Kuukautiskierto synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
Miten yleensä teillä muilla, onko kuukautiskierto muuttunu synnytyksen jälkeen verrattuna ennen raskautta? Mulla tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen n. 6vkon päästä, nyt on kp 32 eikä menkkoja kuulu ei näy...

Pelottaa vähä jos oonki uudestaan raskaana, mulle tehtiin nimittäin sektio (hätä semmoinen) eikä uus raskaus ole suunnitelmissa moneen vuoteen jäi semmonen kammo ja tuntuu ettei kroppa ole toipunu kokemuksesta vieläkään... Kierukkaa meen laitattamaan heti kun nää seuraavat menkat alkas, siks niitä onkin ooteltu kun kuuta nousevaa ;)

Mun kuukautiskirto on aina ollu täysin sekaisin eikä koskaan ole tiennyt milloin seuraavat menkat tulee (paitsi pillereitten aikana). Lapsen saantiin meni meillä yli kolme vuotta ja nyt meillä on 7 kuinen poika. Imetyksen lopetin pari viikkoa sitten eikä taaskaan menkkoja kuulu eikä näy. Eli mun kierrolle synnytys ei tehny ilmeisesti yhtään mitään. Tosin mulla on todettu olevan ne monirakkulaiset munasarjat eli ehkäpä vaivani johtuu vain siitä :/
Ehkä sinun kannattaa vaan tehdä raskaustesti, niin tiedät enemmän.

Mulla alkoi menkat 7 viikkoa synnytyksestä, mutta sen jälkeen ei ole näkynyt ja nyt kp 50-60. Ensin minäkin ajattelin, että en kai vaan.. Mutta koska täysimetän, ei kai ole kuin 1% mahdollisuus tulla raskaaksi. Ensimmäisiin kuukautisiin synnytyksen jälkeenhän ei yleensä liity edes ovulaatiota.. en tiedä, menee kai aikansa ennenku hormonit palautuu.

Jos täysimetät niin kuulemma kuukautiset voivat olla poissa niin kauan kuin imetät.. nähtäväksi jää. Itsellä vasta kuukauden ikäinen vauveli. Tosin ehkäisynä imetykseen ei kannata luottaa!

Kovasti kaikilla oma rytminsä kiertojen ja niiden palautumisen suhteen. Tyttäreni huomenna 10 kk ja rinnalla viihtyy yhä, eivätkä menkat ole käyneet edes näyttäytymässä. kierto oli aiemmin helposti 60 päivääkin. eli jokaisella menee omalla rytmillä. Toisaalta tämä on melkoista luksusta, ei ole sitäkään suttaamista. =)

Jep. Testi tehty ja negaa näytti, niinkun järjellä aateltuna pitikin. Silti vaivaa kun ei menkkoja vieläkään näy, pakko varmaan tehä uus testi vielä loppuviikosta... Pitäs varmaan olla tyytyväinen kun ei ole niistä "vaivaa", mut on vissiin niin kova raskautumisen pelko, en oo uskaltanu seksiäkään harrastaa :ashamed:

Imetä en, joten en senkään takia ymmärrä miten kierto voi venyä... Nyt on kp 35. Aaaaargh!!

ap

...niistä ei ole merkkiäkään, vaikka synnytyksestä jo 5 kuukautta. En kyllä kaipaakaan niitä erityisen kovasti!
Imetys jatkuu, kiinteitä kokeiltu muutama viikko.
Kai ne sitten joskus ilmaantuu...
Esikoisen jälkeen kuukautiset alkoi kyllä muistaakseni parin kuukauden kuluttua jo pyöriä melko normaalisti.

Minulla oli ennen raskautta todella epäsäännöllinen kierto (5-8 viikkoa) ja tämän takia laskettua aikaakin jouduttiin muuttamaan ultran perusteella 3 viikkoa. Synnytyksen jälkeen menkat alkoivat vasta 7 kk päästä kun lopetin imetyksen. Sen jälkeen menkat olivat säännölliset 4 viikkoa, muutaman päivän heitoilla. Nyt kun oli tuossa keskenmeno välissä niin kierto on taas sekaisin.

Nyt ne kuukkarit sitten alko. Josko ne olis nyt muuttuneet säännöllisimmiksi, kun koskaan ennen. Kun on nyt synnyttänytkin tässä välissä. Joskus kun se synnytys tekee kiertoon muutoksia kuulemma. Mutta nämä nyt on vasta ensimmäiset, että toisia odotellessa sitten vaan...Ja voi kun saisi vielä toisen vauvan joskus :)

Itselläni alkoi kuukautiset n.4vk synnytyksestä ja ovat olleet hyvin epäsäännölliset, ennen raskautta söin e-pillereitä ja kuukautiset tulivat säännöllisesti.
Nyt on ollut 36pv yli, ennen oli 24pv kierto.

Hieman välilläkin itse pelkään että on raskaana, mutta tiedän kuitenkin ettei mitään syytä pitäisi olla huoleen.

Moikka!

Etsin tässä tuntikausia netistä tietoa juuri tähän aiheeseen liittyen. Itse synnytin 11 vkoa sitten, täysimetin kolme viikkoa. Yhtiäkään menkkoja ei ole vielä tullut ja alkoi sen verran epäilyttää että tänään tein testin. Noh, testi oli positiivinen. Nyt tässä mietin voiko veressä olla vielä istukkahormoonia synnytyksen ja edellisen raskauden jäljiltä ? Vai siis olenko todellakin raskaana...

Anna

Yhteistyössä