kuukautiset keskenmenon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tvvo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tvvo

Jäsen
13.09.2008
188
0
16
Tulin lapsettomuushoitojen avulla raskaaksi, sikiö todettiin ultrassa kuolleeksik rv7. Tyhjennysvuoto alkoi spontaanisti tasan 3 viikkoa sitten. Nyt ihmettelenkin, kun näyttää ja tuntuu siltä että menkat alkaa. Useinhan sanotaan että menee 4-6/8 viikkoa että menkat tulee. Mulla ei ole ollut mitään ovulaatiotuntemusta, yleensä siis on. Nyt on ollut pari päivää pientä ruskeaa/ vaaleanpunaista tiputtelua ja mahassa samat tuntemukset kuin menkkojen alkaessa. Mulla ei ole ennen ollut menkkoja ennen tiputtelua. Rinnat ei ole kipeät niinkuin yleensä ennen menkkoja. Tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta olen vain yllättynyt että näin aikaisin menkat alkaisi, ennen raskautta kierto ollut 30pv. Olen saanut kaksi keskenmenoa nyt peräkkäin huhtikuussa (rv5) ja kesäkuussa (rv7). Nyt halaunkin pitää 1-2 välikuukautta ennen seuraavaa yritystä. Mietityttää vain miten/ milloin kierto palautuu...?

Mulla on nyt jo yli 5 viikkoa km:stä (kp38), eikä menkkoja näy! Normaalisti kierto n. 29pv. Ei myöskään ole ollut ovulaatiotuntemuksia, mulla kanssa normisti rinnat tosi kipeät menkkojen alkuun asti. Pientä menkkamaista juilimista on ollut jo kohta 2 viikkoa mahassa, mutta mitään ei tule ulos. Pieniä ruskeita tippoja sillointällöin poislukien. Eli en osaa yhtään sanoa milloin kierto palautuu, samaa mietin itsekin... huohh.. Voisiko sulla olla nyt ovulaatio?

Enpä usko ovulaation olevan kyseessä. Menkkakivut on lisääntyneet, samoin painon tunne alavatsalla. Nyt sitten vaan odotellaan josko vuoto joskus alkaa, vaikka ei sillä mikään kiire ole vielä. Ei nyt vaan ole kauhean kiva kärsiä kivuista montaa viikkoa ennen menkkoja.

Mulla havaittiin tuulimuna toukokuussa. Aluksi tuli normaali tyhjennysvuoto (oli lääkkeellinen tyhjennys) ja sen jälkeen vuoto oli 1,5 kk ruskeaa pientä tuhrua. Miltei koko loppuajan vuoto oli pieniä ruskeita täpliä eli ei suurta vuotoa. Menkkamainen olo kesti koko tuon ajan ja oli miltei päivittäistä parin tunnin pituista. Yleensä menkkaolo aiheutti muutaman tunnin kuluttua vähän suuremmat ruskeat vuodot. Eli menkkamainen olo tarkoitti sitä, että silloin kohtu yritti työntää ulos vielä jotakin kohdussa olevaa raskausmateriaalia. Kaksi viikkoa sitten minulla alkoi tavallista suurempi menkkaolo ja se kesti tähän eiliseen asti, jolloin siteeseen tuli pari kappaletta sentin kokoisia myökkyjä ja tänään sitten alkoivat normaalit kuukautiset eli 8 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä.

Summa summarum: Minulla oli 8 viikkoa ajoittain pienempi tai suurempi menkkaolo ja tuloksena ruskeaa tuhrua. Tänä aamuna alkanut menkkaolo oli voimakas, ja sitten vasta alkoivat oikeat kuukautiset.

Täällä myös alkoi menkat eilen :wave:
Km:n jälkeen vuosin noin viikon. Sitten 3 viikkoa kuivaa jonka jälkeen 1,5 viikkoa pientä tuhrua, ennenkuin eilen siis alkoi kunnolla. Yhteensä menkkojen alkamiseen meni siis km:stä noin 5,5 vk.

Yhteistyössä