Kutsu häihin - pitääkö lähettää rahaa vai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KisKis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KisKis

Vieras
Hei,
kommenteja kaipaisin:
opiskelukaverini menee naimisiin ja lähetti kutsun. Emme olleet kouluaikoinakaan mitenkään "paita & peppu" linjalla, viime vuosina yhteyttä pidetty satunnaisesti jne. Tulevaa puolisoa en tunne lainkaan. En asu Suomessa ja ajattelin postitse lähettää jotakin pientä (mahdolliselta lahjalistalta).

Siispä soitin ystäväni tulevalle anopille, ilmoitin kohteliaasti etten pääse osallistumaan välimatkan takia ja kyselin lahjalistaa / onko jotakin "postiinmahtuvaa" lahjaa toivottu parin taholta. Anoppi ilmoitti muutamaan kertaan että "koska ovat asuneet jo jonkin aikaa yhdessä ei kippoja tarvitse tuoda mutta rahaa ovat toivoneet koska silmissä siintää oma koti". Täytyy sanoa että yllätyin hieman, tottakai se raha on helppo lahja antaa /saada mutta jotenkin tuli vähän sellainen olo että nyt pitää "chip in" jotta he saavat asunnon käsirahan kasaan.

Nyt on sellainen tunne että anoppi ainakin odottaa "kunnon summaa" ja itse olin ajatellut lähettää korkeintaan jotakin n.25 eur arvoista senkin takia että postimaksuihin menee rahaa ja toisekseen en todellakaan ole/ole ollut "lähipiiriä". Postitse rahan lähetys on virallisesti kielletty (ja vaatisi vielä valuutan vaihtoakin), joten mitä ihmettä voisin tehdä. Olisiko ihan kauhea rikos/etikettivirhe vain lähettää kaunis kortti?

Vastauksista kiitollinen

No en mä ainakaan laittaisi lahjaa enkä rahaa jos en häihinkään osallistu. Kortilla voisin muistaa. Varsinkin kun kyseessä ei ole edes mikään kovin läheinen hääpari.

Kiitoskiitos kaikille supernopeille kommentoijille! Taidan todellakin laittaa vain sen kortin / katson löytyisikö jotakin kivaa pientä mukaanlaitettavaksi, mutta jätän suosiolla tuon valuuttarumban väliin! Onneksi anoppi ei tiedä minkä näköinen olen niin ei Suomessa käydessä tarvitse vaihtaa kadun puolta :-D

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Kyllä mäkin laittasin vaan sen kortin ja sitten ehkä jotain pientä postiin mahtuvaa mukaan.

Noin minäkin tekisin. Mut tosiaan sen verran pientä ettei postimerkit maksa enempää kuin sisältö (itellan nostettua hintoja saa siis olla melko pikkujuttu ). Me ollaan joskus laitettu lahjakortti sokokseen tai muualle, mistä nyt saa lahjakortteja. Ja ellei mennä häihin, pienikin muistaminen riittää

Yhteistyössä