Kuukuppi, ihan vitsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuppi

Vieras
Ostin sen 6 vuotta sitten. Aika ajoin olen yrittänyt käyttää sit. Aina valskaa. Aina. Nyt mulla on isopeniksinen mies, joten ajattelin, ett kyllähän yksi kuppi mahtuu.

Mutta ei, se ei oikene emättimessä. Emättimeni pitää sen litusa ja sitten sivuilta vuotaa veri ulos. Vaikka kuin tungen ensin syvälle ja vedän sit alas, ei oikene. Vaikka kuin tungen sormeni sisään kupin reunoille ja yritän oikoa sitä siellä sisässä, ei onnistu.

Olen avaramielinen, käytin kestovaippoja, pesupähkinöitä ja kaikke jännää, mitä mainosettiin. Ei ole kyse, ettenkö olisi avoin uusille asioille ja ideoille.

Tämän kapistuksen täytyy olla vitsi, käyttääkö joku ihan oikeasti tätä laitetta? En kehtaa keltään liveihmiseltä edes kysyä...

Alkuperäinen kirjoittaja kuppi:
Ostin sen 6 vuotta sitten. Aika ajoin olen yrittänyt käyttää sit. Aina valskaa. Aina. Nyt mulla on isopeniksinen mies, joten ajattelin, ett kyllähän yksi kuppi mahtuu.

Mutta ei, se ei oikene emättimessä. Emättimeni pitää sen litusa ja sitten sivuilta vuotaa veri ulos. Vaikka kuin tungen ensin syvälle ja vedän sit alas, ei oikene. Vaikka kuin tungen sormeni sisään kupin reunoille ja yritän oikoa sitä siellä sisässä, ei onnistu.

Olen avaramielinen, käytin kestovaippoja, pesupähkinöitä ja kaikke jännää, mitä mainosettiin. Ei ole kyse, ettenkö olisi avoin uusille asioille ja ideoille.

Tämän kapistuksen täytyy olla vitsi, käyttääkö joku ihan oikeasti tätä laitetta? En kehtaa keltään liveihmiseltä edes kysyä...

Kyselepä kuukuppikunta sivustolta neuvoja, niin ehkä saat kuukupistasi jotain irti.

Alkuperäinen kirjoittaja kuppi:

On se ihan oikea tuote ja sillä on käyttäjiä. Mut kaikille se ei sovi. Mullekaan ei koskaan sopinu vaikka kaikki yritin ja neuvoa kyselin. Luovutin lopulta ja heitin vesilintua sillä kipolla.

Itse olen käyttänyt kuukuppia sujuvasti viitisen vuotta. Alussa vuosi kerran, vissiin ei ollu ihan oikein asennettu. En enää vaihtaisi pois! Mutta eihän se välttämättä sitten kaikille sovi, voihan se olla vaikka väärän kokoinen tai jotain.

eipä toimi mullakaan. valskaa aina. enkä saa laitettua ees kunnolla niin ettei se tekis kipeetä ja sit jos saa kunnolla niin se tiputtaa. paska laite sanon minä. kuukuppikunnan sivuilla on käyty

Alkuperäinen kirjoittaja Lunette:
Itse olen käyttänyt kuukuppia sujuvasti viitisen vuotta. Alussa vuosi kerran, vissiin ei ollu ihan oikein asennettu. En enää vaihtaisi pois! Mutta eihän se välttämättä sitten kaikille sovi, voihan se olla vaikka väärän kokoinen tai jotain.

ja tuosta koosta vielä isompaa en sais millään sisääni. toikin on jo haasteellsita-
sori että änkesin ketjuusi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä luulen että vika on silti käyttäjässä, ei kupissa. Ja kuppi voi olla silti vääränkokoinen sulla, oli sen sun miehes värkki minkä kokonen tahansa :D

Mutta tamponeiden ja siteiden kohdalla vika niissä, ei käyttäjässä?

Voi olla että minussa on vika. Silti ärsyttää. Minusta se olisi periaatteessa jees, koska säästäisi rahaa ja limakalvot eivät kuivuisi, käsittääkseni. Mutta ei vaan onnistu. Jos minä olen jo 6 vuotta tuskaillut asian kanssa, on aika kaiketi luovuttaa. Vit***aa vaan aika ajoin, kun alan käyttää ketutuksen mentyä ohi, ja silti ei onnistu. Tympii. Ehkä mulla on epämuodostunut emätin. Tosin gyne sanoi sitä normaaliksi, kun kysyin.

Mulla kuppi toiminut hyvin. Tosin nyt kun on kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa, käyttö on ollut vähäistä ;) Mutta monta vuotta ennen lapsia olen kuppia käyttänyt, ja samaa kokoa lasten välissäkin. Mainostan ja kehun aina kun kysytään, kun ei moittimista ole. Hyvä kampe, todella toimiva :)

Olen käyttänyt jo pari vuotta ilman ainuttakaan ongelmaa, ja käytössä siis se isompi koko vaikken ole synnyttänytkään. Mulla tuli ekana mieleen, että yritätkö laittaa kupin liian syvälle? Kuppihan siis jää huomattavasti alemmas kuin tamponi.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Toimiiko se myös todella runsaiden kuukautisten kanssa? Kokemuksia?

Kyllä toimii. Täytyy vaan tyhjentää useammin. Itsellä hyvin runsaat menkat. Ennen käytin tamponi+side, kun tamponi vuosi heti läpi.

ite en voi käyttää ollenkaan,tulee paikat niin kipeiksi :( oikein se siellä sisällä on eikä falskaa. Mulla on tosi ahtaat paikat, ja kipu on tosi kova- jälkeenpäin siis!

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Toimiiko se myös todella runsaiden kuukautisten kanssa? Kokemuksia?

Kyllä toimii. Täytyy vaan tyhjentää useammin. Itsellä hyvin runsaat menkat. Ennen käytin tamponi+side, kun tamponi vuosi heti läpi.

Itseäni kun kiinnostaisi kuukuppi mutta jos super-koon tamponia joutuu "parhaimmillaan" vaihtamaan reilun tunnin välein niin miten mahtaa olla kuukupin kanssa?

Kuukuppi on yksi maailman parhaista keksinnöistä!!! Mä olisin varmaan jo jossain hoidossa ilman sitä. Mulla kesti parit menkat ennekuin opin laittamaan se kunnolla. Ei mulla ainakaan se mene niiden "virallisten" ohjeiden mukaan, vaan pitä itteltä koittaa missä kohtaa kohdunsuu on ja missä asennossa. Kun kupin suu on tarpeeksi ylhäällä kohdunsuun ympärillä, (koska sieltähän se vuoto tulee) niin ei tule ohivuotoja, vaikka reuna olisikin vähän rypyssä. Tärkeintä on toisaan se että käytät sitä oman anatomiasi mukaan, ei muiden ohjeiden.

Kuppia on joskus vaikea saada avautumaan kunnolla. Jos se on rytyssä, niin tietenkin se falskaa, ei se ole kupin, vaan väärän asettamisen vika. Niitä on myös erikokoisia ja itsellenikin käy vain se pienempi, vaikka myyjä ensin niin tietoisesti minulle isomman myi pelkästään ikäni perusteella. Kokeile siis eri kokoja ja taistele se kunnolla paikoilleen. Käytän useimmiten liukuvoidetta asentaessa ja sormella tunnustelun lisäksi saatan vetää kylppärissä pientä intiaanitanssia ja heiluttaa lantiota edes takaisin ja jännittää ja rentouttaa emättimen lihaksia. :D Tällä tavalla se yleensä ennemmin tai myöhemmin avautuu "lumpsahtamalla", joka yleensä tuntuu vähän epämielyttävältä, mutta menee samantien ohi. Jos kuppi on kunnolla paikoillaan ja vuotaa silti, niin kannattaa käydä tutkituttamassa, että ovatko lihakset liian löysät ja väljät.

Mullekin on aivan liian iso vaikka on tullut alakautta synnytettyä. Sen lisäksi että kuukuppi tuntuu liian isolta ja pahalta, mulla on kohdunkaula sellaisessa paikkaa ( ei keskellä kuten kuuluisi) että se jää kupin ulkopuolelle. Taas kupin asettaminen kohdunsuun eteen eli täysin vasemmalle on mahdotonta, painaa silloin vielä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Onkos tuon kanssa pelaaminen kuinka hankalaa yleisissä tiloissa?
Tuleeko reunavuotoa?
Tunteeko sisällä jos kerran jää alemmaksi kuin tampinikin?

Mun mielestä ei sen hankalampaa kuin tamponin kanssa pelaaminen, ei vaan tarvi kuljettaa vaihtaria mukana. Tosin edellyttää sitä että kopissa on lavuaari eli pesumahdollisuus. Mulla yleensä riittää kun tyhjennän aamulla ja illalla, hätätapauksissa kerran vuorokaudessa (ei suositeltavaa), eli ei juuri ole tarvetta "julkisiin" tyhjennyksiin. Ei tunnu sisällä jos on sopivassa asennossa. Reunavuotoja toisilla tulee ja toisilla ei.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
ite en voi käyttää ollenkaan,tulee paikat niin kipeiksi :( oikein se siellä sisällä on eikä falskaa. Mulla on tosi ahtaat paikat, ja kipu on tosi kova- jälkeenpäin siis!

Mulla taas tuli kupin kanssa kovia kramppeja alavatsaan. Sellaseen sitte loppukin pinna viimesen kerran. Kun ei toimi niin ei. Kyl se pitäs yli vuodessa näkyä jos sopii tai ei sovi. Jos mikään ei auta ja kaikki koitettu niin täytyy todeta että ei oo mun juttu.