Kyläilevätkö mummut ja papat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Niin. Tällaista tässä vaan miettinyt, että mitenkäs noin yleensä. Pitävätkö lastenne isovanhemmat yhteyttä? Meillä omat vanhempani pitävät yhteyttä viikottain eli mikäli meistä ei viikkoon (tai joskus jopa pariin päivään) ole mitään kuulunut, vanhempani soittavat ja haluavat nähdä lapsenlapsiaan. Ikävöivät kyllä jo kovasti mikäli eivät ole viikkoon nähneet ja tulevat yleensä meillä käymään, jos emme sinne mene.

Mieheni vanhemmista taas ei kuulu mitään vaikka puoleen vuoteen, mikäli me emme ota yhteyttä. Sitten kun käydään, niin syyllistetään, että lapsetkin ihan vieraantuvat, kun niin harvoin nähdään. Meiltä heille matkaa n. 4km. Lasten syntymäpäiville tulevat, kun kutsutaan, eli 2 kertaa vuodessa. Tietysti käymme heillä ja näkevät kuitenkin lapsia viikottain. Meille valmistui uusi koti joulun aikaan. Kerran ovat käyneet sen jälkeen, kun oli toisen lapsen syntymäpäivät. Muutoin ei ole kuulunut mitään. Haluavat kyllä lapsia hoitoon, mutta olen huono pyytämään hoitoapua. Ja kun usein tullut vastaus, että on oma jumppa, väsyttää, lähdetään mökille tms., niin tuntuu, ettei viitsi kyllä pyytää, kuin viimeisessä hädässä.

Niin että onko se nyt ainoastaan meidän velvollisuus ja tehtävä pitää sitä yhteyttä? Eikö sitä yhteydenottoa voisi tulla joskus sieltä toiseltakin suunnalta?

Yhteistyössä