Kuuluuko sen lapsiveden olla jonkun väristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37+0

Vieras
Olin suihkussa kun tunsin että jotain "hulahti". No saattoi se olla pissaa, tuli vaan yhtäkkiä ja oli kirkasta. Sitten alkoi supistukset. Mitään limaa ei.missään vaiheessa tullut, tosin tässä pari viikkoa on tullut aina vähän kerralla. Mistä sen lapsiveden tunnistaa ja kuuluuko ensin tulla se limatulppa?

En minä ainakaan mitään limatulppaa huomannu aiemmin ekassa kun vedet meni. Väri oli aluksi kirkasta mut sit pikkuhiljaa muuttui punertavaksi, jolloin oltiin jo sairaalassa ja vettä hulahteli vähän kerrallaan...

[QUOTE="mam";24269623]jos on vihreää niin vauvalla hapenpuute.[/QUOTE]

Ei välttämättä. Vihreä lapsivesi tarkoittaa, että lapsi on ulostanut veteen. Tällöin toki infektion riski kasvaa, jos vauva nielee/saa hengitysteihinsä tuota ulostepitoista lapsivettä.

Lapsivesi on yleensä kirkasta. Jos lapsivesi on voimakkaan punaista tai vihreää, niin sairaalaan pitää mennä heti. Voimakkaan punainen lapsivesi voi johtua istukan osittaisesta irtoamisesta yms. Vihreä kertoo lapsen ulostaneen veteen, jolloin äidille yleensä aloitetaan antibiootti jo ennen lapsen syntymää.

Lievasti punertava lapsivesi on useimmiten ihan normaalia, ja silloin verta on sekottunut veteen kohdun kaulan alueelta sen auetessa.

[QUOTE="mam";24269623]jos on vihreää niin vauvalla hapenpuute.[/QUOTE]

Ei aina. Poika oli kakannut minkätakia oli vihreää. Ilmatiet imettiin ennenkun sai vetää henkeä ja hapetuksessa ollu mitään.

Ei välttämättä. Vihreä lapsivesi tarkoittaa, että lapsi on ulostanut veteen. Tällöin toki infektion riski kasvaa, jos vauva nielee/saa hengitysteihinsä tuota ulostepitoista lapsivettä.
elkääpä puhuko ihan höpöjä.. kyllä se vaan niin on, että jos lapsivesi on vihreää se todellakin kertoo vauvan kakanneen ns hätäkakat veteen. Eli se on aina merkki jonkinlaisesta ahdingosta vauvalla. kyseessä on voinut olla hetkellinenkin hapenpuute esim napanuoran litistyminen hetkellisesti...tai hitaasti kehittyneempi ahdinkotila.

elkääpä puhuko ihan höpöjä.. kyllä se vaan niin on, että jos lapsivesi on vihreää se todellakin kertoo vauvan kakanneen ns hätäkakat veteen. Eli se on aina merkki jonkinlaisesta ahdingosta vauvalla. kyseessä on voinut olla hetkellinenkin hapenpuute esim napanuoran litistyminen hetkellisesti...tai hitaasti kehittyneempi ahdinkotila.

Lapsi on voinut ulostaa veteen muistakin syistä. Nuo toki ovat syitä myös.

Mulla oli esikoisesta vihreä lapsivesi, eikä sairaalassa tehty muuta, kun laitettiin antibioottitippa mulle jo synnytyksen aikana. Tosin lapsiveden menosta ennen kiireelliseen sektioon päätymistä kului noin 38 tuntia, ja siinä ajassa lapsi oli niellyt vettä sen verran, että sai kunnon infektion. Infektion vuoksi sitten tuli ahdinkotila, jonka vuoksi päädyttiin kiireelliseen sektioon.

Yhteistyössä