Kuvitellaanpa tilanne että olet adoptoimassa lasta

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
=) Voisitko kuvitella adoptoivasi lapsen?
Adoptoisitko lapsen vain jos et itse saisi biologisia lapsia vai voisitko adoptoida biologisille lapsillesi sisaruksen?

Tahtoisitko ulkomailta vai Suomesta lapsen? Jos ulkomailta niin mistä maasta?

Tahtoisitko lapsen joka on vielä vauva ( alle 1 v ) vai isomman lapsen?

Tahtoisitko tytön vai pojan? Vai olisiko sukupuolella väliä?

Jos sukupuolella olisi väliä ja sinulla biologisiakin lapsia niin tahtoisitko samaa vai eri sukupuolta olevan lapsen kuin edelliset lapsesi ( jos vain yhtä sukupuolta biologisesti sinulla siis )?

=)
 
Voisin adoptoida jos ei olisi omia lapsia. Maalla ei väliä.

Nyt kun on omia, niin asia ei ois niin helppo. Ajatuksena ois kiva, mutta pelottais että tätä lasta ei samalla tavalla rakastaisi, vaikka tasavertasesti kohtelisikin. Ei ois reiluu lapselle eikä myöskään itselleen.

Aika pienen lapsen tahtosin, mulla tuskin olisi resursseja ja voimia puuttua isomman lapsen yleensä hankalaan tunne-elämään. Sukupuolella ei olisi väliä, kun se olisi se yksi ainut vaan.
 
jos pitäisi adoptoida niin sulkulaise alspen adoptoisin.
En halua ulkomailta lapsia.Onko se varma että niitä ei myydä vaan rahan puuteen vuoksi. En halua ihmiskauppaan osallistua
 
En voisi kuvitella, mutta jos omia ei olisi niin sitten. Lapsen synnyin maalla ei olisi väliä, mieluiten vauvaikäinen tai max. 3v. Haluisin mielummin tytön jos lapsia ei itsellä jo olisi. Pojan vaan silloin jos lapsi tulisi tän tyttöjoukon jatkoksi.
 
Ei ole lainkaan helppoa adoptoida selvitetään rahatilanne,parisuhdetilanne,työtilanne,terveydentilanne ja omaisuus.Lisäksi tekevät kotikäynnin.Vanhempien tulee olla alle 40v ja terveitä.
 
Voisin adoptoida sekä ainoaksi lapseksi että biologisen lapsen sisarukseksi.

Alkuperämaalla ei ole väliä.

Mieluiten tietty vauvan mutta varmasti isompikin (taapero/leikki-ikäinen) kävisi jos tuohon lähdettäisiin.

Sukupuolella ei ole väliä. Oikeasti olen aina tyttöä halunnut, joten ensimmäiseksi lapseksi tai pojan sisarukseksi haaveilisin tytöstä, mutta oikeasti tuolla nyt ei ole niin merkitystä.
 
jos adoptoisin tähän elämäntilanteeseen, niin ehdottomasti tyttö, ja mahd pieni (nuori)

enkä välttämättä haluaisi suomesta.. en tiedä miksi.. (poikkeuksena olisi jonkun tutun/sukulaisen lapsi), ja ehkä mieluiten kiinasta, kun siellä tyttölapsilla on muutenkin huonot olot..
 
Nuorena kuvittelin hankkivani lapsen adobtoinnin kautta, toisin kävi. Ehkä se oli sellainen tyttöjen haave siihen aikaan, yritys pelastaa edes pieni pala maailmaa.
Voisin kuvitella adobtoivani sukulaisen lapsen, jos heille tapahtuisi jotain kamalaa. Voisin kuvitella adobtoivani ulkomailta, jos minulla ei olisi bio-lapsiani. Ja tietysti vauva tai alle kaksi vuotias. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
=) Voisitko kuvitella adoptoivasi lapsen?
Adoptoisitko lapsen vain jos et itse saisi biologisia lapsia vai voisitko adoptoida biologisille lapsillesi sisaruksen?

Tahtoisitko ulkomailta vai Suomesta lapsen? Jos ulkomailta niin mistä maasta?

Tahtoisitko lapsen joka on vielä vauva ( alle 1 v ) vai isomman lapsen?

Tahtoisitko tytön vai pojan? Vai olisiko sukupuolella väliä?

Jos sukupuolella olisi väliä ja sinulla biologisiakin lapsia niin tahtoisitko samaa vai eri sukupuolta olevan lapsen kuin edelliset lapsesi ( jos vain yhtä sukupuolta biologisesti sinulla siis )?

=)

Voisin kuvitella. Ajatus pyörikin mielessä, kun omaa lasta ei alkanut kuulua. Mieluummin adobtio kun lapsettomuushoidot. Nyt minulla on poika ja ehkä joskus harkitsenkin vielä adobtiota, jos emme saa hänelle biologista sisarusta.

Kohdemaa voisi olla esim. Kolumbia tai Intia ja haluaisin mahdollisimman pienen lapsen, ehkä mieluummin tytön (sukupuoli ei liity siihen, että minulla on jo poika).
 
Aion adoptoida. On jo yksi biolapsi. Haluamme toisen lapsen.

Aika moni haluaa suomalaisen adoptiolapsen, mutta koska lapsen alkuperämaa ei ole meille niin oleellinen asia, adoptoimme suosiolla ulkomailta.

Toivomme mahdollisimman nuorta lasta.

Toivomme tyttöä, mutta se on vain toive. Sukupuolella ei ole väliä.
 
Jos adoptoisin, olisi sisar neljälle biologiselle (2 tyttöä, 2 poikaa) ja hmm. Mieluiten Suomesta. Tai no, miksei ulkomailta, kunhan on valkoinen. Ja mieluiten olisi vauva ja ehdottomasti tyttö.

Ja ei, en osaa kuvitellakaan, että adoptoisin lapsen, ei ole syytä miettiä moista. :)
 

Yhteistyössä