Kuuluuko AIKUISEN naisen käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko epäaikuinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko epäaikuinen?

Vieras
Aika usein törmää lauseeseen, "aikuisten vaan nyt kuuluu käydä töissä ja elättää perheensä"... siis työssäkäyvien naisten suusta.

Mistä tämä ehdottomuus?

Entäs jos miehen palkka riittää elättämään koko perheen?

Minusta ihmisen pitää elättää itsensä ja perheensä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sekä äidin että isän pitäisi näin tehdä. Riittää, että toinen perheen aikuisista niin tekee.

Mulla ei ole edes miestä, joten elätän sekä kotona asuvan lapseni että seuraavan kuukauden ajan jo kotoa pois muuttaneen lapseni.

No oon kyllä nii työhullusta suvusta lähtoisin, että mitään toivoo ei oo että näkisin itseni kotona ihan muuten vaan ja etten kävis toissä jos lapset jo yli sen 3 v..:o Tosin nythän mies taloudellisesti elättää meitä kun oon mamma"lomalla" kotona.. mies elättää, mut mä pidänki sitten meidät hengissä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Minusta jokainen saa valita mitä haluaa.
Inhoan tätä riisto yhteiskuntaa.
Niin minäkin. Vanhempani ovat syntyneet 1920-luvulla ja olen saanut kasvatuksen " ei syömän pidä sen, ken ei työtäkään tee", "sen lauluja laulat, jonka leipää syöt" jne jne jne. Mä odotan päivää, jolloin voin heittäytä elämäntapaintiaaniksi. Jättää kaiken taakseni ja alkaa elää yhteiskunnan tuilla. Ensin pitää vaan saada tuo kuopuskin siivilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta ihmisen pitää elättää itsensä ja perheensä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sekä äidin että isän pitäisi näin tehdä. Riittää, että toinen perheen aikuisista niin tekee.

Mulla ei ole edes miestä, joten elätän sekä kotona asuvan lapseni että seuraavan kuukauden ajan jo kotoa pois muuttaneen lapseni.

Samaa mieltä. Sitten on tietty poikkeustilanteet, kuten sairastumiset ja muut jolloin ihminen ei pysty itseään elättämään ja silloin yhteiskunta tulee apuun. Samoin jokaisella on oikeus olla lapsen kanssa kotona se 3v, vaikka sitten olisi yksinhuoltaja ja yhteiskunta joutuisi tulemaan vastaan.

Mutta lähtökohtaisesti terveen, työkykyisen aikuisen perheineen pitäisi pärjätä omilaan.

Yhteistyössä