Kuukautisten siirto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha aika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha aika

Vieras
Olen menossa talvella matkalla ja kuukautiseni osuvat matkan kanssa samaan ajankohtaan. Siksi aion ennen matkaa ottaa sellaisia pillereitä (keltarauhashormonia), jotka ovat tarkoitettu kuukautisten siirtoon.

Voisiko kukaan kertoa kokemuksistaan näistä kuukautisten siirto-pillereistä? Toimivatko varmasti ja onko minkäänlaisia sivuvaikutuksia?

Olen siirtänyt kuukautisia siirtopillereillä pari kertaa, kummallakin kerralla siirto onnistui hyvin. Minulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta sehän on yksilökohtaista. Joillekin voi tulla esimerkiksi tiputteluvuotoa. Jos sivuvaikutukset huolettaa, kannattaa siirtää jo edelliset menkat. Siinä on tosin sitten riskinä se, että seuraavat kuukautiset tulevatkin etuajassa ja osuvat sitten kuitenkin pahaan aikaan.

Kiitti vastauksestasi Liv! Kiva kuulla ettei sulle tullut sivuvaikutuksia :). Ne mahdolliset sivuvaikutukset tässä huolettaa, esim. pahoinvointi tai kauheat mielialan vaihtelut. Ei olisi mukavaa kärsiä sellaisesta matkan aikana. No, tietysti kuukautisten aikanakin on vatsan turvotusta ja jonkin verran mielialan vaihtelua, joten mikä sitten on parempi? :)

Onko vielä muita joilla on kokemuksia näistä kuukautisten siirto pillereistä ja mahd. sivuvaikutuksista?

olen siirrellyt Primoluy Nor-pillereilla, ja ainoa sivuvaikutus on ollut lieva vatsan turvotus silloin kun menkkojen olisi pitanyt tulla. Tosin sitten seuraavat menkat siirron jalkeen on aina olleet runsaammat ja pidemmat kuin normaalisti... Ei kuitenkaan hairitsevassa maarin.

Nostan tätä ketjuani kun tuli tässä uusi kysymys mieleen liittyen kuukautisten siirtoon noilla Primolut Nor-pillereillä...

Pakkausselosteessa sanotaan että kuuri aloitetaan 3 päivää ennen sitä päivää kun kuukautisten pitäisi alkaa. Mutta miten on jos on joskus vähän epäsäännölliset kuukautiset? Yleensä mulla on se 28 päivää kuukautisten väli, mutta joskus ne voivat olla jopa viikon myöhässä. Voikko noista Primolut Noreista olla haittaa jos niitä alkaa vahingossa syömään väärään aikaan? Eli jos alkaa syömään 3 päivää ennen kuin luulee kuukautisten alkavan, vaikka kuukautiset olisivatkin sitten alanneet myöhemmin? Onko kokemusta?

Tuota kysymystä on vähän vaikea laittaa sanoiksi näin kirjoittaen, mutta toivon että ymmärsitte mitä tarkoitin :)