omituiset kuukautiset, kivut ja hyytymät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija313
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija313

Vieras
Varoitus! saattaa kuvottaa.
Minulla oli jäänyt yhdet kuukautiset välistä (kuukautiskiertoni on sekava ja toisinaan heittelee ilman että tiedän syytä), pelästyin tavallista voimakkaampaa rintojen turvotusta ja ajattelin ostaa raskaustestin mutta sitten alkoi verta tulemaan. Hyvin niukasti 2-3 ensimmäisen päivän ajan hiljalleen voimistuen epätavallisen kirkasta verta. Kunnes eilen alkoi tuntumaan vatsassa ja nivusissa perinteinen menkkajomotus ja yötä kohden se muuttui pahemmaksi ja kramppaavaksi.
Menin vessaan istumaan ja aloin vuotamaan verta pönttöön oikein kunnolla, vuoronperään tiputellen ahkerasti ja välillä oikein valuen kuin olisin kussut verta. Sitten alkoi tippumaan hyytymiä tai mitä klönttejä ovatkaan. Niitä tulee muutenkin menkkojen aikaan mutta ei todellakaan niin ISOJA ja niin paljon. Veren tulo rauhoittui aina 10-20 minuutiksi kunnes vatsakipu alkoi uudestaan ja tiesin mennä vessaan istumaan.
Joka kerta minusta tuli ulos paljon verta ja noin kolme 2euron kolikon kokoista klimppiä, isompiakin ja pienempiä vielä siihen lisäksi. Jossain vaiheessa päädyin laittammaan luneten sinisen kuukautiskupin ja se täyttyi alle tunnissa! Tietysti myös niistä hyytymistä.
Aamuyöllä otin ibumaxin ja kipu rauhoittui sen verran että sain nukuttua. Herätessäni olo oli hyvä mutta nyt vatsan kramppaukset ovat alkaneet uudestaan. Vuoto ei ainakaan vielä ole niin runsasta kuin viimeyönä.
Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Tiedättekö mistä on/voisi olla kysymys? Otan yhteyttä kyllä lääkäriin jos tämä ei nyt mene ohitse tai pahenee.
Olen siis 22-vuotias, en ole synnyttänyt, enkä ole käyttänyt ehkäisypillereitä. Kiitos etukäteen vastauksista!

Olisiko sulle vaan kehittynyt paksumpi limakalvo kun menstu jääneet väliin. Mun kuukautiset, olen huomattavasti vanhempi kuin sinä, on juuri tuota. Iän myötä vuoto muuttuu tuollaiseksi, on klimppiä, kudoksenkappaleita ja limaa ja sitä tulee kramppien jälkeen. Kolmantena päivänä kohtuun ei muodostu enää prostaglandiineja, joten se tavara tulee limakalvoärsytyksen kautta ulos. Luin jostain, että syy kolmannen päivän kipuiluun ja kramppailuun voi olla myoomassa. Mutta sun kannattais ehdottomasti käydä gyniksellä tarkastuttmassa syyn tuohon epäsäännöllisyyteen ettei taustalla ole mitään vakavampaa.

Aikoinaan minulla oli samanlainen kokemus. Se paljastui keskenmenoksi.
Jaksoittaiset kivut ovat kohdun kouristelua "polttoja" sinullakin, uskoisin.
Mene kiiruusti tutkittavaksi, jotta kohtu saadaan puhtaaksi ja asiaan varmuus.

Yhteistyössä