kuukupin käyttäjiä paikalla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sano sinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sano sinä

Vieras
Miten tuon kuukupin "aloituspesu".. Enkö voi mitnkään ottaa kupposta käyttöön ku en ole vartavasten sen keittämiseen omaa kattilaa ehtinyt hankkia eikä ole sitä desinfionti ainettakaan?

Toimisko veden keittäminen kattilassa ja kupin liottaminen jossain muussa purkissa? No, sithän se ei tosin ole keitetty.. äh..

Just tuli tarvetta ja kattilakauppaan ehtdin vasta.. ties milloin.. :/

[QUOTE="Joo";24132798]Ei ole omaa kattilaa sitä varten, ihan tavallisessa kattilassa olen sitä keittänyt. Ja pesen Lactacydilla.[/QUOTE]

Ai ihan ruokakattilassa? No, ekan kettämisen voisinki tehdä ruokakattilassa, mut en kyllä enää muita..

Ite en edes joka kierron välissä keitä omaani. Pesu + desinfiointi on riittäny.

Ja mitä joskus oon lukenut, niin löytyy näitä jotka desinfioi sen kuppinsa pakasterasiassa. Keittävät vedenkeittimellä sen veden ja kaatavat sinne pakasterasiaan. Vesi pois ja kuppia voi vaikka säilyttää ko. rasiassa.

Mä pesen kanssa ihan normikattilassa, ei oo omaa kattilaa kuukupille. Vaikka olishan se somaa ostaa sille joku muumikattila :D
Meillä on oma ämpäri vaan simalle, siihen ei oksenneta, eikä sillä siivota :P

laitan kupin lasipurkkiin (esim.hillosellaiseen) ja laitan keitettyä vettä päälle, annan jäähtyä veden hieman ja kaadan pois ja toistan vielä saman kaksi kertaa. kannattaa tosin laittaa lasipurkkiin ensin kuumaa vettä hanasta, ettei "kylmään" purkkiin suoraan keitettyä vettä kaada.