Kyläpaikkaan omat lakanat? Turhaa vai tarpeetonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökylässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yökylässä

Vieras
Olen menossa lasteni kanssa yökylään ystäväni luo. Viivymme muutaman yön. Mietin tässä raahaanko mukanani lakanat ja tyynyliinat vaiko en... Tyynyt? Pussilakanat riittää meillä kesäaikana peitoiksi. Kuljemme omalla autolla, joten ei nuo lakanat suurta tilaa lohkaise.

Hänen luonaan on kyllä tyynyjä ja täkkejä, mutta ei mitään erillistä kuivauskaappia tai rumpua, jossa käyttämämme lakanat saisi vaivatta kuivattua. Yksin siellä ollessani en ole ottanut omia, mutta tällä kertaa yöpyjiä on useampi :)

• Tykkää
Reactions: Kumma
Jos kerran olette kutsuttuna menossa teillä on täysi oikeus olettaa että menett e 5 tähden hotelliin eli en ottaisia petivaatteita tai pyyhkeitä mukaan. Omat henkilökohtaiset lääkkeet ja vaatteet mukaan. Kyläpaikassa varmasti on pyykkikone ja osanneet varautua tuohon kun teidät kutsuu kylään. Itse en kyllä kantelisi mitään ylimääräistä.

Onko tämä palsta nyt mielestäsi ihan oikeasti paras kysyä tälläistä asiaa? Kysy herranjestas sieltä kyläpaikasta. Vai etkö uskalla tuon vertaa avata suutasi? Voi jestas.

Musta on kiva että mietit asiaa, moni ei vaivaudu vaan painaa kylään kuin hotelliin. Mutta silti, kysy. Mä en tykkää et ihmiset tuo omia lakanoita, meillä käytössä hajusteettomat pesuaineet ja kun joku tempaisee sen huuhteluaineella kyllästetyn lakanansa meidän täkkien päälle, joudun ne pesemään jälkeenpäin. Joten meille ei tarvitse (pitäisi ehkä sanoa että ei saa) tuoda lakanoita. Vähemmän hajuherkät omien liinavaatteiden tuomista saattaa arvostaa kovastikin.

Kyllä mä vien omat liinavaatteet jos ollaan omalla autolla menossa. Kyläpaikan emännällä/isännällä on varmasti muutakin tekemistä kuin pestä 5 hlön liinavaatteita :)

Meillä kans käytössä hajuttomat pesuaineet.

Minä teen aina niin, että nostelen (puhtaat) tyynyt ja peiton lakanoineen sängystä jätesäkkiin ja auton takapaksiin. Se on niin vaivatonta,eikä kenenkään tartte höösätä petien kanssa sen enempää.

Sama käytäntö on myös osalla vieraistamme.Ja aivan ihana asia etenkin kesällä mökkivierailujen aikaan.

• Tykkää
Reactions: Kumma
Kyllä mä ottaisin jos autoon mahtuu, varsinkin jos on iso perhe menossa, kamalasti pyykiä tulee. Enkä todellakaan mene kyläpaikkaan kuin 'viiden tähden hotelliin' niinku joku täällä ehdotti vaan tietysti autetaan myös ruoanlaitossa, tiskeissä jne jos kerran ilmaiseksi yövytään.

me aina tehdään niin että pakataan lakanat yms autoon ja tavaroita sisälle kantaessa yleensä jäävät vielä autoon. sitten kun on aika alkaa laittaa petiä, niin sanotaan että meillä on kyllä omat kamppeet autossa. jotkut sanoo että "okei no kiva, ei teidän kyllä olisi tarvinnut" ja jotkut sanoo että "höpö höpö kyllä te täältä lakanat saatte"

Riippuu aivan siitä missä ollaan ja ketä talonväki on. Jollen ole varma,kysyn. Jossain emäntä on pedannut jo joten turhaa ottaa mukaan, äidin luona on omat ettei sairaan tarvi ylimääräsiä pyykätä jne. kaverilla ei ole petivaatteita ylimääräsiä joten otetaan omat autoon. Meilläkään ei ole enää kun yhdelle petitarpeet ja loput jäis ilman. Minusta siinä ei ole mitään outoa että kysyy sieltä minne on menossa.

Mä ottasin mukaan, mutta jos siel kyläpaikassa olis jo pedit valmiiks petattuna nii vähin äänin vaa jättäsin ne lakanat sinne takakonttiin ikeasäkkiin.

Yhteistyössä