Kuukautisvaivaa...onko kellään samanlaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerys

Vieras
Menkat loppusuoralla. jo 5. päivä, ja aina kun aivastan, sattuu alamahasta tosi paljon, sillain repivästi. Ja silloin lorahtaa myös verta. Muuten jo pari päivää ollut vuoto ihan loppumaisillaan, sellaista ruskeaa töhnää vain vähän tullut.
Mutta nyt tosiaan, kun aivastan, kirkasta verta valahtaa, ja samoin myös vessassa isolla hädällä käydessä. Muuten ei mitään menkkakipuja. Onkohan tää ihan normaalia? Onko kellään samanlaista?

Ehkä se ulostaessa jotenkin kohdunsuu myös raottuu, en tiedä... mutta mulla yleensä ennen kuukautisia alkaa verta tulla ulostaessa jo pari päivää ennen kuin menkat varsinaisesti alkaa. Että liittynee samaan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se ulostaessa jotenkin kohdunsuu myös raottuu, en tiedä... mutta mulla yleensä ennen kuukautisia alkaa verta tulla ulostaessa jo pari päivää ennen kuin menkat varsinaisesti alkaa. Että liittynee samaan asiaan.

Ai jaa.. No tota en oo koskaan tullut ajatelleeksikaan. Oon vaan ollut kovin ihmeissäni, miten kakkiminen ja se, siis se... veren tulvahtelu voi liittyä toisiiinsa. Mut kai se sit on ihan normaalia. Eikä siis mistään vakavasta kyse. Ja kun ei tosiaan ole koskaan muuten mitään kipuja, nyt vain aivastellessa silleen repivästi sattuu.

Varmasti aivastaessa samalla lailla vatsaontelon paino hetkellisesti nousee, kuin ulostaessa.

En tiedä, onko tämä selitys, mutta näin olen sen ajatellut. tuskin se mitään vakavaa on, kunhan se veri ei ole ulosteessa.

Yhteistyössä