kuukautiset ja aamupahoinvointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaunishäntäinen orava harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaunishäntäinen orava harmaana

Vieras
Kuinkahan normaalia on, että kuukautisten aikaan on aamupahoinvointia? Vuodan paljon ja alavatsa krampaa, nyt on kahtena aamuna oksettanut niin paljon, että oon joutunut laattaamaan. Menee päivän mittaan pois. Koskaan aiemmin mulla ei oo tällaista ollut ja nyt aloin ihan huolestua.

Olen harrastanut seksiä kerran edellisten menkkojen jälkeen ja silloinkin käytettiin ehkäisyä.

Jos teen raskaustestin, onkohan sen tulos luotettava kuukautisten aikaan?

Onko sulla alkanut se pahoinvointi ihan samaan aikaan ensimmäisten menkkojen aikana vai vasta myöhemmin?

(no nyt mää en näe tota alkuperästä kirjotustani niin en muista mainitsinko, ettei minua oo ikinä ennen oksettanu kuukautisten yhteydessä.)

Onko sulla alkanut se pahoinvointi ihan samaan aikaan ensimmäisten menkkojen aikana vai vasta myöhemmin?

(no nyt mää en näe tota alkuperästä kirjotustani niin en muista mainitsinko, ettei minua oo ikinä ennen oksettanu kuukautisten yhteydessä.)
Siis sitä on ollut vasta nyt "vanhempana" ja synnytysten jälkeen. Edellisten menkkojen aikaan voin todella pahoin ja tuntui että ei voi olla. Ja minulla ei ole raskausaikoina ollut pahoinvointia. Epäilin jo keskenmenoa ym, mutta eriasian takia oli labrassa tehty testi ja se oli negatiivinen, joten siitä ei ollut kyse.
Mutta jos epäilyttää niin tee testi kunhan menkat loppuu.

Tekisköhän ne mulle raskaustestin verikokeella jos menisin käymään? Mun on pakko saada suljettua raskaus pois mahdollisimman pian, koska syön sellaisia lääkkeitä, jotka vaikuttaa sikiöön.

Minulla on nyt ehkä 4-5 viime kuukautiset olleet sellaisia, että vähän niitä ennen ja niiden aikana on päällä kaikki klassiset raskausoireet, kuitenkaan en raskaana ole ollut. Nuo pahoinvoinnit ym. loppuu sitten jossain vaiheessa kuukautisten aikana. En tiedä miksi näin alkanut, mutta hormonien piikkiin olen laittanut. Ensimmäisen kerran säikähdin itsekin samallalailla ja raskaustestejä tuli tehtyä yksi jos toinenkin, nyt kuitenkin tiedän jo että johtuu vain kuukautisista :)

Raskaustestin tekisin kuitenkin vasta vuodon loputtua, en tiedä onko sillä mitään väliä mutta itsestäni tuntuisi luotettavammalta näin :)

No tee se testi mahdollisimman nopeasti, ja kai voit soittaa terveysasemalle ja kysyä sitä verikokeen mahdollisuutta. Kuulostaa ihan hyvältä syyltä minusta varmistaa raskauden mahdollisuus nopeasti ja luotettavasti.

Mitä pahoinvointiin tulee niin mulla on joskus menkkojen aikaan kuvotusta, niin että aamukahvi jää välistä joka on tooosi harvinaista mulle. Mutta en ihan laattaamaan asti ole joutunut.

Mulla oli teini-iässä niin paha aina se menkkojen ekavuorokausi että aina oksentelin ja piti olla poissa koulusta. Aikuisena nyt kun ei oo hormonaalista ehkäisyä tulee välillä myös pahoinvointia mutta ei oksenteluun saakka. Kuitenkin sinuna tekisin raskaustestin jos tuota ei ole ennen tapahtunut, muutamalla eurolla saat mielenrauhan :)

Ehdottomasti kannattaa testailla! Tosta en tosin tiedä, että voiko testata menkkojen aikaan.

Mutta tosiaankin pahoinvointi voi johtua myös menkoista... Mulla on aina välillä aamupahoinvointia menkkojen 1. ja joskus 2. päivänä, joskus myös ovulaation aikaan. Tosin sillon ei niin rajuna. Ja on oikeasti vain ihan tavalliseen kiertoon liittyvää, en oo ollut raskaana.

Mulla lasten saannin jälkeen alkoi myös pahoinvointi menkkojen aikaan. Vielä pahempaa on ovulaatioin aikaan, vatsa sekaisin, maha tosi kipeä ja huono olo. En tiedä, mulla myös alkanut tulemaan hormoonifinnejä, joten hormonaalista on.

Ehkäpä luonto yrittää pitää huolen etten enää lissäänny, kun ovulaatioin aikaan niin huono olo ettei todellakaan petihommata nappaa. Onneksi en itsekään tähän hätään lisää lapsia halua, mutta sitten joskus täytyy keksiä joku helpotus.

Sain vähän lisää oireita, vatsa meni sekasin niin ehkä se pahoinvointi menee vatsataudin piikkiin.. ajattelin silti vielä soitella terveyskeskukseen tai testailla menkkojen jälkeen.

En oo pitkään aikaan säikähtänyt näin paljoa, toivottavasti mulla tosiaan on vaan vatsaflunssa.

Kiitos kaikille kokemuksista ja neuvoista!

Kuinkahan normaalia on, että kuukautisten aikaan on aamupahoinvointia? Vuodan paljon ja alavatsa krampaa, nyt on kahtena aamuna oksettanut niin paljon, että oon joutunut laattaamaan. Menee päivän mittaan pois. Koskaan aiemmin mulla ei oo tällaista ollut ja nyt aloin ihan huolestua.

Olen harrastanut seksiä kerran edellisten menkkojen jälkeen ja silloinkin käytettiin ehkäisyä.

Jos teen raskaustestin, onkohan sen tulos luotettava kuukautisten aikaan?

Minusta varmaan paljoa apua ole, mutta itse olen 17 vuotias (menkat alkaneet 10 vuotiaana) ja tänään ekaa kertaa ikinä 7 vuoteen heräsin aamuyöstä aamupahoinvointiin. Oksettaa, pissattaa, koskee ja missään asennossa ei ole hyvä. Niin ja neitsytkin olen, että pointtini oli tässä että ehkä se voi kans olla normaalia kuten minun tapauksessani jossei sitä tässä Neitsyt Marian pystiä olla viety

Yhteistyössä