Kuulostaako teistä tyhmältä? Päiväkotiin vieminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras.";29234751]8.30-12.00 tapahtuu kaikki se mikä oletetaan kuuluvan kuntouttavaan päivähoitoon.
Päiväunet voi nukkua kotonakin ja leikkiä sen jälkeen.
Ei päiväkodissa ole ohjattua toimintaa unien jälkeen.
Vapaata leikkiä ja ulkoilua. Sitä voi tehä kotonakin.

Älkää heittäytykö avuttomaksi.[/QUOTE]

Niin, meillä ilmainen kuntouttava päivähoito koskee vain kl 9-15, jos pidät pidempää päivää maksat normaalit maksut. Esikoista pidin puoli vuotta tuollaista aikaa kun olin pikkusiskon kanssa kotona. Mies kun jäi koti-isäksi hän muutti heti hoitoajaksi tuon 9-15 enkä itsekään noihin 3h hoitopäiviin enää lähtisi. Sellaista edes-takaisin pukemista se oli eikä mihinkään pystynyt oikein lähtemään kun kokoajan sai kytätä kelloa.

Tähän pitäis suomessa saada muutos että noin vain lapsia pidetään ilman järkevää syytä hoidossa 9h! Ja joka päivä! Masennus, sairaudet yms voi tietenkin olla syy, että lapsen on hyvä olla hoidossa, mutta Ap:llä ei ole ilmeisesti mitään syytä! Kuntouttava päivähoito taas ei todella noin pitkiä päiviä!!! 4-6h ihan varmasti riittää!

Anteeks, mut en nyt ihan ymmärrä?? Sinä olet kotona, ja oletettavasti olet kotona vielä pitkään ja lapset aloitti päiväkodin just? Niin sitä vaan, että tarviiko ne lapset päiväkotia? Onko teillä päiväkoti sosiaalisin perustein? Mt-ongelmaa?

Siis miten niin lapset ei voi pyöräillä talvella? Minulla on viisivuotias, joka käy avoimessa päiväkodissa kahden kilometrin päässä nyt kun olen äitiyslomalla ja todellakin pyöräilee sinne ja takaisin joka kerta ja ihan omasta halusta. Pyöräili jo viime talvenkin. Ei kyllä kävisi mielessäkään laittaa hoitoon isän mukana seitsemältä ja takaisin vasta neljältä, vaikka meilläkin hoidolle olisi ihan perusteita. Kolme- neljä tuntia riittää kuntoutukseen, sitä pidempi aika itseasiassa vain heikentää tuloksia, pitkä päivä kun stressaa lasta.

Joo kyllä munki mielestä kuulostaa kauheelta. Jos lapsella on erityisen tuen tarvetta, niin miksi se pitää olla koko päivän siellä päikkärissä. Ymmärrän, että lapsen on parempi olla sielä päiväkodissa koko päivän jos sulla ja sun miehellä on mielenterveydessä ongelmaa, että lapset saa ruokaa ja hoivaa. Ja kilometrin matkan jaksaa 4v ja 5v kävellä kevyesti. Sullekki tekee liikunta hyvää :)

http://veikkonen.vapaavuoro.uusisuomi.fi/vapaa-aika/142628-lastasi-saattaa-vituttaa?fb_action_ids=10201503312837674&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210201503312837674%22%3A154127171437440%7D&action_type_map=%7B%2210201503312837674%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

Lapset on niin erilaisia, mutta meillä poika ei erityisemmin kärsi aamuheräämisistä klo 6 silti silloin kun se vain suinkin joillakin järjestelyillä on mahdollista että hän saa kotona rauhassa syödä aamupalan, tehdä aamutoimet ja vaikkapa jatkaa illalla kesken jäänyttä leikkiä, mielelläni sen hänelle suon ja hoitopäivä voi alkaa vasta ennen yhdeksää sen sijaan että se alkaisi puoli seitsemän.

No on todella pitkät hoitoajat kotona olevan lapsille. Ihme kun eivät ole hoidossa puuttuneet tähän. Todennäköisesti päiväkoti aukeaa klo;7, ja monelta menee kiinni?

Ymmärrän hoitopäivien pituuden ja sen et mies vie jos ap:lla on joku sairaus joka rajoittaa? Että on vaikka määrätty vuodelepoon, raskaus menossa kesken? Siitä ei kuitenkaan tainnu olla kyse? Muussa tapauksessa veisin itse vasta myöhemmin ja tuon ikäiset jaksaa kyllä kilsan kävellä ilman onglmaa mennen tullen tai pyöräillä.
Mut ihan hirveen pitkät hoitopäivät lapselle jos viedään klo 7 ja haetaan klo 16 vai onko vielä myöhempään? Huh Huh

Kyllä mä veisin ne kersat ihan itse esim. 8-9 aikaan (todennäköisesti syöttäisin aamupalan kotona), ja hakisin ne sieltä itse päikkäreiden ja välipalan jälkeen viimeistään klo. 15. En edes kehtaisi sälyttää kaikkea hommaa työssäkäyvälle miehelle, kun olen itse kotona.

Ellet sitten syystä tai toisesta juuri tällä hetkellä makaa jalka puoliksi haudassa ja ole kykenemätön heitä hoitamaan ja viemään. Normi raskaus ei niin paljon rasita ettei tuohon kykene, mutta esim. jos on lääkärin määräys vuodelevosta tms niin se on eri juttu ja sillon pitää levätä.

Meillä samanikäiset lapset ovat hoidossa klo 9.30-15.30. Heräävät ja syövät aamulla kotona rauhassa ja menevät sitten päiväkotiin suoraan pihalle. Iltapäivisin haetaan niin, että ovat hetken saaneet ulkoilla.