kuukautiset myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija

Vieras
Missä mun menkat oikein viipyy? Nyt on kierto nyt 45 pvää ja raskaustesti näyttää negatiivista kahden testin jälkeen. Tiedän että mulla on muutenkin ollut viimesen puolen vuoden aikana epäsäännöllinen kierto,ku ei ole ehkäisyä,mutta ei kuukautiset oo koskaan olleet näin myöhässä.

En siis tiedä onko mun ovulaatio normaalisti siis ns.keskellä kiertoa kuten normaali ihmisillä :) Vai millon sitten.. Mä olen ainoan mahdollisen kerran voinut tulla raskaaksi tammikuun lopussa,joten näkyiskö se edes vielä testissä plussana? Onko kellään kokemusta kuinka kauan menee että hedelmöittyminen näkyä testissä asti?

Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon raskauden suhteen, jos se on toiveissa :) Siittöt voi elää viisikin vuorokautta, joten hedelmöittyminen on voinut tapahtua päiviäkin viimeisen yhdynnän jälkeen. Ainakin kerran kannattaa vielä testata ja jos edelleen on nega eikä menkkoja kuulu, niin soitaa lääkäriin ja pyytä lähete veritestiin.

Kyllä sen yleensä pitäisi jo testissä näkyä, jotkut tosin saa plussan vasta aika myöhään. Minulta jäi muutama kuukausi sitten yhdet menkat kokonaan välistä. Sitä ennen menkat ollut aina säännölliset, ja myös sen jälkeen pysyneet säännöllisinä. Joskus kierto voi heittää.

Ekan lapsen kanssa oli melko sama juttu ja kierto mitä sattuun. Lääkäri sanoi sillon että mahdollisesti en tuu raskaaksi sillä menolla lainkaan kun kierto oli just tota "mitä sattuun",mutta niin meillä vaan on jo 1 lapsi :) Eli en heitä kirvestä kaivoon vaan vielä testaan viikon päästä uudelleen. Oireita vaan ei oo juuri mitään,ei siis kuukautisiin tai raskauteen viittaavaa.

Ekan lapsen kanssa oli melko sama juttu ja kierto mitä sattuun. Lääkäri sanoi sillon että mahdollisesti en tuu raskaaksi sillä menolla lainkaan kun kierto oli just tota "mitä sattuun",mutta niin meillä vaan on jo 1 lapsi :) Eli en heitä kirvestä kaivoon vaan vielä testaan viikon päästä uudelleen. Oireita vaan ei oo juuri mitään,ei siis kuukautisiin tai raskauteen viittaavaa.

Yhteistyössä