Kuumeniko tarpeeks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöh

Vieras
Kattilassa oli riisiä kiehumassa ja heitin sekaan jauhelihat (ruskistetut) ja kaksi pussia herne-maissi-paprikaa. Ne ei kaikki peittyneet kunnolla, mutta mielestäni ne ehti olla kattilassa kannen alla höyryssä ainakin sen 5min... varmaan kauemminkin...

Kai se riitti tappamaan niistä pöpöt ja kypsentään?

Ja kysyn koska olen raskaana, en muuten ois näin tarkka.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
No oliko ne kuumia? Tai siis oletko jo syönyt ruokasi? Kyllä niistä mutu-tuntumalla tuli ihan tarpeeksi kuumia ja kypsiä.

Olen syönyt ja oli ne kuumia... Mietin vaan että oliko varmasti kaikki kunnolla kypsiä.

Ja siis kyllä ne oli väkisinkin kauemmin siä kuin sen 5min kun poika hajotti lasin ja se sotku siivottiin siinä välissä myös.

En haluais miettiä tätä, mutta en tiä miks aloin vaivata päätäni tälläsellä typeryydellä. Oma järki sanoo, että olihan ne siä kattilassa ja osa ruuan seassa ja osa siinä ruuan pinnalla höyryssä (ja sekotinhan mä sitä välillä) niin että pitäis kai kypsentyä tarpeeks 5-10min aikana mutta......

Takokaa järkea!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
En mä kyllä raskaana ole ollut noin tarkka.. Tulee sulle pitkä ja stressaava 9kk..

Ai siis etkö kuumentanut pakastevihanneksia lainkaan?

Mä kuumennan ne aina :o

Mutta siis kyllä ne kuumenee kiehuvassa vedessä tai kattilassa jossa muu ruoka kiehuu, ihan tarpeeksi kuumiksi muutamassa minuutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
En mä kyllä raskaana ole ollut noin tarkka.. Tulee sulle pitkä ja stressaava 9kk..

Ai siis etkö kuumentanut pakastevihanneksia lainkaan?
No hei höh.. tottakai kuumensin! Ei kai niitä nyt kukaan jäisinä syö ??!! Siis kuumensin kuten nytkin ilman sen suurempia pohdintoja..

Että pistää vihaksi nämä näsäviisaat kaikkitietävät, jotka unohtaa sen miten raskausaikana joskus miettii ihan typeriäkin juttuja. Helppo se on aina itse sitten tuhahdella. Enkä ymmärrä sitäkään, että monet vastaajat heti olettaa, että kysyjä on ihan tärinässä stressistä ja vahingoittaa vauvaa jo sillä stressillä. Ihme asenteita.

Yhteistyössä