Kutsutko kylään ihmisiä joista et pidä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En...enää. Tai tuo 'en pidä' on ehkä vähän liioiteltua, mutta en siis enää kutsu luoksemme ihmisiä joiden seurassa tunnen oloni epämukavaksi enkä viihdy!
Joskus vielä kutsuin, kunnes valaistuin... :saint:

no mä en välttämättä niitä kutsu, tulevat muuten vaan... :D tosiaan kun sukulaisiaan eikä varsinkaan miehen sukulaisia voi ite valita. mutta mä en kyllä näytä jos en jonkun tyypin seurasta perusta vaan näyttelen sujuvasti. käytöstapoja...

Meillä ne tapaukset joiden seurasta en todellakaan välitä tulevat ilman kutsumista. Ovat lähes joka viikko vinkumassa kylään. Ne joiden seurassa viihdyn on kiva kutsua kylään kaffettelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eevin äiti:
Kutsun kylään vain sellaisia ihmisiä joiden seurasta aidosti pidän. Olen sellainen etten jaksa teeskennellä, ja jos yritänkin esittää jotain muuta, niin se paljastuu kasvoista. joten turha toivotella tervetulleeksi kotiin sellaisia joita ei tahdo tavata

Näinpä juurikin.

Yleensä en, mutta osaavat kyllä tulla ilman kutsua. Juuri sellaiset ihmiset joiden seurassa en pahemmin viihdy tulisivat tosi usein, vaikka joka viikonloppu. Mielenkiintoista on se, että meitä ei sitten kutsutakkaan vastavierailulle koskaan näille joista en pidä ja jos kysyy (mieheni ystäväperhe), että ovatko kotosalla niin ovat aina lähdössä jonnekkin tai ei muuten vain sovi.

No en. Mulla on sukulaisia joiden kanssa en oikeastaan yhteyksiä pidä ollenkaan, vaan nähdään siis ainoastaan sukujuhlissa ja vastaavissa, mukaan lukien pojan synttärit joihin kutsuin kyllä muutaman "ei niin läheisen" ihmisen. Mutta en mä heitä inhoa, ei vaan tule pidettyä muuten yhteyksiä.

Tottahan toki! :flower: :xmas: En edes ymmärrä miksi tähän ketjuun vastasin kun en voi käsittää aloittajan kysymystä. Siis miksi ihmeessä kutsuisin kotiini ihmisen josta en pidä?

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Tottahan toki! :flower: :xmas: En edes ymmärrä miksi tähän ketjuun vastasin kun en voi käsittää aloittajan kysymystä. Siis miksi ihmeessä kutsuisin kotiini ihmisen josta en pidä?

Moni kutsuu hyvää hyvyyttään, tai siksi että haluaa olla kohtelias
ange.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ihan vaan kohteliaisuuttasi tai pitääkseni yllä "sukurakkautta" tms.

Mä olen nirso vieraitten suhteen ja kutsun vaan niitä ihmisiä joista oikeasti pidän ja joitten seurassa viihdyn. Muut saa jäädä kelkasta. Nyt on onneksi olemassa muutamia ihan perheitä joiden seurassa viihdymme koko jengi ja päiväkahvit venyy usein pitkälle iltaan, kun juttua riittää. Onneksi :D juhannukseksikin tulee hyvää seuraa sekä aikuisille että lapsille, ja jussin jälkeenkin on kaivattua seuraa tulossa.

No jotain sellaista. Anopista en ihmeemmin pidä, mutta jos mies tahtoo äitinsä meille kutsua, niin en kai mä voi kieltääkään. Ja on niitä tietysti jonkin verran sellaisia tuttavaperheitä, joihin tulee pidettyä yhteyttä vähän "tavan vuoksi". Mutta en mä usein kutsu meille ketään, en edes niitä ihmisiä, joita haluan tavata. Mulle koti on ensisijaisesti lepopaikka, ja jos arkisin olen vähintään puolet vuorokaudesta muualla, niin sen vähän ajan, kun olen kotona ja valveilla, tahdon viettää ihan keskenäni.

Lasten juhliin kutsun ihmisiä, joita en kyläilemään muuten kutsuisi. "Tavan vuoksi " en kutsu vieraita, mutta tietenkin vieraat päättävät itse tulevatko yksin vai perheen kanssa.

itseasiassa lakkiaisissa meillä oli, mutta minä en kutsunutkaan vaan lakitettava. Ihan asiallisesti oltiin, ei mitään sydämellisiä keskusteluja tms kuitenkaan.
Joskus joutuu joustamaan ja jopa menemään kohteliaisuuttaan myös sellaisen tädin pyöreille synttäreille jonka kanssa ei ole sydänystäviä tai edes oikeastaan ystäviä ollenkaan. Ne on ne tavat...

En kutsu ja yleensäkki mua ihmetyttää tapa, että kutsutaan kylään, ku ihan varmasti ei haluta niitä oikeesti kylään.

Tuli mieleen eräs vanhempieni tuttu pariskunta, jotka kovasti kutsuivat kylään, ku olin heidän paikkakunnallaan (entisellä omalla paikkakunnallani siis) käymässä.
Vastasin epämääräisesti, että katotaan ny... ja pariskunta kertoi käyvänsä usein Hämeenlinnassa (missä siis asun nyt) ja mä heitin, että no, ku sielläpäin usein käytte, niin tulkaapa meillä käymään. Menivät ihan mykäksi ja ei muakaan enää sinne kyselty kylään.... =)

Näin meillä epäsosiaalisilla tyypeillä :D

Ai niin ja pakko vielä sanoa, ku luin kysymyksen paremmin, että ei kyse ollut siitä, että en heistä pitäisi....

Yhteistyössä