Kurkunpäätulehduksesta tietävät...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Meitin poitsulla on vissiin kurkunpäätulehdus? ja on reppana ihan surkea kuumetta tänään 38.4, mutta eilen oli korkeimmillaan 40.
Käytin eilen lääkärissä ja totesi että on joku virus infektio ja määräsi ventolinea ja neuvoi antamaan kuumelääkettä. ( ei vaikuttanut kauhea vakuuttavalta tuo lääkäri). Viime yö oli tuskaa kun sai rajuja yskä kohtauksia, valitti kurkuaan ja itkien ryntäili ympäriinsä.
Tänään on vain pötkötellyt hengitys rohisee tosi pahasti. ei suostu puhumaan nyökkäilee ja osoittelee, mutta kurkkuun ei puhuessa satu kuulemma, mutta limaa on runsaasti ja rohina todella kauhea kuuloista.
Kuuluuko nämä oireet kurkunpäätulehdukseen olen aina luullut että on kuumeton tauti.
Niin ja poitsu on 5-vuotias eikä aikaisemmin moista vaivaa ole ollut kurkkutulehduksia kyllä ja kita- ja nielurisat on leikattu tammikuussa.

Minulla ja tytöllä oli viime talvena kurkunpäätulehdus ja vielä samaan aikaan... Tytöllä oli kuumetta mulla ei, joten vaihtelee. En saanut puhua, koska piti varoa rasittamasta kurkunpäätä, vaikka eipä mulla/tytöllä äänikään kulkenut, kun oli limaisuutta ja yskitti. Yskänlääkettä sai tytär, mutta minä en, koska odotin silloin vielä nuorimmaista. Että kyllä se lääkäri oikeassa oli... :|

Meillä poika sairastanut kaksi kertaa kurkunpääntulehduksen ja molemmilla kerroilla nousi korkea kuume n. 39-40. Kuumelääkettä annettiin että olo helpottuu, kuuma ei saanut juottaa, kylmä esim jäätelö auttoi.

Meillä sairastettiin vajaan viikon kun poika oli 9kk. Niihin pahimpiin kohtauksiin auttaa parhaiten se että menee ulos eli kylmä ilma helpottaa. Koita muutenkin pitää huoneet viileinä. Ja ne pahimmat kohtaukset tulee valitettavasti öiseen aikaan.

meillä on tullut laryngiitti kerran yhtäkkiä yllättäen. Illalla lapsi valitteli "tukkoisuutta" ja ajattelin että on nuhaa. sitten alkoi yskiä ja lopuksi tuntui että ääni eikä henki kulje. pari annosta meni bricanylia ja sitten syöksyttiin keskellä yötä päivystykseen kun ei mikään tuntunut auttavan. Oli viileä ja kostea syksy-yö ja matkalla yhtäkkiä ääni palasi ja pystyi puhumaan. mentiin silti päivystykseen ja saatiin ohje hengittää kylmää jos toisen kerran tulee eli ulos syksyllä tai talvella tai sitten kesällä pakastimen ovi auki ja siihen hengittelemään.
Hurja tautikohtaus ja pelottava kun ei varsinkaan oikeastaan tiennyt mitä tehdä. sen jälkeen ei olekaan tullut vaikka alkuun pelkäsin jokaista yskää ja kävin keskellä yötä kuuntelemassa hengityksen ääniä.

Yhteistyössä