Kuukautiset alkoivat uudelleen päivän vuodottomuuden jälkeen, apua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kardemumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kardemumma"

Vieras
Mistähän tässä on kyse, onko kellään ollut samanlaista? Kuukautiset alkoivat jotakuinkin oikeaan aikaan, ehkä päivä/pari "etuajassa", tosin mulla ei koskaan oo ihan kellonlyömällä kulkeneet nää menkat, vaan vaihtelua esiintyy. Käytössä ei ole hormonaalista ehkäisyä, kumilla mennään.

Ensin oli kolmisen päivää tosi niukkaa vuotoa ja neljäntenä päivänä alkoi oikea vuoto, jota kesti sen pari päivää. Tämän jälkeen tuli vielä parina päivänä pientä tuhruvuotoa, eli kuukautiset kesti n. 7 päivää, vaikka mulla normaalisti kestää keskimäärin n. nelisen päivää. Yhtenä vuodottomana päivänäkään pikkarit ei ihan täysin putsplank pysyneet, mut ei voi sanoa, et olisin kuitenkaan vuotanut.

Vatsa oli oudon tuntoinen, nipisteleväkin vielä vuodottamanakin päivänä. Nyt kuitenkin kun kuukautiset alkoivat uudelleen, vatsa on kohtalaisen normaali. Mitenkään holvaamalla en vuoda, mut pissalla käydessä tuli kohtalaisesti kirkasta verta ja vähän ehkä kirvelsi alapäätä

Loppuvuodesta on otettu papa joka oli puhdas ja alkukesästä on ultrattu paikat, jotka olivat myös normaalit. Mulla on keväästä asti ollut hirvee stressi ja ahdistus päällä, voiko se tehdä tällaista? Pitäiskö mennä heti gynelle, vai odottelenko mitä tapahtuu?

Kyllä mulla ainakin stressi tekee sitä että vuoto kestää normaalia pidempään. Esim just nyt on menkat, yleensä alkavat ma-illalla ja loppuvat torstaina. No ajattelin eilen että nyt loppuvat ja vaihdoin siteen suihkun jälkeen pikkuhousun suojaan. Illemmalla sit huomasin että joo, ei olis kannattanu vielä vaihtaa. Ja ei kun takas siteeseen. Yleensä pitkittyvät stressistä sen pari päivää.

mulla myös tätä samaa, ollu koko mun elämän ajan, mut pahempaa suuntaa tuntuu vaan menevän :/ nyt mulla oli ihan normaali vuoto yhdeksän päivää, tuli kolme vuodotonta päivää ja taas alko mut nyt runsaammin, näin se vaan menee. en tiedä mikä on... tai se on geeneissä, sanoo lääkäri ku sanon et äidillä on ollu runsaat, mut ei näin pahat kun mulla ja anemiaahan tuo tekee. vähän yritän liikkuu et paino ei nousis, ni sit kärsin näistä. tulee pari päivää sellast etten pääse kotoa minnekkään. mulla ei oo kans missään mitää näkyvää mikä tän aiheuttaa. paitsi tää nyt hieman eroaa kardemumma sun jutust, kun sul kuitenki ollu aika lyhyetkin. minä jo kahden lapsen äiti, eikä oo helpotust tullu. terkkari sano et voi olla sekasin puoli vuotta lapsen syntymästä, mut täs o menny jo 9 kk:tta :( eipä mitään yritetään pärjätä

Minulla alkoi menkat n. puoli vuotta sitten ja olen siis 11-vuotta. Tämä ja viime kierto ovat olleet erikoisia. Nyt on tullut kolme päivää ruskeaa vuotoa ja yksi runsaanpaa ja punaista. Tänään koko päivänä ei ole tullut siteeseen mitään, mutta nyt illalla kirkas litkumainen veri suorastaan valahti. Luulin, että näiden piti loppua jo, mutta näinhän tässä sitten kävi...Voisiko olla merkki endometrioosista, kun ei ollut mitään muuta, kuin litkumaista verta, ihan kuin se olisi purskahtanut jostain? Onko kellekkään muulle käynyt näin. Kipujakin minulla on yleensä lantion-vatsan ja selän alueella, joskus säteilee jalkoihonkin. Eipä mulla muuta:D

Minulla alkoi menkat n. puoli vuotta sitten ja olen siis 11-vuotta. Tämä ja viime kierto ovat olleet erikoisia. Nyt on tullut kolme päivää ruskeaa vuotoa ja yksi runsaanpaa ja punaista. Tänään koko päivänä ei ole tullut siteeseen mitään, mutta nyt illalla kirkas litkumainen veri suorastaan valahti. Luulin, että näiden piti loppua jo, mutta näinhän tässä sitten kävi...Voisiko olla merkki endometrioosista, kun ei ollut mitään muuta, kuin litkumaista verta, ihan kuin se olisi purskahtanut jostain? Onko kellekkään muulle käynyt näin. Kipujakin minulla on yleensä lantion-vatsan ja selän alueella, joskus säteilee jalkoihonkin. Eipä mulla muuta:D
Veriklimpit on ihan normaaleja kuukautisissa, ei huolta. Kivut voivat olla normaaleja kuukautiskipuja tai sitten jotain muuta esim. mainitsemaasi endometrioosia. Asiaan vastausta ei voi kyllä antaa muu, kuin gynegologi. Varaa terveyskeskuksesta aika, jos sinua huolestuttaa. Kysy ensin äidiltäsi.

Vähän myöhässä tää kommentti, mutta mullaki oli joskus silleen että menkat kesti noin 5 pv ja sitten yhtenä päivänä ei tullut ollenkaan verta siteeseen, mutta sitte seuraavana päivänä tuli taas.

Yhteistyössä