Kuukautiset myöhässä - apua kaivataan ja kovasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jemina95
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jemina95

Uusi jäsen
13.04.2013
1
0
1
Hei! Elikkä sellainen "ongelma" olisi, että tässä olen odottanut lähes neljä viikkoa kuukautisten alkamista. Eli maanantaina tulee 4 viikkoa kun olen viimeisimmän pillerin ottanut. Raskaana ei pitäisi olla, ensimmäisen viikon jälkeen kun kuukautisia ei ollut näkynyt, tein sellaisen kotiraskaustestin, ja tuossa viikko sitten kävin terveysasemalla ottamassa sen sellaisen verikokeen josta pitäisi näkyä raskaus, mutta eipä näkynyt siinäkään muuta kuin negatiivista.
Olen siis reilun kolme kuulautta syönyt e-pillereitä, ja tarkoituksena olisi vaihtaa ehkäisylaastariin kunhan nuo kuukautiset nyt sopisivat tulla. Ennen e-pillereitä olen käyttänyt ehkäisylaastareita ennenkin. Kuukautiskiertoani en tarkasti tiedä, kun ikää ei kuitenkaan hirveästi ole, ja lähes siitä asti kun kuukautiset ovat alkaneet, olen käyttänyt joko ehkäisylaastareita, tai e-pillereitä. Kuukautiset ovat kuitenkin alkaneet aina noilla taukoviikoilla, aikas viikon lopussa kyllä.
Eli tämä on nyt ihan uusi tilanne, että näin pahasti on myöhässä, joten osaisiko joku auttaa jotenkin?
Niin, ja en nyt tiedä, pistinkö ihan oikealle "palstalle", kun olen uusi tällä enkä pahemmin ole vielä tutustunut paikkoihin, ja voi olla vähän sekava viesti, mutta kysykää jos joku jäi vähän epäselväksi.

Sulla on vaan hormoonitasapaino sekaisin kun elimistö ei nyt yhtäkkiä ole saanutkaan sitä päivittäistä hormooni annosta, minkä se siis on pillereistä/laastarista saanut.

Mä söin pari vuotta pillereitä ja pari vuotta käytin ehkäisyrengasta ja sittenkun lopetin hormonaalisen ehkäisyn niin tuli kahdet kuukautiset normaalisti, mutta sitten ei tullu neljään kuukauteen ollenkaan..

Luulen että sulla ap on kroppa sekasin nyt ja hakee sitä luontasta rytmiä. Jollei ala kuulua menkkoja ni kysy lekurista. Se vielä ei oo silleen epätavallista jos jää välistä hormonien syönnin jälkeen.

Yhteistyössä