Kuumekouristelevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä vaan

Vieras
Mun poju 1.6v saanut kaksi kuumekouristusta. Ekaa en edes tajunnut kouristukseksi kuin vasta nyt. Ekalla kerralla poika oli tosi kuuma,veltto ja oikeastaan vaan nukkui. Annoin antibiootin jonka olimme juuri saaneet korvatulehdukseen. No,siitähän poju sai vielä allergisen reaktion. Iho lehahti aivan punaiseksi ja lopulta poju oksensi lääkkeen pois. Minä hätääntyneenä soitin terveyskeskukseen,mutta sielä koko homma laitettiin allergisen reaktion piikkiin.

Nyt tuli uusi kohtaus tämän kuun alussa. Yöllä yhtäkkiä tosi kova kuume,silmät seisoi päässä,ei reagoinut mihinkään ja pikkasen tuli vaahtoa suusta. Ja taas paniikki... toisaalta tajusin mikä pojan on,mut toisaalta taas ihan kauhuissaan et kuoleeko tohon. Onneks mies rauhallinen ja vietiin poika viileään suihkuun jossa sitten "heräsi". Päivystyksestä käskettiin lähteä sairaalaan ja sielähän olimme 3 päivää. Korkean kuumeen takana oli pneumokokki-bakteeri.

Nyt meillä on sitten varalla diatsebamia uutta kohtausta varten. Mua aivan hirvittää seuraava kuumetauti vaikka tiedän kohtauksen olevan vaaraton mut silti...

Että ihan kysyisin,että onko muita tällaisia lapsia? Ja montako kohtausta on täytynyt olla ennenkuin on otettu aivosähkökäyrää?
kiitoksia jo nyt vastauksista etukäteen! :attn:

meillä otettiin ekan kohtauksen jälkeen aivoista sähkökäyrä keuhkokuva sekä selkäytimestä näyte poika hiukan alle vuoden ja eka kohtaus tuli pari viikkoa sitten,ambulanssilla vietiin poika suoraan teholle.kauhulla odotan seuraavaa kohtausta vaikka meillä on kuumelääkitys ja kouristuslääkkeet kotona valmiina .mutta lohduttaa ainakin tieto että se ei ole vaarallista vaikka ei olekkaan mukavaa katseltavaa.

Meidän pojalla ollut yksi kohtaus... Sehän on vaaraton ja vain sairaalaan jos kohatus kestää yli puoli tuntia... En tiiä kykenisinkö itse niin kauan kattomaan... Meilläkin diatsebamia ja neuvo oli että vasta antaa se jos kouristus yli 15min...

En minäkään tajunnut poikani kouristusta eka.... Pojan kuume oli 42 astetta ja nukku... Sit ku kouristus tuli, kuume laski 34.... Joten aattelin että kohtaus johtu siitä että kuumne laski 5min noin kauheesti.

Ainakaa täällä oys:ssa ei oteta aivosähkö käyrää yms, jos kouristukset kestää sen alle 15min, sitten vaan jos kohtaukset viikkottaisia ja yli 15 min kestäviä.... :(

Yhteistyössä