Kuuluuko tää "vaihe" ikään vai mikä on? (10v poika)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mipasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mipasa"

Vieras
Pojasta on tullut kesän aikana kova halailemaan, sekä mua että isäänsä. Lisäksi haluaa kovasti viereen, iltaisinkin tulee usein mun viereen sänkyyn. Menee kyllä omaan sänkyynsä nukkumaan.
Välillä saa hirveitä itku raivareita, on aina ollut todella kiltti, joten siksi tää on mulle outoa.
En sillä että halailu tai viereen tulo olis jotenkin pahasta, mutta kun se on tullut jotenkin yhtäkkiä eikä ennen ollut mikään hirveä halailija, toki pienenä halusi olla lähellä kuten varmasti muidenkin lapset.
Poika on aika herkkä. Muutaman kaverin vanhemmat ovat eronneet ja yksi hyvä ystävä muutti pois ihan tästä naapurista kun vanhemmat erosivat ja talo myytiin.

Ihan kuuluu normaaliin kehitykseen. Toisaalta on jo hieman irtaantumassa vanhemmista, mutta toisaalta hakee turvaa ja kokee itsensä pieneksi. Siksi myös itkuisuus.

oidipaali siis meinaa, että poika kateellinen äidistään, ja taas tytär isästään, kun alkaa huomata, että äidin ja isän suhteessa jotain, mitä hänen ja isän/äidin suhteessa ei voi olla.. mutta tuo vaihe mun mielestä tulee jo paljo aikasemmin! pojallas voi olla ihan vaan sellanen vaihe, että se huomaa, ettei oo enää kauaa pikkupoika, ja kuitenki vielä haluaa olla sitä, niin sitte tunteet ailahtelee, eiköhän ton ikäsen kaa voi jo ihan puhuakin, että miksi on sellainen, sillee hyvässä hengessä.... :)

oidipaali siis meinaa, että poika kateellinen äidistään, ja taas tytär isästään, kun alkaa huomata, että äidin ja isän suhteessa jotain, mitä hänen ja isän/äidin suhteessa ei voi olla.. mutta tuo vaihe mun mielestä tulee jo paljo aikasemmin! pojallas voi olla ihan vaan sellanen vaihe, että se huomaa, ettei oo enää kauaa pikkupoika, ja kuitenki vielä haluaa olla sitä, niin sitte tunteet ailahtelee, eiköhän ton ikäsen kaa voi jo ihan puhuakin, että miksi on sellainen, sillee hyvässä hengessä.... :)

Näin mä vähän ajattelinkin. Olen koittanut pojan kanssa puhua, mutta ei hän oikein osaa sitä sanoa, miksi on näin.
Ilmeisesti mun pikku pojastani on vain kasvamassa iso...