Kyhmynen rinta ja nestettä molemmista rinnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkääjä

Vieras
Mulla on totaalisen eripari rinnat ja pienempi rinta on nännin ja kainalon puolelta ihan kyhmynen. Tänään kokeilin niin molemmista rinnoist tulee ihan vähän kirkasta nestettä kun puristaa. Lekurilta sain lähetteen mammoon ja sanoi, että vaikuttais ihan hyvänlaatuiselta. Molemmissa on rintakudos vähän kyhmystä, mutta pienemmässä huomattavasti enemmän. Mut nyt ootteleen pari viikkoa, että pääsen kuvattavaks. Pelottaa ihan törkeesti, et mitä tuleman pitää.:( Imetyksen lopetin vuosi sitten. Onko muilla ollu kyhmystä rintaa ja mitä ootte saanu diagnoosiksi?

Et kertonut minkä ikäinen olet, mutta rintasyöpä alle nelikymppisillä naisilla on hyvin harvinaista. Yleensä mitä nuorempi nainen, sen kyhmyisempi rintakudos. Itselläni oli hyvin kova rintakudos nuorempana, synnytyksen jälkeen on pehmentynyt. Hormonaaliset muutokset voivat aiheuttaa rinnoissa kaikenlaisia tuntemuksia.

Suurin osa kaikista rintojen kyhmyistä on hyvälaatuisia. Älä nyt vielä rupea hautajaisia viettämään, koita ottaa rauhallisesti ja luottaa lääkäriisi.

Muistan, että äidiltäni tuli kans toisesta rinnasta joskus nestettä, ja jopa vertakin, mutta ei siellä sitten mitään ollutkaan. En muista mistä se sitten johtui.. Eli voi olla ihan "normaaliakin". Toivotaan niin!!

Oon siis 27-vuotias ja 1,5 vuotta sit synnyttänyt. Nyt en käytä mitään hormonaalista ehkäsyä, et ihan omat hormoonit käytössä. Mut kai niistäkin sit voi tulla jotain...
Ei toisaalta kauheesti pelota, mutta sit taas en pysty oleen miettimättä koko aikaa et jos onkin pahanlaatuista. Elämä aina tälläin muistuttelee, et mitkä asiat oikeesti on tärkeitä elämässä. Kaikki pienet, turhat asiat kyl pyyhkiytyy pois ja tulee tärkeet asiat mieleen. Ihana perhe, terveys, rakkaus...

Mulla on kans etenkin oikean puoleinen rinta vähän kyhmyisen tuntuinen ja nestettä mollemmista rinnoista tulee välillä vähän puristamalla. Arkuuttakin on ja etenkin tuossa oikeassa rinnassa. Mä olen lähes satavarma että mun oireilut johtuu kierukasta, kun sen laiton jälkeen alkoi pikku hiljaa noita ilmaantumaan.

Yhteistyössä