kutistuuko lindex vauvanvaatteet...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä

Vieras
En ole esipessyt vauvan uusia vaatteita enkä sitä ajatellut edes tehdä. Kysyisinkin, et ku pesen aina 40 asteessa, vaikka lapussa olis 60 astetta niin kutistuuko noi lindexit tossa 40 asteen pesussa? Ku huutiksessa monet esipestyt vaatteet lindexin on samoissa mitoissa koossa 68cm kuin mulla pesemättömänt 62cm... kokemusta?

Mä pesen 60asteessa enkä ole huomannut että kutistuisi.
Tosin pistän aina vauvan kasvun piikkiin kun pieneksi jää, en ole jäänyt miettimään että oisko kutistunut?!

Kutistumisesta en tiedä...

Meidän tytölle tuli ihottuma kun kerran laitoin hänelle lindexiltä ostetun bodyn pesemättä päälle. Ihottuma tuli just sen paidan alueelle. En ainakaan keksinyt silloin muuta selitystä kuin sen vaatteen. Mitään erikoista ei ollut syönyt... Suosittelisin siis pesemään ne ensin.

No sen verran oon huomannut että Lindexin bodyjen hihat joko kutistuu tai ovat mitoitukseltaan lyhyemmät kun ei H&M bodyista jää hihat lyhyeksi muuta kun sitten kun vaate muutenkin jää pieneksi mut Lindexin bodyissa näin käy järjestään..

Siis oikeesti, pidät pesemättömiä vaatteita suoraan lapsen iholla? :o Yäk. Mieti mitä kaikkia kemikaaleja ja pölyä ja homeenestoiaineita niissä on.

Mun mielestä lindexin vaatteet ei kyl kutistu pesussa Kuivausrumpu on sitten asia erikseen.