Kuuluisiko energiaa olla vielä työpäivän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjä takki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjä takki

Vieras
Väsyttää niin älyttömästi kaikki illat,ei jaksaisi oikein mitään,mutta kolmen (pienen)koululaisen kanssa on jaksettava :/ Ja mieskin kun on välillä iltavuorossa ja tulee vasta yömyöhällä niin illat useasti minun vastuulla.Käyn päivätyössä(fyysinen työ),työajat vaihtelee 7-17 välillä.Kun pääsen kotiin,siivoan ja lösähdän sohvalle,josta on vaikea nousta ylös.Mies on onneksi usein ehtinyt ruokaa laittaa lapsille,itse en edes jaksa syödä :/ Yritän pitää kotia ja lapsia hallinnassa,mutta koko keho tuntuu energittömältä..Välillä tulee tunne,että kunpa voisin vain haihtua pois,laittaa hanskat tiskiin ja antaa olla.Mutta jokin minussa vielä haluaa porskuttaa eteenpäin vaikka olo on hutera.Monesti illat ovat kaaosta,kun kaikki huutavat asioitaan yhtä aikaa,joku kiusaa toista,yritän saada omaa sanomaani perille..Nukkumaan meno on työlästä,ekaluokkalainen vinkuu kuin vauva ja tokaluokkaalinen pelottelee pienempää kummitusjutuilla ym.Huoh!Minä en jaksa taistella,kun oma olo on tööt.Ja sitten se väsy siihen niin huudoksihan se menee..En voi ajatella lähteväni harrastuksiin työpäivän jälkeen,hyvä kun jaksan kättäni nostaa,pässä pyörii.Meillä on töissä aika rankkaa,paljon väkeä sairaslomalla ja sijaisia ei saada,muutoinkin tiukilla ollaan koko porukka työmaalla.Itse yritän sinnillä jaksaa,kovin helposti en saikkua hae.Ajattelen vain,että tätä se on kaikilla työssäkäyvillä..Onko näin?

On kavereita,ihan naapurissakin.Ja harrastuksiakin on.Mutta silti se on tätä.Jos mies on kotona niin ei ihan näin mahdottomaksi mene,mutta minä olen se heikoin lenkki,joka ei jaksa olla johdonmukainen :(

Ihan joku iltakävely tms happihyppely varmasti auttaisi tilannetta kunhan vaan saat ittes raahattua ulos. Ota osa lapsista mukaan niin nekin rauhoittuu kun saavat vähän liikuntaa.

delegoi sitä siivoamista yms niille lapsille, tehkää aluksi yhdessä niin saavat sitä huomiota siinä ja mielekästä tekemistä niin ovat ehkä rauhallisempia sitten. Lapset kuitenkin paljo mieluummin esim tiskaa tai imuroi kuin siivoaa omaa huonettaan, sinä voit sitten auttaa lasten huoneiden siivoamisessa kun lapset tekee muut hommat.

Itse syön reippaita määriä vitamiineja (esim. C-vitamiini väh. 500 mg ja ubikinoni) ja otan ne kaksi tuntia ennen töistä kotiinlähtöä, niin ehtii alkaa vaikuttaa. Kotiin pitäisi saada hiljaisuutta ja järjestystä, niin akutkin latautuisivat.

Sama täällä aina syksyisin. Nyt vielä on energiaa ihmeestikkin ja pistän sen säännöllisesti popsittujen vitamiinien piikkiin. Kirkasvalolamppuakaan ei vielä ole tarvittu. Nyt siis ala syömään terveellisesti vihanneksia ja hedelmiä ja vitamiinikuuri päälle. Jotain kivaa hemmottelua itselle niin kyllä se siitä. Positiivisella ajattelullakin pötkii pitkälle, ja itsellä huomaan ulkoilun jääneen vähemmälle jos alkaa masennus ja väsy voittamaan.

Ei ollut kyllä yhtään energiaa keittiötyössä ollessani, kaikki meni kyllä työntekoon ja pakollisen kaupassa käynnin ja ruuanlaiton lisäksi en kyllä harrastaa jaksanut, en edes kävelylle lähteä.

Mä oon vaihtanut työpaikkaa ja kyllä uusi vaativampi työ vie voimat aika tehokkaasti....mut kun lopultajaksaa raahautua ulos tai jumppaan niin kyllä se ihmeesti piristää!

Teettekö te fyysistä työtä lain? Mulla ainakin 10 tunnin seisomisen, juoksemisen ja riuhtomisen jälkeen tulee kotona oksennus eikä todellakaan mikään lenkki tai vitamiinit silloin auta.

Yhteistyössä