä on?[/QUOTE]

En tiedä testaako ne kaikilta. Mulla se paise ei ollut niin selvä (vaikka itse sanoinkin että paise siellä on) niin ne halusi varmistaa pikatestillä, ettei se vaan sittenkin ole mono. No, ei ollu ja ensin kaksi kandia yritti puhkaista paiseen tunnin välein siinä onnistumatta. Seuraavana aamuna erikoislääkäri löysi sen paiseen heti ja viilsi sen auki. Haisi muuten aika helvetin pahalle :( mutt ah, mikä helpotus. Se helvetillinen tuska helpotti heti, vaikka kurkun paraneminen kokonaan veikin pari päivää ja vaati antibioottikuurin.