Kuvista näkyi aivan järkyttävä plösö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plösö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plösö"

Vieras
Olen kyllä ollut tietoinen, että olen lihonut ja paljon (30kg varmaan 5 vuodessa, muutama vuosi jojoiltu samoissa lukemissa), mutta nyt kun näin itsestäni kuvia eräältä matkalta, niin kuvista katsoikin aivan järkyttävä plösö! Siis peilistä en oo tosiaan omissa silmissäni näyttänyt samalta, enkä kaikissa kuvissakaan. Ihan kivojakin kuvia on viime aikoina myös saatu, kun vain oon ollut tietoinen ja poseerannu. NYt noista kuvista oli suurin osa otettu sillain tilateista, etten ollut huomannut kameran räpsyvän. Ja pakko todeta, että olen ihan JÄRKYTTÄVÄN LÄSKI!!!

Oon tässä vähän väliä "laihduttanut", siinä kuitenkaan onnistumatta. Olen kuitenkin ajatellut koko ajan, että näytän vielä suht kivalta, joten en sit varmaan senkään takia ole jaksanut ottaa laihduttamista tosissani. Mutta nyt kun näin totuuden kuvista, niin voi luoja! Näytän ihan sellaiselta ylipainoiselta ihmiseltä, mitä itse olen katsellut, että sit kun tolta näyttää niin pitää jo lujaa tehdä jotain. Siis niissä kuvissa mun pelkkä oleminenkin NÄYTTÄÄ tosi vaikeelta ylipainon takia. (Olo on kuitenkin vielä ihan normaali, joten sekin on hämännyt.)

Nyt tarviinkin sit teidän kaikkien apua siihen motivaation metsästykseen. Kuinka saa itseni jaksamaan parempia elämäntapoja (en aio mitään pikadieettejä toteuttaa) kauemmin kuin kolme viikkoa (aina tyssää viimeistään tässä kohtaa)? Kuinka kärvistellä se ensimmäinen päivä ilman herkkuja? Valehtelematta olen syönyt niitä joka päivä, enkä aina niin vähääkään. Ja tärkein: kuinka saada motivaatiota lähteä lenkille joka päivä??? Kuukauden kuntosalikortinkin voitin tässä juuri sopivasti jostain arvonnasta, että sen kun käyttää niin pääsee varmasti hyvään alkuun liikunnan kanssa. Pitäisi vain löytää se aika sillekin ja ehdottomasti VOITTAA LAISKUUS! Ajankäyttöongelma johtuu meinaan ehdottomasti siitä, ei mistään kiireisestä elämästä.

Jos joku kiltti jaksaisi auttaa minua ja suunnitella jonkin hyvän rungon, mitä voisin seurata, olisin tuhannesti kiitollinen! Tiedän kyllä varmaan kaiken mahdollisen ja mahdottomankin laihduttamisesta, mutta en onnistu omia suunnitelmia seuraamaan. :(

itellä sama vika.. raskauden jälkeen kaikki jäi jä tuli vie lisääkin.. pitäs kans tsempata ja ruveta tekee elämällä jotain!! kerranhan tääl vaan eletään!!

Alkuperäinen kirjoittaja Viiden lapsen äiti;27215100:
Laita se kuva jääkaapin ovaan roikkumaan,mieluiten suurennuksena. Kirjoita siihen "ennen kuva" ja jälkeen jätät tyhjäksi vielä :)

En saa kuvia itselleni, enkä kylllä halua jääkaapin oveen mitään läskikuvia. Mitä siitä vieraat ja lapsetkin ajattelisi?

[QUOTE="aapee";27215183]En saa kuvia itselleni, enkä kylllä halua jääkaapin oveen mitään läskikuvia. Mitä siitä vieraat ja lapsetkin ajattelisi?[/QUOTE]

No ei sitä pikaliimalla tarvi siihen kiinnittää.

Lapsille se on vaan hyvä esimerkki että yrität laihduttaa jos olet huomattavasti ylipainoinen, kuvan voit ottaa pois kun tulee vieraita.

[QUOTE="aapee";27215183]En saa kuvia itselleni, enkä kylllä halua jääkaapin oveen mitään läskikuvia. Mitä siitä vieraat ja lapsetkin ajattelisi?[/QUOTE]

Minun äidin kohdalla toimi. Ja mitä väliä mitä muut ajattelee,näkeehän ne että olet lihava :) Kannustavat varmasti elämäntaparemontissa jos kerrot siitä avoimesti!

itellä sama vika.. raskauden jälkeen kaikki jäi jä tuli vie lisääkin.. pitäs kans tsempata ja ruveta tekee elämällä jotain!! kerranhan tääl vaan eletään!!

Minulla kans toisesta raskaudesta jäi. Ensimmäisen raskauden jälkeen onnistuin laihduttamaan kunnolla ja olinkin elämäni kunnossa, silloin kaksikymppisenä. Nyt 27v. ja paino ihan hilkkua vaille 100kg. :(

[QUOTE="Tohtorin pätevyys";27215199]No ei sitä pikaliimalla tarvi siihen kiinnittää.

Lapsille se on vaan hyvä esimerkki että yrität laihduttaa jos olet huomattavasti ylipainoinen, kuvan voit ottaa pois kun tulee vieraita.[/QUOTE]

Mun tikkulaiha viisi vuotiaani kauhistelee jo nyt kaikkia isompia ihmisiä ja siunailee painoaan (20kg), että en tosiaan halua hänelle näyttää tälläistä esimerkkiä. Haluan opettaa hänen hyväksymään kaikki ihmiset kokoon tai näköön katsomatta.

[QUOTE="aapee";27215232]Mun tikkulaiha viisi vuotiaani kauhistelee jo nyt kaikkia isompia ihmisiä ja siunailee painoaan (20kg), että en tosiaan halua hänelle näyttää tälläistä esimerkkiä. Haluan opettaa hänen hyväksymään kaikki ihmiset kokoon tai näköön katsomatta.[/QUOTE]

Ok, eli terveelliset elämäntavat on huono asia? Läskistä kropasta ei ole mitään haittaa eikä vaaraa?

[QUOTE="Tohtorin pätevyys";27215247]Ok, eli terveelliset elämäntavat on huono asia? Läskistä kropasta ei ole mitään haittaa eikä vaaraa?[/QUOTE]

Ei terveissä elämäntavoissa ole vikaa, vaan siinä kuvassa. Se viestittää enemmän vääränlaisesta asenteesta ja voi ohjata kasvavaa lasta syömishäiriön pariin. Siksi en siitä ideasta innostunut. Mutta terveet elämäntavat ovat silti hakusessa :)

Hehe, mä tunnistan niiiin itseni tuosta aloittajan kirjoituksesta! Jotenkin aina peilistä katsoessa ei näytä niin pahalta, kuin mitä kuvissa, etenkin tilannekuvissa (joissa ei siis poseerata). Ja kyllä mä jotenkin enemmän uskon sen valokuvan totuuteen kuin peiliin :D Mutta joo, et ole yksin, olen samassa tilanteessa kanssasi. Painoa on tullut neljässä vuodessa n. 20 kg. Nyt olen viimeisilläni raskaana, mutta toivon todella että saan synnytyksen jälkeen itseeni puhdin aloittaa laihduttamisen...

Ei kai lapset tajua, mitä se kuva jääkaapin ovessa tekee, jollet sitä tiedä. Ja jos ovat niin vanhoja, että osaavat kuvan yhdistää laihduttamiseen, niin ovat muutenkin tarpeeksi vanhoja tajuamaan, että äiti tekee kunnolleen jotain. Laita vaikka kuva jokaisesta perheenjäsenestä oveen.

Mä en haluaisi itse antaa lapsille viestiä, että ulkonäkö on ainoa millä on väliä ja olla jatkuvalla dieetillä. Antaa lapsille väärän mielikuvan.

En siis suosittele laihdutuskuuria ellei ole painavaa syytä (hääpotretti tms. ;)), mielummin terveet elämäntavat, herkuttelu minimiin, säännölliset ruoka-ajat, runsaasti kasviksia ja liikuntaa vaikkapa joka toinen päivä, eikä syyllisyyttä jos joskus lipsahtaakin. Terveys kunniaan! :) Ulkonäkökin tulee kyllä perässä, terve ihminen on aina kaunis.

Yhteistyössä