kuvailkaahan asuntonne värimaailmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

musu

Vieras
ja ihan perusteellisestikkin voi

tyyliin esin kertoo mikä huonekalu on minkä värinen päiväpeitteet,koristetyynyt,kaapit seinät ym

nimittäin ite teen näin kevään kunniaksi vähän sisustusmuutosta sillä keittiö on sininen olohuoneessa sinistä makuuhuoneessa sinistä vessa sininen..

nyt työn alla olohuone ja makuuhuone ( keittiössä sinivalkoiset muovimatot mutta keittiö pieni eli sinne ei voi mitään tehdä)toisin olohuone ja keittiö vieretysten samaa ikkunaa eli siinä verhot tulee oleen samanlaiset kun olohuoneessa

olohuoneesta olen aatellut näin :
JA KAIPAAN MYÖS TÄSTÄ MIELI PITEITÄ

ostamme punaset sohvat siihen ruskeat ja pinkit sisustustyynyt (tai tilattu on eli tulossa on) matto pinkki/vaaleanpunainen ja verhot elloksesta pinkit/tummemman väriset

makuuhuone vasta työn alla mutta aattelin värinä ruskea/ turkoosi sillä mun päiväpeitto on sen värinen( yksivärinen turkoosi toiselta ja ruskea toiselta puolen) ajattelin ostaa turkoosit matot ja verhot
sekä ruskean sängyn + yöpöydät

sitten haen nyt ideoita tähän meidän sekahuoneeseen "romu huone"
jossa karmivan keltaiset seinät sisältää 2 kuntolaitetta kun ei mahdu muualle ,rämä rikkinäinen tietokone pöytä,kerrossänky joka kai pitäs myydä ja kirjahylly pyökin värinen matto on karmivan vihreä ja verhot viininpunaiset liukaspintaset.
mikä olis ihana väri teema?yhdistelmä? oranssi ehkä vois olla yksi väri.
kerrossänky laitetaan myyntiin ja luultavasti ostettas vuodesohva

taulu.jpg

Värimaailma on tämä viininpunaista, tummaa puuta, tummaa vihreää, harmaata, ruskeaa, takorautaa... Vain keittiössä on valkoista, sielläkin yönsiniset seinät
keittio2.jpg

Vessassa tummaa puuta, harmaata ja valkoista vain posliinikalusteet ja peili...http://personal.inet.fi/yritys/mk/veski/

anopin vaatimuksesta ruskeeta joka helevetin nurkassa! hän kun on ollu sisustusalalla jo 18 vuotta, ei noita kannata vaihtaa, nättejähän nuo on, ruskee on kohta muodissa.
ruskee on kohta poissa jos multa kysyttäis.

makkari on harmaa.

vaatehuoneessa harmaat kaapit ja oranssit seinät. luit oikein ja vielä mun pyynnöstä. siellä myös keltakarvanen pukeutumis tuoli ja lattialle tulee valkokarvanen matto :D

keittiö on tällä hetkellä valkoinen ja yritän tehä salaa sinne semmosta vanhan talon tuntua.

aivan upean näköistä sulla piipi-
me kun vuokralla asutaan niin ei voida noihin seiniin kamalasti kajota mutta koitan sitten muuten saada vähän uusia huonekaluja ja ennen kaikkea uusia värejä ettei aina olis vaan sinistä.

mites muuten käytö oranssi ja lime hyvin yhteen? vai oranssi ja musta?

Alkuperäinen kirjoittaja musu:
aivan upean näköistä sulla piipi-
me kun vuokralla asutaan niin ei voida noihin seiniin kamalasti kajota mutta koitan sitten muuten saada vähän uusia huonekaluja ja ennen kaikkea uusia värejä ettei aina olis vaan sinistä.

mites muuten käytö oranssi ja lime hyvin yhteen? vai oranssi ja musta?

Kyll ne periaatteessa käy, kunhan valitsee sopivat sävyt, esim niin että molemmat on samalla tavalla murrettuja tai taitettuja.

Makkari on harmaan eri sävyjä ja mustaa. Yksi violetinpunainen lipasto. Junnun huone on army-henkinen eli harmaata, valkoista ja maastovihreää. Työhuone valkoista, sinistä, pistaasinvihreää ja turkoosia. Alakaerta odottelee vielä remonttia, mutta haluan olkkarista ihan tietynlaisen. Ikävä kyllä vaan en tahdo löytää juuri mitään, mitä sinne haluan. Noh, suurkirppis aukeaa taas toukokuussa. Mutta olkkariin haluan viininpunaista, vanhaa roosaa ja kermanvalkoista. Käkikello ja vanha rukki pitää jostain hommata.

tarviikin heti laittaa toi meidän musta ruusu sänky ja keerossänky myyntiin jos vaikka sais pois tieltä ja harkita sitten minkälaiset ostaa.

meillä 2 pojan huone on maalattu vaaleansiniseksi ja siellä menee nalle-puh boordia väri maailma sininen

tytön 6v huone taas vaaleanpunainen sekin huone tarvis ehostusta tyttö tarvis isomman sängyn,koulupöydän ja sen iankaikkisen kirjahyllyn tilalle ostaa joku hieman näpsäkämpi.
osaisinkohan mä laittaa kuvia niin voisitte auttaa mua näitten kans.
mä oon niin huono sisustaja etten osaa.

lasten huone tummansininen/vihreä, keittiö vihreä/terrakotta/beige, olkkari vihreä/tummapuu/musta/, makkari sinivalkoinen, eteinen beige/valkoinen. Elikkä aika vihreä voittoista meillä =)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
musta..ruusu..sänky..? oisko kuvia?

ootas kun tässä harjottelen tätä kuvien laittoo jo ihan et kun näkee millaiset sekasoppa huoneet on ( kaikki ihan eri väriä ja sävyä) niin voisitte auttaa mua noiden tekstiilien valinnassa. eikä se sänky niin kummonen oo =)

Oranssi ja lime sopii, mustan kans oranssi voi olla turhan tehokas liikennemerkki yhistelmä ;)

meil on eteisessä oranssi seinä, muuten vaaleaa, lattiat seinät ja ehkä n. tammen värinen kaappi. oranssilla seinällä risukranssi meriheinää, pihlajanmarjoja ja lasihelmiä -hökötys :)

kun käydään peremmälle yleisten tilojen pääväritys on vaalea, lattia tammen värinen. olkkarissa beiget kangassohvat joissa tummat puuosat, pari tummaa korkeaa kapeaa hyllyä ja yks senkki. väreinä tyynyissä verhoissa tauluissa turkoosi ruskea ja oranssi.

makkarissa vihreä seinä, loput vaaleita, ruskea päiväpeite, vihreitä ja rusk tyynyjä. sängynpääty vanha sängyn jousisto (huippu), sängyn päätyseinällä (siis se vihreä) vanhasta laudasta tehdyt hyllyt joissa takorautakannakkeet. hyllyllä hääkuvat leveissä valkeissa kehyksissä ja kirkkaissa lasipulloissa unikon siemenkotia yms.

toinen huone, tumman sininen seinä ja loput vaaleita, huonekalut valkoisia plus yks sininen hylly ja limen vihreä lasten pikkupöytä, väreinä mustikan sininen, poltettu oranssi ja lime, jotka seikkailee seinällä, verhoissa (oranssi), päiväpeitoissa (oranssi ja sininen) tyynyissä, taulunkehyksissä ja tauluissa ja kaikki kolme väriä vielä matoissa, pieniä ympyräisiä mattoloita. tekstiilit verhoissa,peitteissä ja tyynyissä on samaa sarjaa (ikea, mikälie) samalla kuvioilla eri värejä, näin ne sopii kaikki yhteen :)

kolmas huone, ihana oranssi seinä! -loput vaaleita. seinällä ite tehtyjä "sisustustauluja" oransseilla kehyksillä, joihin olen kuvannu keräilemiäni vanhoja astioita. verho kirppislöytö valkoisella pohjalla oransseija kuvioita, aika abstrakti aihe, ehkä voi mieltää joksiki kasviksi tms.

tykkään kodistamme paljon ja lähes kaikki roinat on kulkeutunu tai siis tarttunu matkaan vasta sitten kun sopiva on löytynyt, eli väkisellä mitään ei ole hankittu.
ja iso osa on kunnostettu tai keksitty uus tehtävä vanhalle roinalle!

-mukavia pesännakerrushetkiä kaikkeille aiheesta innostunneille!! :)

onnistukohan
eli tässä makuhuone johon etsitään nyt uutta väriä luultavammin sänky vaihtoon yöpöytien kera ja sit verhot ja siniset matot vaihtuu ja lisäksi huoneessa on valkonen tv taso joka pitäs saada toisen väriseen

http://www.aijaa.com/v.php?i=1765289.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Vessassa tummaa puuta, harmaata ja valkoista vain posliinikalusteet ja peili...http://personal.inet.fi/yritys/mk/veski/
Toi sun kylppäri on ihana :heart: Mulla on alakerrassa sauna ja kylpyhuone, mutta se on lähinnä varasto- ja pyykinpesukäytössä. Tekisi mieli purkaa koko sauna pois ja ottaa tila hyödyllisempään käyttöön (= laajentaa keittiötä ), mutta suomalaiset on niin saunahulluja, että asunnon arvo laskee, jos siinä ei ole enää saunaa.

Tummaa punaista, vahvaa violettia, oranssia, mustaa ja kultaa, makuuhuone lähinnä bordellityyliä. Lasten huoneissa heidän värejään: kaalimadon vihreää, kellertävän oranssia ja sellaista.

Muuten hyvin koristeetonta linjaa huonekaluissa, mustaa puuta ja kiveä, kromijalkoja, tumman punainen sohvaryhmä ja älyttömiä "koriste-esineitä"

Vessa pronssipeiliä ja mustaa laattaa, harmaa lavuaari ja pytty, lasitiili-ikkuna, harmaata, kobolttia ja yksi keltainen ruutu. Punainen kitch-kristallikruunu katossa.

minkä mittanen tuo sänky on? onko missä kunnossa? eli ei ois mitään katkenneita osia....
paljon on hintapyyntö? jos mä keskustelisin tuon mieheni kanssa jos meille tulee enskuussa parempi palkka...

tässä tytön huone

tähän huoneeseen pitäs saada mahtumaan koulupöytä. uusi sänky eli luultavasti tuo iso ruma aikansa elänyt kirjahylly lähtee että mahtuisi jotain. joku hyllykkö pitäisi löytää mihin saa mankan ym
http://www.aijaa.com/v.php?i=1765366.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
minkä mittanen tuo sänky on? onko missä kunnossa? eli ei ois mitään katkenneita osia....
paljon on hintapyyntö? jos mä keskustelisin tuon mieheni kanssa jos meille tulee enskuussa parempi palkka...

en kyllä yhtään oo miettinyt hintaa kun tänään vasta synty ajatus että haluan tosiaan jotain uutta ei olla aikoihin ostettu yhtikäs mitään ja kämppä on niin kamala että hyvä että ite kehtaa täällä edes asua.
(varsinkin kun just kävin sinkku ystäväni tykönä jossa kaikki valkoista, mariskoolit esillä ja matalalla ja muutenkin kämppä upea) niin aattelin että pitää koittaa saada sävyjä vähän sävy sävyyn. ja pirteämmäksi huoneita.

sänkyssä nyt on jotain kulumaa mutta ehjä se on mitat 180x 200cm toisin vaan pelkät rungot yöpöytiä 2kpl mutta toinen aika hemppura eikä pysy enään suorassa toinen ok

Meillä ei ole mitään värimaailmaa :/ Tytön makuuhuone puuta, valkoista ja verhot pastelliruutuja. Makuuhuone vihreää ja mustaa, mutta vain tekstiileillä. Työhuoneessa ei mitään väriä, kaikki vapaat tilat lattiasta kattoon kirjahyllyä täynnä, ikkunaa vasten ompelupöytä. Olohuone on iloinen sekamelksa vihreää, punaista, sinistä ja vähintään neljänlaista puuta (perintöhuonekaluja nääs). Yksi työkaverikin puhui n. viikko mun tupareiden jälkeen, kuinka mautonta on sekoittaa eri puulaatuja samaan tilaan.

Meillä on varmaan monen mielestä tylsät värit.. :ashamed:
Olohuone ja eteinen semmosta peessiä enimmäkseen.. Takkahuoneessa on punaista, harmaata ja takorautaa.. Pojan huone vaaleansinistä, tosin verhot punaiset.. Tietsikkahuone puuta ja keltaista.. Makkari valkoista, puuta ja sinertävää.. Veski menos pian remonttiin, tulee ruskean sävyiseksi.. Keittiössä taas peessiä ja tammea.. Ota tuosta nyt selvää.. :saint:

Yhteistyössä