Kuukuppilaiset- Lunette , auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kokeilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kokeilija"

Vieras
Ostin isomman Lunette kuukupin (kaksi lasta alateitse) ja nyt on menkat. Yritän sitä laittaa sisään mutta ei meinaa onnistua, nyt on antennikin jo lyhennetty lähes kokonaan pois kun jäi koko ajan ikävästi hankaamaan. Lunette on aika paksua matskua ja heti kun saan sen vähänkin sisään se "ponnahtaa" auki, ja jää siis aika alas, tai en vaan kertakaikkiaan saa sitä työnnettyä ylemmäs. Teenkö nyt jotain väärin? Onko kaikki kuukupit noin paksuja?? Pyöräyttäminen sisällä EI onnistu, ei vaan pyöri, joten en saa myöskään mitenkään varmistettua että kuppi on auki.

Olisko jollain jotain vinkkejä... Vai pitääkö luovuttaa kupittelun kanssa. :)

Mulla ei ole antennia lainkaan. On siis muodoltaan kuin U. Voithan sä kokeilla sitä pienempää mallia aluksi... Mutta aikansa se ottaa, ennenkuin oppii. Mulla oli vaikeaa myös aluksi ja nyt menee jo niin rutiinilla että tuntuu siltä, että tuonne vois jemmata vaikka ämpärin. :laugh:

Aluksi kupin käyttö onkin vähän hankalaa, kuppi voi jäädä liian alas/outoon asentoon. Kupin kanssa ronkkiminenkin voi ärsyttää alapäätä, minkä takia tuntuu sitten oudolta ja hankaavalta.

Mulla on pienempi Lunette, sisään laittaessa ensin litistän kupin ja taitan kahtia, sitten vain riittävän ylös. Alussa kuppi pääsee kyllä helposti ponnahtamaan auki, kun ei ole tottunut käsittelemään sitä. Asennon vaihtaminen saattaa auttaa, oletko kokeillut esim. kyykyssä?

En mäkään sitä kuppia sisällä pyöräytä, yleensä tunnustelen vain sormella kahden puolen, että kuppi tuntuu pyöreältä.

Koita jaksaa harjoitella, äkkiä se luonnistuu ja käyttö on tosi helppoa ja mukavaa. Toki on silti olemassa se mahdollisuus, ettei kuppi sovikaan juuri sinulle. Tai ehkä koko on väärä, voit kokeilla myös pienempää kuppia vaikka oletkin synnyttänyt.

1. Kannattaa harjoitella kupin kanssa silloin kun EI ole menkkoja niin ei tarvi säätää sen verisen vuodon seassa :D

2. Vaikka olisi synnyttänyt niin kannattaa aluksinkokeilla sitä pienempää kokoa, itselläni 2 synnytystä takana ja tuo isompi ei mene kunnolla paikalleen. Pienempi on pop.

3. Mun mielestä uudet kupit on paksumpaa/jäykempää ainetta kun vanhat, omani oon ostanu v.2005 ja sit kokeilin uutta, isompaa v.2009 ja se ei onnistunut alkuunkaan vaan vuoti ja asentaminen paikoilleen oli hankalampaaa.

Oletko kokeillut erilaisia taittelumalleja? Joku niistä saattaa olla sinulle helpompi kuin toinen. Itse käytän useimmiten pienellä kupilla kannutaittelua. Taittelen siis kupin oikeaan malliin, nipistän kahden sormen väliin ja työnnän sisälle. Mulla se taas ei aina aukea heti, kun vapautan sen sormistani, vaan joudun vähän sormilla painelemalla auttamaan kuppia oikeaan muotoonsa. Yleensä se avautuu ihan nätisti kun sitä vähän tökkii. Tuota pyöritystä en ole kokeillut.

joo mä suosittaisin kans että kokeilisit erilaista taittelua. Mä en alkuun meinannut saada sillä taittelun perusohjeella, mutta sitten kun taitteli eritavalla hieman supummaksi sisäänlaittovaiheessa, niin onnistuikin näpäärästi jatkossa.

joo mä suosittaisin kans että kokeilisit erilaista taittelua. Mä en alkuun meinannut saada sillä taittelun perusohjeella, mutta sitten kun taitteli eritavalla hieman supummaksi sisäänlaittovaiheessa, niin onnistuikin näpäärästi jatkossa.

Tätä samaa olin tulossa ehdottamaan :) Ostettuani ekan kupin olin ihan varma et osa B ei tuu ikinä meneen osaan A, mut sit googletin erilaisia taitteluohjeita ja avot.

[QUOTE="vieras";28309540]Osaako kukaan sanoa, että mitä se tarkoittaa jos kuppi ei aukea ollenkaan, vaan tuntuu lättänäiseltä? Ei pyöri eikä mitään.[/QUOTE]Silloin ei muodostu alipainetta eikä kuppi ole siis oikein asetettu. Kokeile puristaa kuppia eri suunnista jos saat sen pullahtamaan auki tai ota kokonaan pois ja kokeile uudestaan. Myöhemmin pois ottaessa muista vastaavasti puristaa kupista alipaine pois, että kuppi liukuu paremmin etkä turhaan revi sitä pois.

Mulla toimi kanssa kannutaittelu, sillä sain kupin paremmin perille. Toinen toimiva kikka oli mulla se et U taitoksessa laitoin peukalon siihen keskelle (kun sain kupin sisäpuolelle) ja painan sillä kupin peremmälle.. Pyöräytän aina myös sormen kupin ympäri jolloin se viimeistään ponnahtaa täysin auki ja samalla varmistan että kohdun kaula on kupin "sisäpuolella". Jotain öljyä tai liukkari käytin myös opetteluvaiheessa.. Mulla myös luneten isompi.

[QUOTE="vieras";28309652]Silloin ei muodostu alipainetta eikä kuppi ole siis oikein asetettu. Kokeile puristaa kuppia eri suunnista jos saat sen pullahtamaan auki tai ota kokonaan pois ja kokeile uudestaan. Myöhemmin pois ottaessa muista vastaavasti puristaa kupista alipaine pois, että kuppi liukuu paremmin etkä turhaan revi sitä pois.[/QUOTE]

Ok, kiitos. Olen kokeillutkin jo eri tapoja, mutta pitänee jatkaa harjoittelua.

Yhteistyössä