Kvik-keittiö - millainen on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tai keittiö.net
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tai keittiö.net

Vieras
Kvik keittiöiden kaapistot tulevat Tanskasta ja mitoitus on eri kuin Suomessa. Alakaapit ovat korkeammat ja syvyys on pienempi. Onkohan hankalaa. Millainen firma muuten on kyseessä?

Uskaltaisikohan tilata sieltä keittiön vai onko odotettavissa paljonkin ongelmia?

Myös keittiö.net kiinnostaa edullisen hintansa takia. Oletteko olleet tyytyväisiä Keittiö.netin kalusteisiin ja sujuiko toimitus ongelmitta?

En ole kuullut tuosta (harkinnassa ollut itselläkin sama firma), mutta eivät kai ne syvyydeltä voi olla pienempiä, ainakaan alakaapit, koska kodinkoneet ovat kuitenkin tietyn kokoisia. Kannattaa varmaan soitella sinne firmaan ja kysyä.

Eikun sokkelihan on siinä matalampi. Eli siinä näen ongelman, jos aiot laittaa integroimattomia keittiökoneita, koska silloin sen huomaa. Kvikin sivuilla näin äkkiä katsottuna puhutaan syvistä erikoiskaapeista, ei kapeammista kaapeista. Niissä ei ole ongelmaa. Taso on aavistuksen verran kalliimpi.
http://www.kvik.com/fi-FI/Campaigns/Enemman-tilaa-samalla-rahalla

[QUOTE="vieras";25371948]En ole kuullut tuosta (harkinnassa ollut itselläkin sama firma), mutta eivät kai ne syvyydeltä voi olla pienempiä, ainakaan alakaapit, koska kodinkoneet ovat kuitenkin tietyn kokoisia. Kannattaa varmaan soitella sinne firmaan ja kysyä.[/QUOTE]

Tätä minä juuri itsekin ihmettelin, sillä haluaisin säilyttää vanhan lieden. Ehkä Kvikin tapauksessa pitäisi uusia myös kodinkoneet.

Nykyinen liesi (ja kalusteet) on n. 85 cm korkea. Kvikin keittiöstä tulisi 94 cm korkea. Myös korkeusero on ongelma, koska ei hellan säätöjaloissa ole noin paljon varaa lisätä korkeutta.

[QUOTE="vieras";25371980]Eikun sokkelihan on siinä matalampi. Eli siinä näen ongelman, jos aiot laittaa integroimattomia keittiökoneita, koska silloin sen huomaa. Kvikin sivuilla näin äkkiä katsottuna puhutaan syvistä erikoiskaapeista, ei kapeammista kaapeista. Niissä ei ole ongelmaa. Taso on aavistuksen verran kalliimpi.
Enemmän tilaa samalla rahalla[/QUOTE]

Sain Kvikiltä jo suunnitelman ja tarjouksen. Esitteessä sanotaan peruskaapin rungon syvyydeksi 57 cm (ilman ovea). Emme valinneet mitään erikoissyviä kaappeja. Korkeudeksi tulee 4 cm:n pöytätasolla 94 cm, joka on 4 cm korkeampi kuin Suomen nykystandardi.

Eli ovineen ja tasoineen lähes 60cm kuitenkin eli tuskin mitään ongelmaa tosin moni tykkää siitä erikoissyvästä paremmin, siis vaikka ostaa miltä valmistajalta. Siihen 90cm:n korkeuteenkaan ei olisi välttämättä vanha liesi sopinut. Ja jos se on 50cm leveä, niin kannattaa harkita leveämpää muutenkin. Helpompi uusia, jos menee rikki.

[QUOTE="vieras";25372034]Eli ovineen ja tasoineen lähes 60cm kuitenkin eli tuskin mitään ongelmaa tosin moni tykkää siitä erikoissyvästä paremmin, siis vaikka ostaa miltä valmistajalta. Siihen 90cm:n korkeuteenkaan ei olisi välttämättä vanha liesi sopinut. Ja jos se on 50cm leveä, niin kannattaa harkita leveämpää muutenkin. Helpompi uusia, jos menee rikki.[/QUOTE]

Vanha hella on jaloilla seisova keraaminen taso, jossa on tilava uuni. Tuntuu, että kaikki nykyiset uunit ovat pienempiä. En haluaisi mennä huonompaan suuntaan tässä asiassa. Nyt voin paistaa laatikkoja kahdessa tasossa. Tuskin mahtuisi uusiin kalusteuuneihin.

Pidän siitä, että Kvikillä on tarkka tuoteluettelo hintoineen. Heiltä saa myös ilmaiseksi omien toiveidensa mukaisen keittiösuunnitelman mittoineen ja kuvineen mukaan otettavaksi. Voi sitten suunnitelman kanssa vertailla ja mittailla sitoutumatta vielä mihinkään. Voi myös helposti valita, mitkä osat ottaa heiltä ja mitkä mahdollisesti muualta. Kaksi tuttavaperhettämme on jo tilannut Kvikiltä ja mekin käytiin pyytämässä suunnitelma, mutta ei olla vielä tilattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvät suunnitelmat;25372544:
Pidän siitä, että Kvikillä on tarkka tuoteluettelo hintoineen. Heiltä saa myös ilmaiseksi omien toiveidensa mukaisen keittiösuunnitelman mittoineen ja kuvineen mukaan otettavaksi. Voi sitten suunnitelman kanssa vertailla ja mittailla sitoutumatta vielä mihinkään. Voi myös helposti valita, mitkä osat ottaa heiltä ja mitkä mahdollisesti muualta. Kaksi tuttavaperhettämme on jo tilannut Kvikiltä ja mekin käytiin pyytämässä suunnitelma, mutta ei olla vielä tilattu.

Tähän vaiheeseen asti minäkin olen päässyt. Keittiö.netiltä sai samanlaisen yksilöidyn tarjouksen. Sen sijaan Keittiömaailman tarjouksessa kalusteet oli könttäsummana. Vain tasot, välitila ja kodinkoneet erikseen eriteltynä.

Lähinnä kiinnostaisi, onko toimituksessa ollut paljon ongelmia ja miten mahdillisiin reklamaatioihin on suhtauduttu. Loppuuko palvelu siihen, kun laskun on maksanut.

Mua kiinnostaa myös tämä topicci, sillä me olemme ajatelleet pyytää myös Kvikiltä tarjousta tulevan talomme keittiöstä. Tällä hetkellä suunnitelma on tekeillä Domus-keittiöillä, muina vaihtoehtoina olemme harkinneet Kvikiä ja Ikeaa. Mistä päin te olette tarjouksia kyselleet? Itse olemme Varsinais-Suomesta (lähinnä sitä meinasin, että jos jollain olisi suositella täältä päin hyvää edustajaa).

Minä olen kysynyt tarjouksia pääkaupunkiseudulla. Meillä on myös Domuksella ja Topilla tarjous vetämässä. Ikean keittiön olisin valinnut ehdottomasti, mikäli olisin löytänyt sieltä itseäni miellyttävän ovimallin. Harmittelen kovasti, ettei siellä ole tällä hetkellä juuri oikeaa oviväriä minulle.

Tuttavallani taitaa olla menossa jo kolman Ikean keittiö. Hän on rakennusalan ammattilainen ja kehuu kovasti Ikean hinta-laatu-suhdetta. Aina, kun hän muuttaa, niin remppaa ensimmäisenä keittiön.

Itse ostin Keittiön Kvikistä, itse noudin, kasasin ja asensin. Paljon osia, osa jäi ylikin (värisivulla korvattiin peruskaapin sivu). Mielestäni paljon mahdollisuuksia tehdä mieleisensä keittiö (kaapit otin osia, oli helpompi työstää läpiviennit jne.) Vaihtoehton tarjottiin myös kaapit kasattuna ja asennettunakin.
Se mistä pidin eniten oli tarjous. Siinä oli eritelty kaikki tuotteet hintoineen. Näin se pitäisi olla kaikilla.
Itsen pyysi erittelyä muutamasta "suomalaisesta" kalustekaupasta ja vastaus oli että ei voi eritellä, on pakettitarjous. No ei voi eritellä tuotteiden hintoja ja minun ei tarvinut ostaa :)
Jaa nyt on keittiö johon olen tyytyväinen!

Olen ostanut Kvik-keittiön. En voi suositella. Asioin itse Raision toimipisteen kanssa. Myynti ja rahastus onnistuivat ongelmitta ja nopeasti. Sen jälkeen alkoivat ongelmat. Kodinkoneet kolme kappaletta, jotka ostin keittiötoimituksen yhteydessä ovat olleet alusta asti rikki. Asennusohjeet erittäin puutteellisia ja henkilökunta täysin kokematonta. Ovat sitä mieltä, että jo valmiiksi rikki olevien koneiden korjaus ja huolto kuuluvat asiakkaalle. Kannattaa kiertää kaukaa. Sanat ja teot eivät kohtaa.

Meillä on keittiö Kvikiltä ja olemme olleet tyytyväisiä myyjiin ja saaneet omasta mielestämme hyvää palvelua. Kilpailuttamisen jälkeen hinta oli edullisempi kuin monessa muussa paikassa ja mahdollisuudet muokata keittiöstä mieleinen olivat hyvät. Nyt ollut käytössä pari vuotta ja olen EHDOTTOMASTI tykännyt!!!

Juuri olen pari iltaa kasannut kvikin keittiötä. Kodinhoitohuone vielä aloittamatta. Helppoja kasata, peketit selkeesti merkattu. Ns. Normaalit tappi ja ruuvikiinnitykset, eikä mitään klipsuhimmeleitä. Ainakin toistaiseksi on palvelu ollut Raisiossa asiallista. Tykkäsimme palvelusta, selkeästä tarjouksesta, suunnitteluideoinnista ja mikä parasta oli paljon halvempi kuin Puustelli, jolla olisi ollut myös mieleiset ovi/laatikkomallit. vastaa

Kvik on franchise hommeli.
On löydettävä luotettava yrittäjä (ei tuote) joka on sitoutunut asiakkaaseen myös mahdollisissa ongelma tapauksissa.
Tuote on hyvä ja toimiva!
Kvik- keittiö on hyvä!

Franchise yrittäjää kuristetaan jo liikaa ja siks esim. Reklamaatio on TODELLA hidasta jne....

Pakko sanoo, et raisiossa osavat suunittelijat, mutta yritysmuodon takia ei toimi homma ongelmatilanteissa (olispa turussa toinenkin kvik!).

Kvikin keittiö juuri kohta asennettu loppuun. Ei viivästynyt kuin 2,5 kk.
Toimitukset ja viestintä ala-arvoista. Sinänsä kaupat sujui näppärästi mutta sen jälkeen ei mikään. Johtaja lopulta hieman pahoitellut, mutta kuulostaa olevan normihommaa heillä tämä tohelointi. Espoon Kvikistä ostimme keittiön, wc ja kylpyhuoneen kalusteet. Ei ollut ensimmäinen remonttimme, mutta huonoin kokemus ikinä - etenkin toimituksen ja virheiden käsittelyn osalta. Emme suosittele kenellekään

Kvikin keittiö juuri kohta asennettu loppuun. Ei viivästynyt kuin 2,5 kk.
Toimitukset ja viestintä ala-arvoista. Sinänsä kaupat sujui näppärästi mutta sen jälkeen ei mikään. Johtaja lopulta hieman pahoitellut, mutta kuulostaa olevan normihommaa heillä tämä tohelointi. Espoon Kvikistä ostimme keittiön, wc ja kylpyhuoneen kalusteet. Ei ollut ensimmäinen remonttimme, mutta huonoin kokemus ikinä - etenkin toimituksen ja virheiden käsittelyn osalta. Emme suosittele kenellekään

Espoon Kvikissa eivät mitenkään noteeranneet kun kävelin yksin sisään ja aloin katsella kamoja. Minun jälkeeni myymälään tullut pariskunta sen sijaan sai heti palvelua. Ihan piruuttani kävin siellä vielä uudestaan muutaman päivän päästä, taas sama homma, yksinäinen nainen, ei tarvi palvella. Kolmanella kerralla otin ukon mukaan ja heti materialisoitui viereen myyjä kyselemään mitä saisi olla?

Ei ostettu kamoja Kvikista ja näköjään ei olis kannattanutkaan.

Yhteistyössä