kutsu häihin vain toiselle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuokkimaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuokkimaan?

Vieras
Onks teille käynyt niin et vain teidän puolisonne olis kutsuttu häihin?
Meillä miehen työkaveri menossa naimisiin, ja kutsui miehen häihinsä valokuvaajaksi puhelimitse, mitään kutsukorttia ei siis saatu. Ymmärrän et mies menee sinne siis kuvaamaan mut juhliin kuitenkin.. Minä en pariskuntaa sen paremmin tunne mut olen heitä saunottanut ja ovat meillä olleet iltaa istumassa. .Siks tuntuu tosi tympeelle et kutsu koski vaan miestä, itse en kehtais noin tehdä jos tietäisin et puolisokin olemassa. Yleensähän noi on sellasia juhlia mitä puolison seurassa juhlitaan...musta toi oli vaan vähän huonotapaista ja epäkohteliasta.

no mut jos miehes menee periaatteessa "töihin" sinne niin mitä ihmettä sä siellä teet? kyl mä en ainakaan kutsunut niitä tuttuja puolisoineen töihin, jotka meidän häissä touhuili.

Ai. Mun mies on usein kutsuttu yksin kavereidensa häihin, ja mä oon kiltisti jäänyt kotiin. Ei kai ketään oo juhliin pakko kutsua jos ei halua? Ja mieheshän on menossa sinne kuvaamaan, ei juhlimaan...?

Se on kurjaa kyllä kun vaan puoliso kutsutaan. Mutta joskus on pakko tehdä sellainen ratkaisu ja varmaan kyseisissä häissä jouduttu näin tekemään useammankin pariskunnan kohdalla. Oon tänä kesänä kaksissa häissä joihin sekä sulhasen että morsiamen on täytynyt kutsua ystävänsä ilman avecia koska vierasmäärä tuplaantuu muuten ja siihen on harvoilla varaa. Toinen vaihtoehto on ettei kutsu ystäviään ollenkaan... ei kiva.

Todennäköisesti et tunne häistä muita kuin hääparin ja miehesi on pyydetty kuvaamaan häät joten luulen että ovat miettineet sulla olevan tylsää siellä jos miehesi oletetaan kuvaavan kaikkea häiden alusta loppuun.

jeps, kiva kuulla teidän mielipiteitä.. ehkäpä asia onkin näin, mietinitsekkin et loukkaannun varmaan nyt vähänpienestä, mihin vaikuttavat ihan muut syyt. En oikein tunne täältä ketään ja tää on taas yks mua eristävä juttu muista ihmisistä. Työn takia en pääse mihkään miehen kans, olen siis töissä aina kun muut liikenteessä, siis viikonloput ja illat ja pyhäpäivät sun muut. Harmittaa kun mies tuntuu tuntevan kaikki ja minä en ketään, sit kun yhdessä johonkin päästään niin kukaan ei kuitenkaan tule mulle juttelelmaan, ja minä sen verran jo alaspainettu etten jaksa olla kovin oma -aloitteinen.. Noh, miehet kyllä ottaa huomioon mut naisille jostain syystä olen kuin ilmaa. Mun miehen seura kyllä kelpaa.. Noh sehän nähdään sit onko muiden työkavereisen vaimot saaneet kutsun..plää, tämmönen tilitys, huono päivä vissiin..

Siis miehesi menee sinne häihin töihin? Mitä ihmettä sä siellä sitten tekisit?!
Meetkö sä aina miehes mukaan hänen työpaikallekin?

Ettekö te ihmiset osaa kunnioittaa hääparia sen vertaa että he ITSE päättävät keitä haluavat juhliinsa ja keitä eivät!!!

Jos miehesi on kutsuttu valokuvaamaan häihin niin mitä sinä sillä aikaa teet siellä häissä? Jos et edes oikeastaan tunne ketään sieltä (ymmärsin näin)... Miehelläsi varmaan riittää töitä sen kuvaamisen kanssa eli ei paljon ehdi paikallaan olla (harrastan itse valok ja olen ollut monissa häissä kuvaamassa) ja olemaan seurassani siellä.

Kuten mainitsin niin olen ollut monissa häissä kuvaamassa eikä mun mies ole ollut ikinä mukana B) Ei olis käynyt mielessäkään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkimaan?:
jeps, kiva kuulla teidän mielipiteitä.. ehkäpä asia onkin näin, mietinitsekkin et loukkaannun varmaan nyt vähänpienestä, mihin vaikuttavat ihan muut syyt. En oikein tunne täältä ketään ja tää on taas yks mua eristävä juttu muista ihmisistä. Työn takia en pääse mihkään miehen kans, olen siis töissä aina kun muut liikenteessä, siis viikonloput ja illat ja pyhäpäivät sun muut. Harmittaa kun mies tuntuu tuntevan kaikki ja minä en ketään, sit kun yhdessä johonkin päästään niin kukaan ei kuitenkaan tule mulle juttelelmaan, ja minä sen verran jo alaspainettu etten jaksa olla kovin oma -aloitteinen.. Noh, miehet kyllä ottaa huomioon mut naisille jostain syystä olen kuin ilmaa. Mun miehen seura kyllä kelpaa.. Noh sehän nähdään sit onko muiden työkavereisen vaimot saaneet kutsun..plää, tämmönen tilitys, huono päivä vissiin..

Mä ymmärrän kyllä, et on tylsää. Mullakaan ei ole kavereita, miehellä on sitte senkin edestä. Aluks oli tosi hankalaa, mutta nyt oon tottunu siihen. Mun synttäreilläkin oli yks miehen kautta mullekin tuttu pariskunta ja yks miehen kaveri, miehen sisko miehineen ja mun veljen vaimo. Siinä se mun laaja tuttavapiiri sitten olikin.
En oikein voi lohduttaa muuten, ku sanomalla että yritä hankkia omia kavereita. Töiden tai harrastusten kautta. Mä en oo jaksanu, ja nyt saankin aika yksin aina olla. Siihenkin tottuu :hug:

Ehkä mäkin sitten pidän häät johon kutsun kaverini vain töihin.. En mä usko et mieskään sinne mielellään lähtee, se ei ole mikään kummoinen valokuvaaja ja yleensä tuollaisissa tilaisuuksissa ottaa aikalailla vettävahvempaa, sikäli ihmetytti tuo ..
Kiitos Mahza..kiva kun joku ymmärsi pointin tekstin takaa..ei mua ne häät varmaan niin harmita, mut tää yksinäisyys..
ei kai mun tarvii ostaa noille häälahjaa..jos mies menee sinne vaan töihin?

Ehkä mäkin sitten pidän häät johon kutsun kaverini vain töihin.. En mä usko et mieskään sinne mielellään lähtee,

Kaverit -äsken sanoit, ettei niitä juuri ole ja se on se ongelma...

Jos mieskin menee vähän vastahankaisesti ja töihin, niin miksi sinunkin pitäisi sinne siis päästä? Että saisitte yhdessä möksöttää?

Ja kavereita kyllä saa, jos itsekin vähän vaivautuu, eli otat yhteyttä, juttelet, jne. Jos ne ajattelee, ettet halua olla tekemisissä kovin paljoa heidän kanssaan? Olisivatko voineet käyttytymisestä tms. saada sen kuvan? Jos olet ujo, niin monet luulevat siitä johtuvaa vaisuutta ylpeydeksi, vihamielisyydeksi tms.

Mutta älä kuokkimaan mene, kun et kutsuttu ole. Se nyt ainakaan ei osakkeitasi paranna!

[

Ja kavereita kyllä saa, jos itsekin vähän vaivautuu, eli otat yhteyttä, juttelet, jne. Jos ne ajattelee, ettet halua olla tekemisissä kovin paljoa heidän kanssaan? Olisivatko voineet käyttytymisestä tms. saada sen kuvan? Jos olet ujo, niin monet luulevat siitä johtuvaa vaisuutta ylpeydeksi, vihamielisyydeksi tms.

ai kehen otan yhteyttä? soitan jolleki miehen keski-ikäiselle työkaverille..vois vähän ihmetellä..ja sen vaimo varsinkin jos tällanen nuoriäiti soittelis.. missä juttelen? ruokakauppa on ainut paikka missä täällä näen ihmisiä noin normaalisti. Leikkikentillä sattuu hyvin harvoin ketään samaanaikaan. Kyllä mulla puolituttuja on joita moikataan kun ohi kävellään mut eipä muita. En mielestäni ole ujo, yleensä olen ollut porukasta aina se joka on ottanut ne yksinäisemmätkin porukkaan mukaan, ja tehnyt tuttavuutta isommassa porukassa, mut se oli silloin kun asuin paikassa missä mulla oli ystäviä tuttavia sun muita . Nyt kun on ihan yksin niin se on helpommin sanottu kuin tehty. En tiedä minkälaisen kuvan minusta muut ovat saaneet, yleensä mua ei varmaan näe kun pyörän selässä kun viiletän töihin ja sieltä takaisin. Muista olen ainakin saanut hyvin selkeän kuavn ettei kiinnosta uusiin ihmisiin tutustua. Kerran pääsin miehen työporukan mukaan illanviettoon. Minä otin osaa keskusteluun hymyilin ja yritin olla seurallinen..miehet kyllä ottivat huomioon mut heidän vaimoilleen olin kuin ilmaa, vaikka juuri heihin yritin kontaksia saada.eipä paljon kannustanut. Johtuuko tää sit mun iästä? nää miehen tykaverit 35-55 vee..minä alle 30. Työni puolesta olen tekemisissä kaikenikäsiten kanssa ja olen siellä pidetty työntekijä. Miks vapaa-ajalla ihmiset ei sit anna tilaisuutta tutustua..en mä niin kamaa ihminen ole..=( Tää ei nyt enää taida kyllä liittyä alkuperäiseen viestiini..

[

ai kehen otan yhteyttä? soitan jolleki miehen keski-ikäiselle työkaverille..vois vähän ihmetellä..ja sen vaimo varsinkin jos tällanen nuoriäiti soittelis..

Toistelet tuota nuoruuttasi verrattuna muihin ja että miesten kanssa sujuu paremmin ja vaimonsa ovat nyrpeitä...

Minulle tuo kyllä selvensi ihan täysin asian, ja sen, mikseivät he yritä ystävystyä kanssasi. Mitäs, jos katsoisit peiliin?

Ai pitäsikö mun sitten tutustuakkin niihin mun miehen työkavereihin eikä heidän vaimoihinsa? onhan se helppo sanoa et ota yhteyttä ja juttele blaa blaa..mut jos ei ole ketään kehen ottaa yhteyttä..voisin mä itsellenkin noin hokea mut se mitään auttaisi oikeasti. mitäs mä sieltä peilistä sitten näkisin, kun mut niin hyvin tunnet?

Lisään vielä et mun työkaverit on 40-60 vee naisia..ja heidän kanssaan ei ole ollutmitään ongelmaa. mut töissä tutustuukin vähän pakosti ja näkee ihmisistä muutakin kuin kuoren. Sitä mä tässä et miks pitää pistää niin paljon vastahankaan jos yrittää tutustua johonkin, vois olla edes kohtelias ja ottaa huomioon jos ei lähempää ystävää haluiskaan.

Ai pitäsikö mun sitten tutustuakkin niihin mun miehen työkavereihin eikä heidän vaimoihinsa? onhan se helppo sanoa et ota yhteyttä ja juttele blaa blaa..mut jos ei ole ketään kehen ottaa yhteyttä..voisin mä itsellenkin noin hokea mut se mitään auttaisi oikeasti. mitäs mä sieltä peilistä sitten näkisin, kun mut niin hyvin tunnet?

Vali vali vali. Ettet vaan olisi niin perusnegatiivinen, että se luotaantyöntää? Oikeasti, sun kirjoituksistas paistaa niin jotain... rasittavaa, muiden vikahan se mielestäsi on, ettei sulla ole ystäviä... ja parannat tilanteen änkeämällä kuokkavieraana häihin?

Ja tuo eka lauseesi; et tosiaankaan ymmärtänyt mitä yritin sanoa! Koita tutustua niihin vaimoihin, mutta ilman sitä omaa kuvitelmaasi, että sinulle nyrpistellään kun olet nuorempi ja muka miehiä enempi kiinnostava.

ai kehen otan yhteyttä? soitan jolleki miehen keski-ikäiselle työkaverille..vois vähän ihmetellä..

Miksi niitä kavereita pitäisi saada juuri miehen keski-ikäisistä työkavereista? Yrität ystävystyä jonkin mukavalta tuntuvan ihmisen kanssa muista ympyröistä. Ei sen ystävän tarvitse olla miehen piireistä.

kumpikohan meistä on se perusnegatiivinen..
Ei mulla ole kuvitelmaa että mulle nyrpisteltäisiin, olen vain sen konkreettisesti kokenut ettei mulle puhuta ja mun asioita kuunnella. Iloisin mielin lähdin mukaan, ei mulla oleollut muualla vaikeuksia olla ihmisten kanssa. en kuvittele olevani heidän miestensä mielstä kiinnostava, onhan heillä kauniit ja ihanat vaimot rinnalla, miksi muita katselisivatkaan, varsinkaan minua, tytönhupakkoa sillä silmällä. Totesin vain että miehet olivat kuitenkin kohteliaita ja soivat minullekin sanoa jotain vaikkeivat paremmin tunteneetkaan. mutta väännä sinä siitä omat päätelmäsi..

ja selvennykseksi, nimimerkki Kuokkimaan? ei tarkoita sitä että olisin aikonut mennä ilman kutsua..pistin vaan jotain..oli huono ja harhaanjohtava, myönnetään.

kiitos viesteistä. Helpotti kovasti, en yllättynyt, yleensä täällä lytätään kaikki yksin olevat ja ei täydelliset ihmiset kertomalla kuinka p..askoja he ovat ja kaikki omaa vikaa. Helpompi olla yksin tosiaan. ehkä tyydyn pitämään vaan yhteyttä näihin vanhoihin kamuihin jotka asuvat kauempana. eipähän tule pettymyksiä. Ja onneks on työ mihin palata pitkän sairasloman jälkeen.Niitä kaverita sieltä kun ei pääse oikeen tapaamaan vapaa-ajalla kun heilläkin omat kuvionsa ja yhtä hullut työajat kuin mulla.kiittää ja kuittaa.

kumpikohan meistä on se perusnegatiivinen..
Ei mulla ole kuvitelmaa että mulle nyrpisteltäisiin, olen vain sen konkreettisesti kokenut ettei mulle puhuta ja mun asioita kuunnella. Iloisin mielin lähdin mukaan, ei mulla oleollut muualla vaikeuksia olla ihmisten kanssa. en kuvittele olevani heidän miestensä mielstä kiinnostava, onhan heillä kauniit ja ihanat vaimot rinnalla, miksi muita katselisivatkaan, varsinkaan minua, tytönhupakkoa sillä silmällä. Totesin vain että miehet olivat kuitenkin kohteliaita ja soivat minullekin sanoa jotain vaikkeivat paremmin tunteneetkaan. mutta väännä sinä siitä omat päätelmäsi..

ja selvennykseksi, nimimerkki Kuokkimaan? ei tarkoita sitä että olisin aikonut mennä ilman kutsua..pistin vaan jotain..oli huono ja harhaanjohtava, myönnetään.

No väkisin ei voi olla kenenkään kanssa ystävä. Miksi sinun pitäisi juuri näiden miehesi työkavereiden vaimojen kanssa olla ystävä, jos kerran se ei näytä heille passaavan? Se nyt vaan on niin, ettei kaikkien kanssa tule toimeen -miksi ihmeessä edes haluaisit olla sellaisten kaveri? :O

Yhteistyössä