Kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Onko normaalia, että ovat epäsäännölliset? Imetän vauvaa, mutta silti ekat kuukautiset tuli n. 2kk synnytyksestä. Kuukautisten olisi ny pitänyt alkaa viim. 15.3. vaan eivätpä alkaneetkaan! Esikoisen jälkeen kierto oli heti säännöllinen, mutta tämän toisen kohdalla niin ei näköjään olekkaan :/ Raskaanakaan tuskin olen (yksi keskeytetty yhdyntä kuukautisten jälkeen). Mites teillä muilla? Onko ollut epäsäännölliset kuukautiset, kun olette imettäneet?

No on ollu epäsäännölliset. imetän nyt ja synnytyksestä 7kk aikaa eikä menkkoja näy, onneksi.
edellisen synnytyksen jälken menkat alkoivat 7kk jälkeen ja kierto olikin sellaiset 43 päivää kun normaalisti 28 päivää...

Muistelisin että kuukautiset voivat olla hyvinkin epäsäännölliset jos imettää. Mutta kannattaa varmasti tehdä raskaustesti varmuuden vuoksi.

Itsellänikin on sellainen kuva, että kuukautiset voivat tulla miten sattuu aluksi ja varsinkin imetyksen aikana. Olisi mukavaa kuulla, onko se epäsäännöllisyys kovinkin yleistä. Olen aivan paniikissa, jos r-testi näyttäisikin plussaa..ei herranjestas.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
ehkäisykin on keksitty,kun ei raskaus näyttäisi kuuluvan suunnitelmiisi

Ihanko totta. En sitä tiennytkään. Tosiaan, taas näitä. Elämäänsä katkeroituneita. Huoh. Juuri tällaista vastausta hain.

[QUOTE="aloittaja";25912369]Ihanko totta. En sitä tiennytkään. Tosiaan, taas näitä. Elämäänsä katkeroituneita. Huoh. Juuri tällaista vastausta hain.[/QUOTE]

No hyvä!

Minulla ekat menkat molempien jälkeen 3-4kk synnytyksestä ja kumpikin oli täysimetyksellä vielä tuossa vaiheessa. Kiinteät tosin aloitin noihin aikoihin myös, kun oma hormonitoiminta hidasti maidon herumista oviksen ja menkkojen aikoihin ja vauva turhautui. Heti oli säännöllinen kierto, ehkä pisimmillään 33 päivää kun normi 27-30 päivää.

Yhteistyössä