kuumemittari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osta ihmeessä otsakuumemittari, yhtä tehokas kuin korvakuumemittari, mutta paljon nopeampi ja helpompi mitata vaikka nukkuvalta vauvalta. meillä poika oli sairaalassa muutaman päivän ja onneksi oli oma otsakuumemitari mukana, niin ei tarvinnut kiusata kuumeista ja kipeää poikaa millään kenkuilla mittauksilla. samalla tuli testattua otsakuumemittarin luotettavuus kun hoitajan kanssa verrattiin korvakuumemittariin. Niitä myydään aika monessa kaupassa, hinta jotain 60 euron luokkaa, mutta on kyllä hintansa arvoinen. itse ostin hobbyhallista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:21 taateli kirjoitti:
Osta ihmeessä otsakuumemittari, yhtä tehokas kuin korvakuumemittari, mutta paljon nopeampi ja helpompi mitata vaikka nukkuvalta vauvalta. meillä poika oli sairaalassa muutaman päivän ja onneksi oli oma otsakuumemitari mukana, niin ei tarvinnut kiusata kuumeista ja kipeää poikaa millään kenkuilla mittauksilla. samalla tuli testattua otsakuumemittarin luotettavuus kun hoitajan kanssa verrattiin korvakuumemittariin. Niitä myydään aika monessa kaupassa, hinta jotain 60 euron luokkaa, mutta on kyllä hintansa arvoinen. itse ostin hobbyhallista.

Kyllä mä ainakin korvakuumemittarillakin pystyn nukkuvalta lapselta mittaamaan kuumeen. Mutta tosiaan tuo otsamittari voi olla kätevä. Onhan se välillä vähä vaikea mitata korvasta kun pää pyörii minkä kerkiää :laugh:
Mutta ihmeen hyvin meiän poitsu on mittaamisen ajan pitäny pään paikoillaan.

Enpäs tosiaan ole nukkuvalta yrittänytkään mitata korvasta, mutta kun pojalla oli korvatulehdus niin huusi hirveästi kun sairaalassa hoitsu mittasi korvasta. Se otsakuumemittari mittaa jollain valolla, ei siis kosketa ollenkaan ihoa, mittaa kuumeen parin sentin päästä ihosta.. Ja tähän otsamittariin ei tarvi ostaa niitä vaihdettavia kärkiä. En osaa muuten sanoa kumpi on parempi, kun en ole siis korvakuumemittaria muuten käyttänyt. :)

Normi kuumemittari on aina paras.. Alan ammattilaisena en luota muihin..
Kerran oltiin ampparilla pikku potilaan luona ja epäiltiin kuumekouristusta ku lämpöä oli lähemmäs 40 astetta.. Päästiin lääkäriin ja putsattiin korvat niin kuumetta ei ollu lainkaan.. Ja toinen korva antaa usein eri lämmön.. Mutta jokainen saa ite päättää.. =)

Juu, mä mittaankin aina molemmista korvista. Meillä ei ihme kyllä edes korvatulehduksen aikan huudettu mittauksen aikana.

Mä en vaan käsitä miten sitä tavallista mittaria saa pidettyä sen aikaa että mittaa kuumeen :/ Eihän ne digitaalisetkaan NIIN nopeita ole... Ja pepusta mä en kyllä alkais mittailemaan, kun supon laittokin on niin inhottavaa pojan mielestä.

Mutta jokaisella on oma mielipide mikä on hyvä, niinhän sen pitääkin olla!

:)

Osta kuumemittarin aion minäkin ostaa kun la on lähempänä. On kaikkein nopein, helpoin ja vaivattomin. Meillä kävi siitä töissä esittelijä pari vuotta sitten ja sen jälkeen vaihtui korvakuumemittarit otsakuumemittareihin. Tulee halvemmaksikin kun korvakuumemittari pidemmän päälle, kun siihen ei tarvitse ostaa vaihdettavia osia. Stokkalla oli ainakin viimeksi tai sitä edellisellä kerralla hulluilla päivillä alennuksessa se.

Yhteistyössä