Kuukautisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen vaan

Vieras
Mistähän johtuu, että kuukautiseni ovat tässä kuussa aika niukahkot? Yleensä vuotoa on, ei nyt liian runsaasti, mutta riittävästi. Nyt kuukautiseni alkoivat sellaisella ruskeahkolla tiputteluvuodolla, jota kesti pari päivää. Näin käy joskus muulloinkin, mutta yleensä sen jälkeen alkaa "kunnon vuoto". Nyt vuoto on koko ajan ollut sellaista kuin se normaalisti on kuukautisten loppuvaiheessa, eli vuotoa on mutta ei mitenkään erityisen runsaasti. En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia?

Hormoneista kun on kysymys kaikki on mahdollista. Muistan että mulla ei aikanaan meinannut kierto vakiintua millään. Sitten olin lukenut että stressti vaikuttaa juuri sillä tavalla että kierto voi muuttua epäsäännöllikseski. Kuinkas kävi? Kaksi ja puoli vuotta kestäneen ylityöputken jälkeen sairastuin burn outiin, ja sen jälkeen kuukautiset tulivat uaringon tarkkuudella.

AP, sinulla ei varmaankan ole syytä huoleen, joten take it easy ja hyvää päivän jatkoa!

Minulla on kanssa ollut vähän ongelmia menkkojen kanssa. Kierto ei kanssa oikeen meinanneet tasaantua, mutta sitten kun tasaantui, niin niin kiertoni vakiintui "normaalia" vähän lyhyemmäksi ja jos sitten kävi niin, että jostain syystä menkat alkoivat muutaman päivän myöhässä, niin menkat olivat runsaammat ja kivuliaammat. Eli tuo muutaman päivän ylitys muutti vuodon määrää mielestäni aika paljon. Voisiko siis olla niin, että tuo aikaistuminen viidellä päivällä olisi vaikuttanut vähän samalla tavalla, mutta nyt siis käänteisesti.

En myöskään usko, että mitään syytä huoleen on. Mutta jos muutamat seuraavatkin menkat ovat "omituiset", niin kannattaahan sitä lääkäriltä kysyä. Näissä jutuissa kun ei voi esittää tyhmiä kysymyksiä.