kuukautiskipuja rv 20+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elomamma13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elomamma13

Vieras
Kävin rakenne ultrassa ke rv 20+2, ja samana iltana alkoivat kovat "kuukautiskivut". Seuraavana päivänä kivut jo niin kovia että tarvitsin särkylääkettä, ja koin oksettavaa tunnetta. Pe kävin labrassa ja mitään tulehdusta ei ole joka selittäisi nämä kivut. Mainitsin jo ultrassa kärsineeni aijemmin kovistakin supisteluista, mutta sisätutkimusta ei tehty. Neuvolaan soitettaessa veikkasivat ultrauksen kipeyttäneen kohtua. Edellisessä raskaudessa ei tälläisiä kipuja ollut, muuta kuin synnytyksessä. Kipu siis tuntuu alavatsalla,alaselässä ja säteilee sisäreisiin. Kipu helpottaa päiväunien ja yön aikana, mutta palaa n.tunnin päästä heräämisestä. Neuvola tai äitipoli ei tunnu kuuntelevan ollenkaan.
Onko muita joilla olisi ollut vastaavaa? Onko löytynyt syytä? Mikä on helpottanut, ja koska?

Mulla kans kovia supistuksia (toka raskaus). Neuvolassa vaan sivuutettiin noi. Nyt odotan rakenne ultraa, et sais ainakin tsekattua et onks nää aiheuttaneet mitään muutoksia. Outoa kyllä, ei ollu ekassa tälläsiä. Ja viikkoja kans n. 20.

Supistuksiltahan nuo kovasti kuulostaa.

Mulla raskaus samoilla viikoilla ja supistelee päivittäin jopa siis kivuliaasti. Tänäänkin aamulla heräsin, koska supisteli niin kipeästi. Jos teen jotakin fyysistä, supistelee enemmän ja kovemmin.

En tosin pelkää ennenaikaista synnytystä...ei nää samalta tunnu, kuin silloin, kun olen synnärillä. Kunhan kroppa harjoittelee. Ja hyvä, jos niin tekee. Mä kun en osaa synnyttää (joka kerta menee laitoksella pidempään, kuin edellisellä kerralla, viimeksi peräti 18 tuntia).

Ei meidän neuvolassa pidetä kivuliaita supistuksia normaalina. Itse valitin samasta ja neuvolan täti lähetti labraan ja lääkärille. Lääkäri sairaslomalle. Kun sain kunnolla levätä ei supistuksia ole enää tullut.

Mitkä infektiot sulta katottiin? Mulle tehtiin tavallinen virtsatietulehdustesti viljelyllä, klamydiatesti ja fluor-testi, kaikki negatiivisia. Kohdunsuu pehmeä, olen vuodelevossa nyt. Huomenna äippäpolille.

Katsottiin pissatulehdus, klamydia ja joku valkosolujuttu, siis emätintulehdus (?). Olen jo sairaslomalla muusta syystä äippälomaan saakka, mutta äitinä sitä ei kauhiasti vain makoilla. Nukkuessa kipu poistuu mutta heti kun istuu tai seisoo niin johan alkaa kouristukset pahetua. Positiivista on ettei kivut ole sentään näiden päivien aikana pahentuneet synnytykseen asti. Jotenkin minulla on vaan käsitys ettei harjoitus suppareiden pitäisi sattua. Kukaan vaan ei sisätutkimusta halua tehdä. Tietäisi sen jälkeen onko mitään tapahtunut. Yksityiseen ei ole nyt varaa :/

Yhteistyössä