Kuuluuko joku JHL:ään? Mihin voin lähettää sähköpostilla kysymyksen palkkauksesta? En löydä sivuilta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebbu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hebbu

Vieras
Eli jotenkin uunona näin aamutuimaan, mutta en äkkiseltään löytänyt liiton sivuilta mitään, mihin voisi lähettää kysymyksen? Vai pitääkö sinne vaan soittaa? Asia olisi vaan kätevästi hoitunut sähköpostilla :)

Tietysti jos joku täällä tietäisi, niin kysympä tässäkin. Eli Kvtes, ja 80% työaika mulla (30h/vko), vakituinen toimi. Työaika on käytännössä koko ajan ollut 100%, pomo on työssäollessa ilmoittanut sen palkkoihin ja olen saanut täyttä palkkaa ajallaan, muuten saisin jälkikäteen palkan "ylimääräisistä" tunneista. Myös lomalta on tullut täysi palkka. Eli ainoastaan mun sopimus on vajaalla työajalla, mutta käytännössä työaika ollut täysi ja palkka sen mukainen. Nyt olen palaamassa äitiyslomalta töihin, ja pidän 2010 kesäloman äippäloman päätteeksi. Kysymykseni koskeekin tuota loma-ajan palkkausta. Eli jos mun sijainen tekee täyttä työaikaa, niin kai mä olen oikeutettu myös täyteen palkkaan, vai maksetaanko loma-ajalta tuo 80% normipalkasta? Työaikani jatkuu 100%.

Voisin nimittäin helposti kuvitella että työnantaja (kaupunki) koittaa ainakin kusettaa ja maksaa vajaata palkkaa, mutta näin maalaisjärjellä mietittynä jos kerran töissä ollessa mulla olisi täysi työaika niin ei kai sitä voi niin vaan lomalta maksaa vajaata?

Sekava selitys, toivottavasti joku ymmärsi :)

Otapa yhteyttä oman (paikallisen) JHL-ammattiyhdistyksesi luottamusmieheen, he ovat sitä varten olemassa, että ratkovat tämäntyyppisiä kysymyksiä. Yhteystiedot varmasti löytyvät JHL:n kautta tai työpaikaltasi esim. ilmoitustaululta. Meillä päin ne löytyvät myös ihan tavan puhelinluettelosta, ja tietty netistä. Jos soppa siitä syvenee, eli luottamusmies ei asioihin saa tolkkua, niin hän sitten ottaa tarpeen tullen mukaan liiton eli JHL:n toimitsijoita mukaan selvittämään asiaa.

[QUOTE="vieras";22725604]Mihin sitä JHL:ää tarvitset? Ihan selvä kuviohan tuo on, täysi loma-ajan palkka kuuluu. Kysy vaan rohkeasti kaupungilta.[/QUOTE]

Olisin vaan liitolta halunnut vähän taustatukea, ja varman tiedon. Niin se munkin mielestä menee, että täysi palkka olisi saatava. Silloin kun äitiyslomalle jäin, niin ilman työnantajan erillistä ilmoitusta palkkoihin, olisin saanut sen 72pv vajaata palkkaa. Mutta työnantaja oli ennen tietoa raskaudesta ilmoittanut palkkoihin että työaikani vuoden loppuun on 100%, joten sain täyden palkankin. Muuten olisi kuulemma ollut vajaa palkka, sanoi palkanlaskija...

Meillä on vaan kusetettu tässä aiemminkin. Esimerkiksi on niin, että sijaista ei saa ottaa ennenkuin mun työaika on täysi ja siitäkin joutui jo liitto huomauttamaan. Toimea on vuosia yritetty saada täydeksi, kun tarve on, mutta kaupunki hannaa vastaan... En tiedä olisiko sekin liiton puuttumisen paikka ja jollain ilveellä se olisi pakko muuttaa täydeksi.

Otapa yhteyttä oman (paikallisen) JHL-ammattiyhdistyksesi luottamusmieheen, he ovat sitä varten olemassa, että ratkovat tämäntyyppisiä kysymyksiä. Yhteystiedot varmasti löytyvät JHL:n kautta tai työpaikaltasi esim. ilmoitustaululta. Meillä päin ne löytyvät myös ihan tavan puhelinluettelosta, ja tietty netistä. Jos soppa siitä syvenee, eli luottamusmies ei asioihin saa tolkkua, niin hän sitten ottaa tarpeen tullen mukaan liiton eli JHL:n toimitsijoita mukaan selvittämään asiaa.

Jep, näin se varmaan on tehtävä :)

Kiitos vastaajille!

Yhteistyössä