Kuulostaako teistä tyhmältä? Päiväkotiin vieminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauheako?

Vieras
Oon miettiny että oonko ihan kamala, tai kuulostaako teistä kauhealta?

meillä lapset aloitti vasta päiväkodin, mies on töissä ja itse kotona äitiyslomalla raskaana.
Päiväkotiin matkaa n. kilometri, mies menee seiskaksi töihin ja useasti vie lapset jo niin aikaisin?

oonko teistä kauhea kun mies vie lapset vaikka päiväkoti noin lähellä? kuuluisko mun viedä ne itse ja silloin ei lapsilla niin aikaisin tarvitsisi mennä? poen joskus huonoa omaatuntoa tästä. Välillä itsekkin vien pyörällä muksut.

Tyhmältä ihan se että ne viedään lainkaan. Varsinkin jos on joka päiväistä. Eikö noista ole seuraa toisilleen, ettekö te ihmiset siksi suolla putkeen noita lapsia että heistä on seuraa toisilleen??

Tyhmältä ihan se että ne viedään lainkaan. Varsinkin jos on joka päiväistä. Eikö noista ole seuraa toisilleen, ettekö te ihmiset siksi suolla putkeen noita lapsia että heistä on seuraa toisilleen??

Selvennän hiukan. MISSÄÄN NIMESSÄ!!!! en veisi lapsia päiväkotiin jos ei olisi pakko. Asiantuntijat "käskeneet" hakea paikkaa toiselle lapselle, ja toinen siksi siellä että ei tarvi ihmetellä toisella miksi toinen saa jäädä kotiin ja toinen joutuu menemään, ei yksin halunnut jäädä. oikein mieluusti pitäisin lapset kotona jos ei olisi käsketty paikkaa hakemaan.

Selvennän hiukan. MISSÄÄN NIMESSÄ!!!! en veisi lapsia päiväkotiin jos ei olisi pakko. Asiantuntijat "käskeneet" hakea paikkaa toiselle lapselle, ja toinen siksi siellä että ei tarvi ihmetellä toisella miksi toinen saa jäädä kotiin ja toinen joutuu menemään, ei yksin halunnut jäädä. oikein mieluusti pitäisin lapset kotona jos ei olisi käsketty paikkaa hakemaan.

Tuskin käskettiin noin pitkiä päiviä siellä päiväkodissa pitämään.

No se vähän riippuu, ovatko aamuvirkkuja ja hereillä jokatapauksessa vai pitääkö heidät kiskoa väkisin sängystä, aika pitkältä päivä kuullostaa jos lyhyempäänkin olisi mahdollisuus. Vointisi ilmeisesti sallii kuitenkin kuskauksen niin hlökoht lyhentäisin päivää.

No se vähän riippuu, ovatko aamuvirkkuja ja hereillä jokatapauksessa vai pitääkö heidät kiskoa väkisin sängystä, aika pitkältä päivä kuullostaa jos lyhyempäänkin olisi mahdollisuus. Vointisi ilmeisesti sallii kuitenkin kuskauksen niin hlökoht lyhentäisin päivää.

Joo ei vointini estä viemästä. Mietin vaan lähinnä talvea, kun lumet tulee kun silloinhan ei lapset pyörällä voi kulkea niin jaksavatko kävellä ym

Veisin itse esim yhdeksäksi jos ei olisi mitään erityistä syytä miksi vieminen on hankalaa. Kuinka pitkää päivää ovat muuten hoidossa? Joka päivä?

Niin ja miksi on "käsketty" viedä hoitoon?

Miksi että tee niin että mies vie seiskaan ja sinä haet lounaan jälkeen? Lapset saisivat olla hoidassa, saisit omaa-aikaa ja saisit olla lastenkin kanssa. Eikä olisi niin pitkiä nuo hoitopäivät.

Jo on kumma, jos 4- ja 5-vuotiaat lapset ei jaksa kilometriä kävellä! Tietysti nälkäisenä tai hirmu väsyneenä voi tuokin matka aiheuttaa kiukuttelua, mutta jos lapset söisivät aamupalaa ja saisivat nukkua riittävän pitkään, niin ei pitäisi olla ongelma jos lasten fyysisessä voinnissa ei ole vikaa.

Sinulle voi tietysti tulla hetkiä juuri ennen synnytystä ja vähän aikaa sen jälkeen, kun et lapsia pysty viemään. Mutta silloin kun voit, niin on tuo aika itsekästä laittaa mies heidät noin varhain lapset tarhaan kuskaamaan.

Itse, kun jään työttömäksi vuodenvaihteessa ajattelin pitää lapset 2 päivää/viikossa klo 8.00-15.00 hoidossa ja niinä päivinä, kun iltakoulua niin klo 16.00 asti :)

Kuulostaa pitkältä ja lapsia stressaavalta hoitoajalta kun toinen vanhempi on kuitenkin kotona, ja matkakin noin lyhyt! Meillä on suositus että kotona hoidossa olevat lapset on hoidossa vain 5 tuntia per päivä, jos se ei vanhemmille käy niin sitten klo 9-15. Jos et ole kovin masentunut niin kyllä lapset ehtisi saada virikkeitä vähemmilläkin tuntimäärillä kuin 7-16.

Sanottiinhan tuossa että päivät ovat 7-16 (mies myös hakee?). En pitäisi noin pitkiä päiviä.

Meillä erityislapsillakin hoitopäivät ovat olleet 9-15 äitiyslomani aikana, jos ei ole ollut erityistä syytä pidempään päivään.

Jos lapset ovat tervejalkaisia niin kävelevät kyllä sen kilometrin, jos ei niin sitten löytyy apuvälinerattaita/pyörätuolia apuun.

Joo ei vointini estä viemästä. Mietin vaan lähinnä talvea, kun lumet tulee kun silloinhan ei lapset pyörällä voi kulkea niin jaksavatko kävellä ym

Varmasti jaksavat, mulla oli oma 6v muutaman kuukauden hoidossa vielä vaikka olinkin jo sairaslomalla/äitiyslomalla ja me tehtiin nii että mies vei töihin mennessään n 7.20 hoitoon ja minä hain 12 mennessä.

Ymmärrän sen, jos esim. kehitysviivästymän tai vastaavan takia pitää lapsi laittaa hoitoon. Mutta tuskin sekään vaatii jokapäivästä hoitoa klo 7-16? Mulla ei ole lapset niin pitkää päivää hoidossa, vaikka molemmat vanhemmat käyvät normi päivätöissä.
Jos lapset ovat aamuvirkkuja, niin en näkisi ongelmaa, että mies veisi, mutta silloin hakisin ehdottomasti itse lounaan jälkeen pois. Ja kartuttaisin myös, ettö onko tukitoimien kannalta tärkeetä, että lapsed on hoidossa joka päivä? Omani oli dysfasian takia päikyssä kuntoutuksessa, mutta kolme 6h päivää viikossa riittii mainiosti!

• Tykkää
Reactions: Madicken04
8.30-12.00 tapahtuu kaikki se mikä oletetaan kuuluvan kuntouttavaan päivähoitoon.
Päiväunet voi nukkua kotonakin ja leikkiä sen jälkeen.
Ei päiväkodissa ole ohjattua toimintaa unien jälkeen.
Vapaata leikkiä ja ulkoilua. Sitä voi tehä kotonakin.

Älkää heittäytykö avuttomaksi.

Hoitoaikoja on sovittu kun teitte hoitosopimus päiväkotiin. siihen on todennäköisesti sovittu milloin lapsia tuodaan aikaisintaan ja milloin ne on viimeistään haettava. Niiden raameissa sitten päätätte itse perheenä mikä on teille paras ratkaisu. Hyvä on kuitenkin ilmoittaa etukäteen että henkilökunta osaa esim tilata oikean määrän aamiaisia. Mitä jos veisit vaikka aamiaisen jälkeen ja hakisit välipalan jälkeen nyt kun vielä jaksat ja ei ole lunta, ja sitten pidennät tarvittaessa. Etenkin kun yöt alkaa mennä pipariksi on ihan kätevää että mies vie aamuisin, etenkin jos lapset on ns. aamuvirkkuja. Ei siinä ole mitään mieltä että itse nukut 9-12 + 1.30-2.15 + 3.00-5.50 + 6.10-7.00 Pakko nousta kun mies lähtee ovesta ja pienet pomppii sohvalla täynnä tarmoa. Raahaudut sitten päiväkodille, ja kun pääset vihdoin kotiin haluaisit vaan nukkumaan mutta kappas, vauva onkin jo pääsyt masusta ja vaatii sun täyden huomion!! Hommahan menee sunilleen niin että mitä levänneempi ja aurinkoisempi vanhemmat on, sen paremmin voivat lapset, ja silloin päiväkodintädeilläkin on helpompaa. Voit sitten kun vauva on isompi lyhentää hoitoajat sopimuksessa niin tulee halvemmaksikin. Kuuntelee sydämmesi ja vointiasi niin hyvää tulee. Eihän me muut täällä tiedetä mikä on teille parasta!!!