Kuukautiset,töissä ei pääse 6 tuntiin vessaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos käyt kaupassa eikös sillä reissulla voisi käydä. Pitäähän joku tauko olla kuudenkin tunnin työpäivässä. Eikö nyt kaupungilla ole mitään sanottavaa kun kerran palkan maksaa, ota nyt vaan härkää sarvista kiinni. Minä ainakaan en pystyisi olemaan tuota 6 tuntia syömättä ja wc:ssä käynnittä.
Avustettava ajaa scootterilla ja minä juoksen. ei siinä missään käydä välissä, mutta olen nyt päättänyt ottaa lopputilin.

Alkuperäinen kirjoittaja Avustaja:
Onko laillista ettei saa/pääse vessaan työpäivän aikana (työ vain 6 tuntia)
Minulla on sellaiset kuukautiset että housut on veressä tupla suojauksenkin jälkeen. Onko muilla kokemusta miten päivästä selviytyisi kunnialla (tamppoonia ei kai ole edes turvallista pitää kokopäivää?)

vessassakäynti on perusoikeus. sitä ei edes työpaikalla kuulu tehdä taukojen varassa. vessassa saa käydä niin usein kuin tarve on.

Alkuperäinen kirjoittaja pissss:
tän on pakko olla provo. kuka hullu suostuisi tekemään semmoista työtä, missä ei sallita luonnollista asiaa eli vessakäyntiä...?

Jossain muualla kuin suomessa oli kassatytöiltä kielletty kaikenaiset tauot. Jopa syömiset sekä vessassakäymiset. Työnantaja jopa ehdotti vaippojen pitämistä. Jos se ei ole ihmisarvon alentamista nin mikä sitten. Ja tää on ihan totta, koska olen lukenut asian pamin liiton lehdestä. Ja siinä sivuttiin aihetta kun oli vastaavanlainen tapaus suomessa, että työnantaja ei hyväksynyt taukoja.

Alkuperäinen kirjoittaja pissis:
Alkuperäinen kirjoittaja pissss:
tän on pakko olla provo. kuka hullu suostuisi tekemään semmoista työtä, missä ei sallita luonnollista asiaa eli vessakäyntiä...?

Jossain muualla kuin suomessa oli kassatytöiltä kielletty kaikenaiset tauot. Jopa syömiset sekä vessassakäymiset. Työnantaja jopa ehdotti vaippojen pitämistä. Jos se ei ole ihmisarvon alentamista nin mikä sitten. Ja tää on ihan totta, koska olen lukenut asian pamin liiton lehdestä. Ja siinä sivuttiin aihetta kun oli vastaavanlainen tapaus suomessa, että työnantaja ei hyväksynyt taukoja.

Ei tää oo provo vaan ihan mun elämää henilökohtaisena avustajana (pian ex työ toivottavasti) Ruokailusta voin vain unelmoida, mulla on mukana aina jotain esim banaani jonka syön sitten heti kun suljen oven jälkeeni täysin pyörtymisvalmiina. Ruokatauon voin kyllä ymmärtää ettei sitä ole, koska mun banaanin syöntiin kuluis aikaa kuitenkin ainakin 30 sekunttia. Mutta toi ettei pääse sidettä vaihtaan vessaan ja housut on veressä ,niin se on minulle jo liikaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
voit soittaa kaupungin toimistoon kerta raha sieltä tulee.Nyt järki käteen

Sitten saan varmaan syytteen "vammaisen" syrjimisestä. Sitä hän aina sanoo jos joku asia ei mene mielen mukaisesti voi tehdä syrjintä ilmoituksen. Kivaa kiristämistä!

No höpö höpö. Etkä ees syö työaikana vai? Syökö avustettava? Kai sinä siinä samalla saat syödä omia eväitä. Eikä sellaseen kysytä lupaa vaan pitää käyttää omaa järkeään. Tykkää työnantajas tai ei on sulla oikeus siihen.

Hyvin voit soittaa toimistoon ja kysyä mikä on yleinen käytäntö. Ei sun tarvii kyseistä henkilöä ruveta haukkumaan, asiallista on mainita mistä kyse. Luulisi tolla mentaliteetilla olevan vaikea saada uutta avustajaa. Sekin vielä, ettämiten se sun avustettavas sua estää vessassa käymästä paitsi sanallisesti? Yleensä omatoiminen liikkuminen on heikkoa mikäli avustajaan on oikeutettu.

Jos käyt kaupassa eikös sillä reissulla voisi käydä. Pitäähän joku tauko olla kuudenkin tunnin työpäivässä. Eikö nyt kaupungilla ole mitään sanottavaa kun kerran palkan maksaa, ota nyt vaan härkää sarvista kiinni. Minä ainakaan en pystyisi olemaan tuota 6 tuntia syömättä ja wc:ssä käynnittä.
Avustettava ajaa scootterilla ja minä juoksen. ei siinä missään käydä välissä, mutta olen nyt päättänyt ottaa lopputilin.

Tähän asti uskoin jutun. Nyt meni överiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
voit soittaa kaupungin toimistoon kerta raha sieltä tulee.Nyt järki käteen

Sitten saan varmaan syytteen "vammaisen" syrjimisestä. Sitä hän aina sanoo jos joku asia ei mene mielen mukaisesti voi tehdä syrjintä ilmoituksen. Kivaa kiristämistä!

No höpö höpö. Etkä ees syö työaikana vai? Syökö avustettava? Kai sinä siinä samalla saat syödä omia eväitä. Eikä sellaseen kysytä lupaa vaan pitää käyttää omaa järkeään. Tykkää työnantajas tai ei on sulla oikeus siihen.

Hyvin voit soittaa toimistoon ja kysyä mikä on yleinen käytäntö. Ei sun tarvii kyseistä henkilöä ruveta haukkumaan, asiallista on mainita mistä kyse. Luulisi tolla mentaliteetilla olevan vaikea saada uutta avustajaa. Sekin vielä, ettämiten se sun avustettavas sua estää vessassa käymästä paitsi sanallisesti? Yleensä omatoiminen liikkuminen on heikkoa mikäli avustajaan on oikeutettu.

Avustettava syö kahdesti , silloin minä tiskaan ja siivoan! Avustettava pystyy sisällä liikkumaan täysin itsenäisesti!Kun kerran kävin aluksi vessaassa sain siitä sellaisen HUUDON (työaikaa ei sellaiseen käytetä, jäkätijäkäti)olen asiasta keskustellut ja näin on

Alkuperäinen kirjoittaja huulenheitto:

Mikä meni överiksi? Oleppas joskus Espoon keskuksen tienoilla päivisin niin näet!!!!

Mikä meni överiksi? Oleppas joskus Espoon keskuksen tienoilla päivisin niin näet!!!!

no sun juttus menee aina vaan naurettavammaksi. seuraavaksi kait kerrot ettet saa edes istua työpäiväs aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mihin se edes sun apua tarvittee, jos kerran skootterilla mene ketterästi ympäri kämppää? sano sille, että alkaa ittekki tekemään jotain. :headwall:

Ei se sisällä tarvitse scootteria vaan ulkona liikkumiseen. Sisällä kävelee ihan ilman tukea Ms-tauti.

no sun juttus menee aina vaan naurettavammaksi. seuraavaksi kait kerrot ettet saa edes istua työpäiväs aikana.

Niin huulenheittoa tää nyt varmaan onkin! Voisitpa joskus tuurata. ja en muuten istu työaikana vaan teen työtä (tai olen orja ihan miten vaan)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mihin se edes sun apua tarvittee, jos kerran skootterilla mene ketterästi ympäri kämppää? sano sille, että alkaa ittekki tekemään jotain. :headwall:

Ei se sisällä tarvitse scootteria vaan ulkona liikkumiseen. Sisällä kävelee ihan ilman tukea Ms-tauti.

Mutta on se ilkeä tyyppi. älä suostu enää tommoseen vaan pistä vahinko kiertämään seuraavalle pahaa-aavistamattomalle avustajalle. Vaikka hänellä olisi mikä tauti tahansa, se ei tarkota sitä, että hänellä olisi jotenkin tuplasti ihmisarvoa sinuun verrattuna. Saisi olla kiitollinen, että joku viitsii hänen marinaansa edes kuunnella ja häntä auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ent. henkilökohtainen avustaja:
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Ent. henkilökohtainen avustaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ota:
yhteyttä liittoon tuo on laitonta.Avaa myös suusi itse

Toimin henkilökohtaisena avustajana joten avustettava toimii mielivaltaisesti työantajana. Olen kyllä ajatellut lopettaa, kun saa huutoa joka asiasta. Wc käynnit eivät kuulu työ aikaan. Hän siis työnantaja ,kaupunki maksaa palkan. Suuni kun avasin kauniisti , takaisin tuli aikamoista tekstiä siitä että kyllä minun olisi pitänyt kertoa tuo jo aikoinaan haastattelussa(hän myös nainen!)Muuten en ole koskaan vessaan pyytänyt päästä mutta nyt housut on ihan veressä päivän jälkeen :(

Tiedä mistä puhut, nimittäin olen itsekkin ollut henkilökohtaisena avustajana ja työnantajani oli ihan mahdoton! Se työ oli yhden ihmisen armoilla oloa! Haluan muistuttaa, et avustaja on lainsuojaton. Itselleni tuli ongelmia joidenkin maksujen suhteen. Mut hävisin kaikki kun vastaus oli aina et eivät ole lakisääteisiä.

Voi apua, olen ollut niin tyhmä kun rupesin tähän hommaan :( Ihan sairasta alistamista.

Ei se yleensä tuollaista ole! Useimmat avustettavat oavat tosi ihania. Nekin jotka ovat hankalia saa yleensä järkiintymään, kun itse pitää asiallisesti puoliaan, mutta kohtelee silti avustettavaa hyvin.

Minä olin 2vuotta, ja aina toivoin et josko tämä tästä alkaisi sujumaan. Olen luonteeltani kiltti ja siedän paljon kaikenlaista, mut nöyrryytys on hirveetä! Olen ollut yhteyksissä toisiin avustajiin tällä seudulla, mut valitettavasti muillakin on negatiivista sanottavaa avustajanatoimimisesta. Kun kaupunki on palkanmaksajana, niin varauduhan siihen, et lomarahoja ei makseta. Lomapalkka maksetaan, mut lomarahoja ei. Ne pitäisi tulla työnantajan pussista. Tällaisia kivoja juttuja

Tää on ollut ihan kauheeta, mut hammasta purren oon yrittänyt kestää! Tää vessajuttu on vaan liikaa kuukautisten aikaan ja siitäkin sit mua syyttää. Ihan kamalaa. Kerään voimia ottaa loparit ja toivon että saan palkan. Ei oo kiltin ihmisen hommaa :([/quot

Et ole ainut jonka työ juuri avustajana on ollut kamalaa, lycka till!

Voi vittu, en osaa muuta sanoa! En tekis päivääkään, en siis päivääkään töitä jos en vessaan pääsisi! Saatana ei kai nykyään tollasta orjatouhua voi olla???

Alkuperäinen kirjoittaja Nyrkkiä pöytään vaan:
... Oikeestaan en jaksa edes uskoa koko juttuun. Eihän kukaan niin tossu voi olla, ettei tossa asiassa pitäis omaa päätänsä.

HUOM! Vammasilla on aika valta on syrjintäjutun kanssa!!!!! Ei auta paljon omia oikeuksia vaatia.

Olen työskennellyt leikkaussalissa instrumenttihoitajana, eli avustanut leikkauksissa. Joskus päivät oli sellaisia, että klo7 jälkeen puettiin steriilit vaatteet päälle ja seisottiin leikkauksessa klo15 tai 16 asti. Eipä siinä uusi hoitaja voinut kuin olla juomatta edellisenä iltana vähän vähemmän. Jos pyysit vessaan, niin vanhempi hoitaja nakkeli vain niskojaan. Eikä kesken leikkauksen voinut poistua, jos ei tullut kukaan tilalle. Tästä on aikaa kolme vuotta.

... Oikeestaan en jaksa edes uskoa koko juttuun. Eihän kukaan niin tossu voi olla, ettei tossa asiassa pitäis omaa päätänsä.

HUOM! Vammasilla on aika valta on syrjintäjutun kanssa!!!!! Ei auta paljon omia oikeuksia vaatia.

Joo, ei muuta ku vammasille kruunu päähän ja valtikka käteen ja kustaan me muut housuun. :headwall:

Heh heh, älä yritä. Siis jokaisella on oikeudet, oli sitten vammainen tai vammaton. Tää koko ketju on silkaa skeidaa. :D

Haluaisin vaan lisätä, et minä en koskaan syönyt työaikana. Hommia oli niin paljon, et työaika meni ihan työn tekoon kokonaan. Minun avustettavalla oli mielenterveysongelmia ja liikuntavammaisuutta. Kerran istahdin ruokapöytään avustettavaani vastapäätä, kun siinä hetkessä ei ollut mitään hommaa, niin avustettava tuumasi, et jos sulla ei ole muuta hommaa, niin heiluta vaikka veistä!

Niin huulenheittoa tää nyt varmaan onkin! Voisitpa joskus tuurata. ja en muuten istu työaikana vaan teen työtä (tai olen orja ihan miten vaan)!!!

Mun sisko kertoi kans kokemuksistaan kioskimyyjänä, jos oli yksin esim.viikonloppuna iltavuorossa (paljon asiakkaita),niin eipä siitä voinu lähteä takahuoneeseen vessaan vaikka kuinka oli hätä.

Mä en usko tähän, kukaan hoitaja ei uskalla kertoa avustettavastaan noin paljon:
Vammaisella MS-tauti. On mielivaltainen. Ei päästä vessaan. Ei anna pitää ruokataukoja. Ilmeisesti teillä ei henkilökemiat kohtaa. Vammainen orjuuttaa avustajaa. Ei asiakkaan kodissa tarvitse koko ajan tehdä jotain. Ja tuo teksti saa kuulostamaan siltä.

Yhteistyössä