Kuume verenluovutuksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Susanna"

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta suunnilleen seuraavasta?

Neljä päivää verenluovutuksen jälkeen nousee >38.5 kuume. Heikottaa, etoo, väsyttää ja verenpaine on matala. Itselläni on aina ollut normaali verenpaine, mutta nyt se on noin 100/58.

Juonut olen mielestäni enemmän kuin normaalisti, mitä nyt kahden lapsen kanssa ei oo oikein saanut levättyä, jos heikko olo onkin yllättänyt.

Lisään vielä, että pulssi on korkea 80-90 istuen. Maha tuntuis olevan sekaisin tai kovalla tms. Kuume ei laske burana 600:lla.

Täsmääkö nämä oireet edes jotain tällä hetkellä jylläävää virusta? Kuumetta lukuunottamatta olo ei ole yhtään flunssainen.

[QUOTE="Xxxx";26703005]Ei johdu verenluovutuksesta eikä aiheuta vaaraa verenluovutukseen.[/QUOTE]

Kiitos. Veripalvelun sivuilla mainitaan, että kuumeen noustessa viikon kuluessa luovutuksesta, asiasta pitää ilmoittaa. Mitähän tällä mahdetaan ajaa takaa...?

En osaa sanoa muuta mutta musta verenluovutuksen ohjeissa on että jos viikon sisään nousee kuume ni pitäisi ilmoittaa heille.

Täytyy tehdä näin. Voisi kai myös heiltä huomenna kysyä, mitä tää voisi olla. Löysin netistä pikaisella googlettamisella vaan yhden vastaavan tapauksen, jossa myös kyseltiin, mitä voisi olla, mutta siitäkään ei kukaan tiennyt eikä aloittaja aiheeseen enää palannut.

Kummallista on tämä kuumeilu ja siksi vähän huolettaa!

Kannattaa ehdottomasti soittaa veripalveluun asiasta. Jo ihan senkin takia että jos vaikka luovuttamasi veri ei tämän takia kävisikään luovutettavaksi. Ja he varmaan osaavat myös neuvoa mikä itselläsi voisi olla.

Soitin paikkakuntani veripalveluun ja kuume neljä päivää luovutuksen jälkeen ei vaikuta enää luovuttamani veren käyttöön. Eri asia sitten, jos olisi jotain "vakavampaa" tai sama kuume mutta esimerkiksi heti luovutuksen jälkeen. Tämä siis yleiseksi tiedoksi, jos joku toinen joskus pähkäilee saman asian kanssa. En silti väitä, etteikö eri paikkakunnilla olisi erilaisia käytäntöjä...

Tänään oloni on jo tavallinen. Ainoastaan verenpaineeni on melko alhainen, mutta luulen, että se oli sitä jo luovutushetkellä, sillä pussin täyttyminen kesti kauemmin ja minun piti todella puristella harsotuppoa kädessäni.