[QUOTE="vieras";24089058]Fortune: Itse en ainakaan syyllistänyt kaikkia paljon ulkoilevia vanhempia vaan meidän isolla asuinalueella on yksi, joka ihan avoimesti ja selänkin takana arvostelee muitten ulkoilemisia. Hänelle ei siis riitä se, että ulkoilee ihan kohtuupaljon vaan hänen mukaan lapsi tarvitsee ulkoilua aamulla ja illalla noin 2 tuntia. Joskus kyseli, että missä on oltu ja vastasin, ettei oltu eilen ulkona, kun satoi. Sain sitten kuulla, miten lapsen kanssa pitää ulkoilla sateellakin ja hän ainakin ulkoilee. Onneksi näitä ei ole enempää, mutta kyttäys tässä ja muissakin asioissa laittaa ärsyttämään.[/QUOTE]
Joo no kaikkiin ihmisryhmiin kuuluu näitä kyttääjiä, jotka muka tekevät asiat paremmin kuin muut. Mä vaan unohtaisin tuollaiset immeiset.
Ja pakko vielä kyllä todeta, ettei täällä ainakaan mitään adhd lasta ole eikä tule, vaikkei ulos lähettäisikään. Mutta pukee kyllä itsensä, kun on pakko jo lähteä.

Itse olen vaan sitä mieltä, että melkein joka säässä olisi hyvä ulkoilla se vähintään puoli tuntia päivittäin, kyllä niitä sisähommiakin ehtii tehdä. Ja ei täälläkään tuo leikkipiha (kerrostalon piha) ole mikään idylli: ei liukumäkeä, pari kiikkua, kiipeilyteline ja hiekkis, jossa huono hiekka. Eikä leikkikavereita päiväaikaan, kun vauvat ovat sisätiloissa ja isommat pääsääntöisesti tarhoissa. Ja ne jotka ovat päiväaikaan ovat venäläisiä. Mutta hienosti me kyllä pärjätään tuolla. Toki meillä on myös mettä vieressä ja pari hyvää leikkaria, joilla tosin harvoin on meijän aikoihin muita lapsia. Silloin kun on, niin lapsi kyllä nauttii entistä enemmän.
Mutta joo ei siitä ulkoilusta tarvitse tuntea stressiä, muodostuu vaan entistä ongelmallisemmaksi. Puoli tuntia menee äkkiä vaikka vaunutellessa, pyöräillessä tai tutkiessa luontoa.