Kuuluuko mun tuntea huonoa omaatuntoa jos en vie lastani joka päivä ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan mekin talvella kovilla pakkasilla useampi päivä sisällä eikä sateella ulkoilla kun ei lapsetkaan silloin ulkona viihdy mut kesällä potkaiset lapset joka välissä pihalle kun vaan on helpompaa et ne touhuaa siellä kuin tappelee ja hyppii seinille sisällä. Mistä äidit aina kehittää näitä ihme syyllisyyspuuskia.

Meidän tyttö täytti viime kuussa vuoden. Ja se siinä on minusta vaikeaa kun minua itseäni ei huvita kävellä lapsen perässä ja tönöttää yksinään tuolla pihalla. Jos minulla on seuraa niin ulkoilussa ei ole mitään, mutta yksin lapsen kanssa se on vaan niin tylsää että sitten ollaan korkeintaan puoli tuntia ja tullaan takaisin sisälle. Mä haluaisin että lapsi oppii säännölliseen ulkoiluun ja haluaisin itsekin kovasti nauttia siitä, mutta kun en nauti niin en nauti.

[QUOTE="aapee";24090241]Meidän tyttö täytti viime kuussa vuoden. Ja se siinä on minusta vaikeaa kun minua itseäni ei huvita kävellä lapsen perässä ja tönöttää yksinään tuolla pihalla. Jos minulla on seuraa niin ulkoilussa ei ole mitään, mutta yksin lapsen kanssa se on vaan niin tylsää että sitten ollaan korkeintaan puoli tuntia ja tullaan takaisin sisälle. Mä haluaisin että lapsi oppii säännölliseen ulkoiluun ja haluaisin itsekin kovasti nauttia siitä, mutta kun en nauti niin en nauti.[/QUOTE]

Mulla oli alussa samoja tuntemuksia, kun alettiin neitokaisemme kanssa käydä säännöllisesti ulkoilemassa leikkarilla (neiti nyt 1v4kk), nyt hän kuitenkin touhuaa jo paljon toisten lasten kanssa ja viihtyy mainiosti puolitoista tuntia leikkimässä ulkona. Ja äidille on viihdykkeenä toimineet toiset äidit.. Joten menkää reippaasti sellaiseen leikkipuistoon, jossa käy muitakin. :)

[QUOTE="vieras";24090288]Mulla oli alussa samoja tuntemuksia, kun alettiin neitokaisemme kanssa käydä säännöllisesti ulkoilemassa leikkarilla (neiti nyt 1v4kk), nyt hän kuitenkin touhuaa jo paljon toisten lasten kanssa ja viihtyy mainiosti puolitoista tuntia leikkimässä ulkona. Ja äidille on viihdykkeenä toimineet toiset äidit.. Joten menkää reippaasti sellaiseen leikkipuistoon, jossa käy muitakin. :)[/QUOTE]

Meillä tossa ihan vieressä on leikkipuisto ja sielä aika harvoin on muita. Tyttö kanssa tykkää kauheesti kun on muita lapsia ja silloin jaksaa touhuta niiden kanssa.

[QUOTE="vieras";24089058]Fortune: Itse en ainakaan syyllistänyt kaikkia paljon ulkoilevia vanhempia vaan meidän isolla asuinalueella on yksi, joka ihan avoimesti ja selänkin takana arvostelee muitten ulkoilemisia. Hänelle ei siis riitä se, että ulkoilee ihan kohtuupaljon vaan hänen mukaan lapsi tarvitsee ulkoilua aamulla ja illalla noin 2 tuntia. Joskus kyseli, että missä on oltu ja vastasin, ettei oltu eilen ulkona, kun satoi. Sain sitten kuulla, miten lapsen kanssa pitää ulkoilla sateellakin ja hän ainakin ulkoilee. Onneksi näitä ei ole enempää, mutta kyttäys tässä ja muissakin asioissa laittaa ärsyttämään.[/QUOTE]

Joo no kaikkiin ihmisryhmiin kuuluu näitä kyttääjiä, jotka muka tekevät asiat paremmin kuin muut. Mä vaan unohtaisin tuollaiset immeiset. :)

Ja pakko vielä kyllä todeta, ettei täällä ainakaan mitään adhd lasta ole eikä tule, vaikkei ulos lähettäisikään. Mutta pukee kyllä itsensä, kun on pakko jo lähteä. :) Itse olen vaan sitä mieltä, että melkein joka säässä olisi hyvä ulkoilla se vähintään puoli tuntia päivittäin, kyllä niitä sisähommiakin ehtii tehdä. Ja ei täälläkään tuo leikkipiha (kerrostalon piha) ole mikään idylli: ei liukumäkeä, pari kiikkua, kiipeilyteline ja hiekkis, jossa huono hiekka. Eikä leikkikavereita päiväaikaan, kun vauvat ovat sisätiloissa ja isommat pääsääntöisesti tarhoissa. Ja ne jotka ovat päiväaikaan ovat venäläisiä. Mutta hienosti me kyllä pärjätään tuolla. Toki meillä on myös mettä vieressä ja pari hyvää leikkaria, joilla tosin harvoin on meijän aikoihin muita lapsia. Silloin kun on, niin lapsi kyllä nauttii entistä enemmän.

Mutta joo ei siitä ulkoilusta tarvitse tuntea stressiä, muodostuu vaan entistä ongelmallisemmaksi. Puoli tuntia menee äkkiä vaikka vaunutellessa, pyöräillessä tai tutkiessa luontoa.

Periaatteessa en tahtoisi syyllistää ketään, mutta kyllä lapsella on oikeus päästä ulos etenkin näin kauniina kesänä. Aika masentavaa pelkkä sisällä kökkiminen, tekee hallaa myös lapsen ajatusmaailmalle pitkässä juoksussa.