Nyt olen tosi ymmälläni - mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kummipoikamme syntymäpäivät on kolmen päivän päästä. Emme ole saaneet mitään synttärikutsua. En tosin tiedä, mutta oletan, että kemut on viikonloppuna.

Ystäväpariskuntamme erosi vuodenvaihteessa ja lopulta tämä ystäväni lakkasi pitämästä minuun yhteyttä. Siis viestejä on laitettu, kun jotain oikein tärkeää asiaa on ollut eli minä olen esimerkiksi viestittänyt, kun vauvamme syntyi ja kastettiin ja sen sellaista. Viestit onkin kaikki olleet sellaisia, että minä olen ensin laittanut ja tämä ystäväni sitten vastannut. Hän ei ole tänä aikana ottanut itse kertaakaan yhteyttä.

Ex-miehensä sanoo, että se ei ole mitään henkilökohtaista ja että minun pitää vain olla kärsivällinen ja odottaa, että saa elämänsä taas raiteilleen niin jaksaa pitää yhteyttä. Kuitenkin kyläilee ja liikkuu paljon sellaisten ystäviensä kanssa, jotka eivät ole ystävää hänen exänsä kanssa.

Oletin, että ilmanmuuta meidät kuitenkin kutsutaan kummipoikamme syntymäpäiville. Meidän pojan syntymäpäivät on kuukauden päästä ja ilmanmuuta kutsun sinne pojan kummitkin eli tämän ystäväni myös ja hänen exänsäkin.

Mutta eikö kutsua nyt tule siis? Mitä minä teen? Minulla on ollut lahja pojalle hankittunu jo pari kuukautta. Laitanko sen menemään postissa (kurjan kallista vain on lähettää) vai mitä teen? Tosi surku tämän kummipoikamme puolesta ja tosi surku myös oman poikani puolesta, joka on odottanut näitä synttäreitä kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Käytte poikas kanssa viemässä lahjan joku päivä, ihan yllättäen vaan!

En ole kertaakaan käynyt siellä ystäväni uudella asunnolla ja hän asuu siis noin 60km päässä. Voisinko tehdä noin? En tiedä osaanko/arvaanko ryhtyä moiseen. Ja minun pitäisi mennä sinne siis kolmen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
totta kai menette synttäreille. Olet yhä lapsen kummi kaikesta huolimatta. jos hän ei lähetä muillekaan kutsua, odottaa että kaikki muistasivat muutenkin.

On kyllä aina lähettänyt kutsut synttäreille, vaikka olen aina ennen tiennyt koska ne on. Nyt en siis tiedä, koska varsinaiset kemut on, mutta oletan että ne on viikonloppuna. Ja käsittääkseni ystäväni on mennyt töihinkin nyt lähiaikoina taas takaisin enkä tiedä edes millaisia työvuoroja hän tekee, hoitoalalla kun on niin vuorotyötä kaiketi.

No höh.. Ei teillä koskaan muuta asiaa olisi tuonne kummilapsesi kotikulmille? Ettei sit tulis turha reissu jos eivät olekaan kotona..
Mä menisin henk.koht. ilmoittamatta käymään lahjan kanssa, ihan vilpittömänä, josko alkais toi muijakin ajatella käytöstään.

Sinua ei ole kutsuttu. Mikä sinulle on epäselvää? Sekö, ettet pääse antamaan lahjaasi, jonka hölmöyksissäsi ostit? Mikä se lahja on, oliko kalliskin? Tule järkiisi, he ovat eronneet ja heidän kuvionsa ovat menneet aivan uusiksi. Koeta tajuta jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja aikuistu:
Sinua ei ole kutsuttu. Mikä sinulle on epäselvää? Sekö, ettet pääse antamaan lahjaasi, jonka hölmöyksissäsi ostit? Mikä se lahja on, oliko kalliskin? Tule järkiisi, he ovat eronneet ja heidän kuvionsa ovat menneet aivan uusiksi. Koeta tajuta jotakin.

Joo heidän kuvionsa on menneet uusiksi, mutta minä en käsitä, että miten heidän avioeronsa liittyy meidän ystävyyteemme, joka on alkanut jo ennen heidän tapaamistaankaan?

Lahjan hinnalla ei ole myöskään mitään merkitystä sen asian kanssa, että kummilapsemme on meille ihan oikeasti tärkeä ja heidän lapsensa ovat meidän lastemme ystäviä.

Ei tämä mieskään ole katkaissut välejään meihin.

laita sille tekstari jos et viitsi soittaa että olemme tulossa tuomaan lahjaa. ja miksi hän olisi sinulle suuttunut?

Suuttui minulle mitättömästä asiasta, kun eroa tehdessä oli huono olla, mutta asia todellakin oli mitätön ja suuttumus kohtuutonta. Vielä kohtuuttomampaa oli se, että lakkasi sen jälkeen pitämästä yhteyttä. Olen sen jälkeen heittänyt pallon hänelle monesti. Olen kutsunut mieheni 30v juhliin ja laittanut monenmoista viestiä joihin hän kaikkiin on vastannut ihan ystävällisesti, mutta ei mitään muuta. Miehensä tosiaan sanoi, että käy vain läpi nyt jotain kriisiä ja että se ei ole mitään henkilökohtaista minua kohtaan. Tai ex-miehensä siis sanoi.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
No höh.. Ei teillä koskaan muuta asiaa olisi tuonne kummilapsesi kotikulmille? Ettei sit tulis turha reissu jos eivät olekaan kotona..
Mä menisin henk.koht. ilmoittamatta käymään lahjan kanssa, ihan vilpittömänä, josko alkais toi muijakin ajatella käytöstään.

Ei ole muuta asiaa sinne suunnalle koskaan. Mutta tuo yllättäinmenokin on aika hankalaa, kun en tiedä edes miten on töissä.

Olen jo miettinyt, että soittaisin tämänystäväni äidille, joka tuntee minut ja kyselisin, että mistähän tässä on kyse ja miten minun hänen mielestään pitäisi toimia. Toisaalta en tiedä onko sekään järkevää ja suuttuuko mahdollisesti tämä ystäväni siitä.

Ensin sinä kirjoitat näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo heidän kuvionsa on menneet uusiksi, mutta minä en käsitä, että miten heidän avioeronsa liittyy meidän ystävyyteemme, joka on alkanut jo ennen heidän tapaamistaankaan?

Ja kas vain mitä seuraavassa viestissäsi kerrot!

laita sille tekstari jos et viitsi soittaa että olemme tulossa tuomaan lahjaa. ja miksi hän olisi sinulle suuttunut?

Suuttui minulle mitättömästä asiasta, kun eroa tehdessä oli huono olla, mutta asia todellakin oli mitätön ja suuttumus kohtuutonta. Vielä kohtuuttomampaa oli se, että lakkasi sen jälkeen pitämästä yhteyttä. Olen sen jälkeen heittänyt pallon hänelle monesti. Olen kutsunut mieheni 30v juhliin ja laittanut monenmoista viestiä joihin hän kaikkiin on vastannut ihan ystävällisesti, mutta ei mitään muuta. Miehensä tosiaan sanoi, että käy vain läpi nyt jotain kriisiä ja että se ei ole mitään henkilökohtaista minua kohtaan. Tai ex-miehensä siis sanoi.

Hänhän ei pidä sinuun yhteyttä, etkä sinä ole kertaakaan käynyt hänen luonaan. Nyt alat vaatia jotain ihme erioikeuksia kummiuden varjolla. Päässääsikö viiraa? Usko jo, se ei kaipaa sinua pätkääkään. Jätä nyt hyvä ihminen ne ihan rauhaan.

Et voi olla varma, järjestääkö niitä syntymäpäiviä laisinkaan ja ketä kutsuu. Älä nyt ainakaan itseäsi juhliin tunge kutsumatta. Soita sinne ja kysy milloin voit tuoda lahjan, jos sopivaa aikaa ei löydy, niin laitat sen postiin. Minusta ei ole hyvä idea mennä ilmoittelematta.

Et voi olla varma, järjestääkö niitä syntymäpäiviä laisinkaan ja ketä kutsuu. Älä nyt ainakaan itseäsi juhliin tunge kutsumatta. Soita sinne ja kysy milloin voit tuoda lahjan, jos sopivaa aikaa ei löydy, niin laitat sen postiin. Minusta ei ole hyvä idea mennä ilmoittelematta.

Ajattelin, että kysäisen siltä mieheltä ensin, että koska juhlat on ja eikö meitä kutsuta lainkaan. En tunge juhliin kutsumatta tietenkään! Mutta olen todella ihmeissäni, jos juhlia ei ole. Aina on juhlat olleet ja viimeisen päälle järjestetyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
keskusteletko kaikista tämän naisen tekemisistä hänen ex miehensä kanssa (sen kuvan saa viesteistä).. siinä on yksi syy miksei hän välttämättä halua olla tekemisissä.

Ei mutta pari kertaa olen keskustellut tämän miehen kanssa juuri siitä, kun minusta tuntuu niin pahalta tälläinen älytön välirikon tekeminen. Se ei mielestäni ole kiellettyä, koska asia käsittääkseni koskee myös minua ja minä saan puhua omista asioistani tämän exän kanssa, jos tahdon.

Ja mitä tulee noihin synttäreihin niin kai minä voin kysyä tältä mieheltä sitäkin, että onko sellaiset tulossa. Sehän on kummipoikani asioista puhumista eikä tämän naisen.

Minä soittasin ja kyselisin, että oletteko pitämässä juhlia vai laitanko lahjan postin välityksellä tulemaan. Kyllä sen sitten siinä äänestä huomaa, että onko jätetty kutsumatta vai onko edes juhlia tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
keskusteletko kaikista tämän naisen tekemisistä hänen ex miehensä kanssa (sen kuvan saa viesteistä).. siinä on yksi syy miksei hän välttämättä halua olla tekemisissä.

Ei mutta pari kertaa olen keskustellut tämän miehen kanssa juuri siitä, kun minusta tuntuu niin pahalta tälläinen älytön välirikon tekeminen. Se ei mielestäni ole kiellettyä, koska asia käsittääkseni koskee myös minua ja minä saan puhua omista asioistani tämän exän kanssa, jos tahdon.

Ja mitä tulee noihin synttäreihin niin kai minä voin kysyä tältä mieheltä sitäkin, että onko sellaiset tulossa. Sehän on kummipoikani asioista puhumista eikä tämän naisen.

soita nyt hyvä ihminen sille naiselle itselleen ja kysy suoraan. minua ainakin eron jälkeen ei kamalasti kiinnostanut puhua ihmisen kanssa joka sit kaikki rolli ex:lle ja mietti mun tekemisiä hänen kanssaan. erot on vaikeita asioita ja siinä on paljon miettimistä kenelle hyvänsä joten ne välit kavereihin voi välillä olla ihan toissijaisina.

onko tämä ex-mies kummipoikasi isä jos on niin eikö hän voisi viedä teidän lahjaa tai järjestää tälle kummipojallesi omat synttärit johon kutsuu teidät yms.

Yhteistyössä