Kuukautiset,töissä ei pääse 6 tuntiin vessaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ilmankos noita henkilökohtaisia avustajia haetaan niin tiuhaan. Tällä meidän suunnalla yhdet ja samat naamat hakee vähän väliä avustajaa. Jos tuollaista on meno niin en yhtään ihmettele miksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun sisko kertoi kans kokemuksistaan kioskimyyjänä, jos oli yksin esim.viikonloppuna iltavuorossa (paljon asiakkaita),niin eipä siitä voinu lähteä takahuoneeseen vessaan vaikka kuinka oli hätä.

No tuo nyt on aivan ymmärrettävää, ei luukulle voi laittaa lappua "olen vessassa"...

Mutta mitä tuohon aapeehen tulee, jos ei porvoosta ole kotoisin, niin sitten on kyllä maailman väpelöin ihminen jos tuommosessa työssä on eikä osaa lähteä pois.

Runsaat kuukautiset ymmärrän ja yllättävän vessahädän, jos menee maha sekaisin yhtäkkiä, mutta miten rakkovaivasia täällä porukka on, kun monet valittaa ettei kestäis pissaamatta kuutta tuntia????!!
Itse kun kävin tällä viikolla pitkästä aikaa töissä vessassa, ihmettelin yhtä muutosta vessassa, mutta se olikin ollut jo usean viikon.... Teen 8-9 tuntisia päiviä eikä kyllä tarvi vessassa käydä kuin harvoin työaikaan.
Enkä todellakaan tarkoita etteikö saisi käydä, tai etteikö se kuuluisi työntekijän oikeuksiin, mutta ihmettelen vain miten "hätähousuja" täällä on...

Kaikkeen sitä ihmiset alistuukin. Itse en ikinä ole suostunut työkohteeseen, missä ei ole vessaa. Olen rakennusalalla ja paljon on työmaita ilman kunnon sosiaalitiloja. Käyn kahden tunnin välein normaalisti tarpeilla ja menkkojen aikana vuodan kuin putous, pakko silloin on veden tulla ja mennä. Jos jokainen vaatisi vessan, eikä kukaan suostuisi menemään paikalle, jossa sitä ei ole, niin työnantaja joutuisi sen huolehtimaan joka paikkaan! Meillä nössöt ei pyydä edes vessapaperia ja käsisaippuaa. Kun minä saavun paikalle, niin vaadin ne heti ensimmäiseksi. Ja aina on tulleet, sillä se on laki.

Tuolla asenteellä sut jyrätään missä työpaikassa vain. Opettele pitämään puoliasi -siis ihan hyvällä. Minäkin olen kiltti, mutta olen opetellut pitämään oikeuksistani kiinni. Se ei takoita että olisin tyly muille tai polkisin heidän oikeuksiaan, vaan ihan ystävällisesti olen jämäkkä niissä asioissa, jotka ovat tärkeitä itselleni.
Sinä menet vessaan, jos on täytyy ja sovit pitäväsi muutaman minuutin evästauon (sen muutaman minuutin voi tehdä vaikka päivän päälle lisää, jos niin sovitaan) ja jos työnantajalle ei tällainen järjestely käy, kerrot etsiväsi muita töitä.

Itse olin vähän saman tyyppisellä ihmisellä avustajana. Aivan kamalaa ja mielivaltaista hommaa. Kun yritin nätisti sanoa jotain järkeä tilanteisiin niin olin joutua väkivallan kohteeksi. Tilanne alkoi siis tuntua uhkaavalta. Poiskaan ei päässyt, kun olisi napsahtanut karenssia. Olin aivan kuollut siinä paikassa, mutta lopulta sain toisen työn ja sanoin itseni irti.

Alkuperäinen kirjoittaja angiina:
Mun sisko kertoi kans kokemuksistaan kioskimyyjänä, jos oli yksin esim.viikonloppuna iltavuorossa (paljon asiakkaita),niin eipä siitä voinu lähteä takahuoneeseen vessaan vaikka kuinka oli hätä.

No tuo nyt on aivan ymmärrettävää, ei luukulle voi laittaa lappua "olen vessassa"...

Mutta mitä tuohon aapeehen tulee, jos ei porvoosta ole kotoisin, niin sitten on kyllä maailman väpelöin ihminen jos tuommosessa työssä on eikä osaa lähteä pois.

Runsaat kuukautiset ymmärrän ja yllättävän vessahädän, jos menee maha sekaisin yhtäkkiä, mutta miten rakkovaivasia täällä porukka on, kun monet valittaa ettei kestäis pissaamatta kuutta tuntia????!!
Itse kun kävin tällä viikolla pitkästä aikaa töissä vessassa, ihmettelin yhtä muutosta vessassa, mutta se olikin ollut jo usean viikon.... Teen 8-9 tuntisia päiviä eikä kyllä tarvi vessassa käydä kuin harvoin työaikaan.
Enkä todellakaan tarkoita etteikö saisi käydä, tai etteikö se kuuluisi työntekijän oikeuksiin, mutta ihmettelen vain miten "hätähousuja" täällä on...

kyllä vessassa saa käydä. olen käynyt kaupassa että kioskilla missä ei myyjää ole. vaan se on ollut takahuoneessa. kyllä sitä poistua saa. joskus voi joutua jopa hakemaan takahuoneesta jotain.

kaukana ne ajat kun näin oli. olin itse myyjänä joskus hallimyymälässä pikkuruisessa puljussa. vanhempi myyjä katsoi kieroon kun kävin kesken työpäivän vessassa. no mä en ala rakkoo kiusaamaan ja pakkohan menkkojen aikaan oli vessaan päästä. se motkotti mulle että ennen tehtiin itkua väännelleen töitä aamukasista iltaviiteen. ei ollut taukoja.

itse kävin aina vessassa vaikka olin yksin myymälässä. ei sellasta oikeutta voi muilta riistää. eihän asioille koskaan tehä mitään jos ei vaadi ja toimi itse.

Alkuperäinen kirjoittaja angiina:

miksi kärsiä jos ei ole pakko. miksi oikeesti pitäis kärsiä kovasta hädästä. ei mun tartte kärsiä epämiellyttävästä tunteesta kun rakko on täysi. toiset saavat virtsistulehduksia liiasta pidättämisestä. ei tää oo urheilulaji kuka kestää kauemmin virtsaamatta. kato kun ei ole pakko niin ei tarvi.

Itse olin joskus nuorempana kaalipellolla töissä. Siellä ei ollut vessaa lähellä, olisi joutunut pitkälle lähtemään että olisi päässyt ulkohuussiin mikä siellä oli. Sillon kun ei todella päässyt vessaan, se oli ihan vain metsässä käytävä. Oli todella epämukavaa erityisesti menkkojen aikaan.

Olen tehnyt hlökohtaisen avustajan töitä ja ikinä ei ollut sellaista hlöä avustettavana etteikö vessassa olis saanut käydä.Kova kovaa vastaan, ei tuommoinen voi jatkua.Jos ei muu auta, niin ottaisin yhteyttä kaupungille hlöön,joka vastaa näistä ja kerrot asian.Vessassa on pakko päästä käymään.Mulla tulis jo tuossa ajassa pisutkin housuun :whistle:

vaikka mula olisvain neljän tunnin päivä niin menisin vessaan. siitä ei keskustella! jos mulla on hötö nin menen vessaan. joakus toki pystyn olemaan kuusikin tuntia pisssaamatta, joskus vain pari tuntia

vaikka mula olisvain neljän tunnin päivä niin menisin vessaan. siitä ei keskustella! jos mulla on hötö nin menen vessaan. joakus toki pystyn olemaan kuusikin tuntia pisssaamatta, joskus vain pari tuntia

Alkuperäinen kirjoittaja Avustaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
voit soittaa kaupungin toimistoon kerta raha sieltä tulee.Nyt järki käteen

Sitten saan varmaan syytteen "vammaisen" syrjimisestä. Sitä hän aina sanoo jos joku asia ei mene mielen mukaisesti voi tehdä syrjintä ilmoituksen. Kivaa kiristämistä!

Voi sieltä aina kysellä omia oikeuksiaan ja etenkin oikeutta käydä vessassa työpäivän aikana.

Kuukupista tuskin on ratkaisua ongelmaan, sen vetoisuus on n. ½dl eli yli tulee. Mutta ehkä se menee tuplasiteiden kanssa.

Yhteistyössä