Kyllä exä voi olla sitten tyhmä

Sano sille miehelle, että haet rahat sitten Kelan kautta ja hän maksaa sinne. Potut pottuina vaan! Ja ne rahat pitää olla sulla pankkiajan aikana, ei 9 jälkeen illalla!

Alkuperäinen kirjoittaja saunan takana tilaa:
Juu kyllä meillä ruokaa on ja rahaakin on tilillä siihen karkkipussiin.Kyse on vaan siitä että on oikeesti ollu tilanteita kun joka sentti on ollu todella laskettava kuten silloin kun jäin työttömäksi ja liiton rahat kesti 12 viikkoa ennenkuin tuli tilille.Laskut pitää maksaa vaan eipä voi,jos exä jättääkin 500 euroa maksamatta meillä tulee oikeasti tilanne ettei ole ruokaan rahaa.
Mä olen kelan sairaspäivärahalla,käteen saan 323 euroa enkä kykene töihin kun terveys ei anna myöden.
Se ei kuitenkaan oikeuta exää jättämään omalta osaltaan huolehtimatta pojista kun on ne itse maailmaan halunnut.Ei ole pelkästään mun vastuulla.

No mut sä taas kostat sit lapsilles etkä osta karkkia tai ruokaa?! Niinhän sä teit, et mene kauppaan ollenkaan jos exä maksaa vasta iltayhdeksän jälkeen. Olisit järkevä ja antaisit lapselles karkki- ja ruokarahan jos sulla kerran tilillä on rahaa, sä saat sit exältäs kuitenkin sitä rahaa myöhemmin.

Voi hitto , kun ollaan taas niin viisaita , taidatte olla useimmat jonkun ex:n uusia akkoja ! Mun mielestäni isänkin pitää huolehtia siitä että elatusmaksu on tilillä sillai kun sovittu, ei se mikään armopala ole, jota ex-vaimo odottaa kun kuuta taivaalta. Ja mitäs tällänen puhe muuta vi....lua on millai ap sen kertoi.Jaa tarttis taas saada rahaa vai. Mun sympatiat on täysin ap:n puolella vaikken olekkaan yh.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sano sille miehelle, että haet rahat sitten Kelan kautta ja hän maksaa sinne. Potut pottuina vaan! Ja ne rahat pitää olla sulla pankkiajan aikana, ei 9 jälkeen illalla!

Lisään vielä, että tämän ilmoituksen jälkeen, älä soittele miehellesi, Kelan ja miehen maksaman elatusmaksun erotuksen voi hakea ulosottomiehen kautta, ihan sun ilmoituksellasi.

Ja sen verran vielä tuosta elatusmaksusta,lastenvalvoja sanoi exälle että se raha on oltava nostettavissa sen päivän aamuna kun paperissa päivämäärä on ja sitä ei voi tehdä että maksaa sinä päivänä eri pankista jolloin se on nostettavissa vasta muutaman päivän päästä.
Exä vaan tykkää kuulla mun suloääneni kerran kuussa kun ei enää mitenkään muuten kykene kiusaa tekemään.
Kyllä muksut karkkipussinsa olis saanee vaikkei niitä rahoja olis tullutkaan,periaate on kuitenkin se että kun rahaa on vähän,se käytetään oikeeseen ruokaan ja namit jää kauppaan jos valita pitää.

Mun exä värkkäs elatuksen kanssa. Koskaan ei raha ollu tilillä sovittuna päivänä, tai jos oli niin soittelua ja v**tuilua siitä mihin aion rahat käyttää jne. Mä soitin Kelalle ja sanoin että sopiiko jos Kela maksaa elatuksen mulle ja he perivät sen sitten exältä, ja sehän sopi :) Nyt elatus on minuutin tarkkuudella mun tilillä eikä tarvi exän napinoita kuunnella.

muoks. Tässä sun tilanteessa oisin antanu lapselle ne karkkirahat. Ei ole heidän vikansa että ex ottaa aivoon ja kun sulla kerran rahaakin oli tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mun exä värkkäs elatuksen kanssa. Koskaan ei raha ollu tilillä sovittuna päivänä, tai jos oli niin soittelua ja v**tuilua siitä mihin aion rahat käyttää jne. Mä soitin Kelalle ja sanoin että sopiiko jos Kela maksaa elatuksen mulle ja he perivät sen sitten exältä, ja sehän sopi :) Nyt elatus on minuutin tarkkuudella mun tilillä eikä tarvi exän napinoita kuunnella.

muoks. Tässä sun tilanteessa oisin antanu lapselle ne karkkirahat. Ei ole heidän vikansa että ex ottaa aivoon ja kun sulla kerran rahaakin oli tilillä.

Mä olisin kans halunnut sen kelan maksettavaksi just sen vuoksi ettei mun tarvi joka kuukausi kuunnella tunnin vittuilua ja ohjeistusta mihin mä ne rahat käytän muttei kelasta suostuttu kun exä ilmoitti että maksaa ne itse.Sehän vaati lastenvalvojalla että mun on annettava hänelle kuitit niistä rahoista jotka hän voi sitten tarkistaa mitä niillä on ostettu ja lupasin mutta lastenvalvoja sanoi että mä en ole holhouksen alainen eikä se mihin mä ne rahat käytän kuulu exälle tippaakaan että hän tietää ettei mun tuloilla niillä rahoiilla saa kuin välttämättömän eikä aina edes sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hitto , kun ollaan taas niin viisaita , taidatte olla useimmat jonkun ex:n uusia akkoja ! Mun mielestäni isänkin pitää huolehtia siitä että elatusmaksu on tilillä sillai kun sovittu, ei se mikään armopala ole, jota ex-vaimo odottaa kun kuuta taivaalta. Ja mitäs tällänen puhe muuta vi....lua on millai ap sen kertoi.Jaa tarttis taas saada rahaa vai. Mun sympatiat on täysin ap:n puolella vaikken olekkaan yh.

Ihmettelen minäkin miten aloittajan ärsyyntymistä ei ymmärretä...

Onhan palkankin on oltava maksupäivänä aamulla jo tilillä, miksei tuollaisen maksun.

Alkuperäinen kirjoittaja saunan takana tilaa:
Mä olisin kans halunnut sen kelan maksettavaksi just sen vuoksi ettei mun tarvi joka kuukausi kuunnella tunnin vittuilua ja ohjeistusta mihin mä ne rahat käytän muttei kelasta suostuttu kun exä ilmoitti että maksaa ne itse.Sehän vaati lastenvalvojalla että mun on annettava hänelle kuitit niistä rahoista jotka hän voi sitten tarkistaa mitä niillä on ostettu ja lupasin mutta lastenvalvoja sanoi että mä en ole holhouksen alainen eikä se mihin mä ne rahat käytän kuulu exälle tippaakaan että hän tietää ettei mun tuloilla niillä rahoiilla saa kuin välttämättömän eikä aina edes sitä.

En yhtään tiedä mitä sen mun exä on sinne Kelalle sanonu, mutta onneksi sain tuon käännettyä noin. Enää ei tarvi soitella vittuillakseen, kun mitään muuta asiaa ei tunnu olevan.

No kai nyt alkaa nyppiä, jos exä aina temppuilee samalla tavalla. Kaverilla oli ihan sama tilanne, exä halus saada otetta edes jollain lailla, kun tunnepuolella ei enää saanut.
Mutta en mäkään sinuna enää sille soittelisi. Varaudut vaan siihen, että aina tulee vähän myöhässä. Eiköhän se kyllästy pelleilemään, kun huomaa, ettei sillä oo suhun vaikutusta.
Se kaverin exä kylläkin lopetti kokonaan vasta kun löysi uuden...

Ihme juttua tuo, että yh voi vaan marssia Kelaan ja sanoa haluavansa sieltä ne elarit, perikööt sitten isältä ne takasin. Se ei vaan mene niin. Kela ei maksa. Meillä on viisi vuotta ollut elatusmaksun eräpäivä 15.pv. Arvatkaapa monesti on ollut tuona päivänä raha tilillä?

Mikähän älämölö täällä syntyis, jos Kela ei maksaiskaan lapsilisää päivänä jona se kuuluu tulla. Tai rahat ois tilillä vasta illalla. Työtön yksinhuoltaja saattaa toisinaan olla hyvinkin pa, ja se että saa lapsille ruokaa ja sen helvetin karkkipussin saattaa olla juuri siitä elarista kiinni. Tollanen äijä ei oo mitään muuta ku munaton nahjus. Jos se on niin helvetin vaikeeta pistää se raha aamulla, niin pikku vinkiksi sille vois kertoa, että voi naputella nettipankissa tai maksuautomaatilla vaikka vuodeks etukäteen ne maksut, ni ei tarvi rasittaa nakkisormiaan joka kuukausi.

Ap:lle, se nahjus kiusaa sua just tasan niin kauan ku annat sen kiusata. Yritä varautua siihen, että ne rahat ei ole aamulla tilillä. Kerranki jos maksaa päivän myöhässä, sano että haet ne Kelan kautta jos toistuu. Soita lastenvalvojalle ja keskustele tilanteesta. :hug:

Mun ex oli just tuollanen , luuli itsestään liikoja , toi kuitti juttu oli kyllä paras .Mulle kirjoiteltiin ihme kirjeitä ja saatoin oikein rivien välistä lukea kuin ukko parka taas luulottelee vaik mitä, ja hassuinta meillä oli se että muka välitti kauheasti lapsistaan , todellisuudessa vain silloin kun sille nyt sopimaan ,erittäin harvoin , ja sekin oli sitte tietysti mun syy ei lapset kiintynytkään siihen. Meillä oli vielä sellanenkin juttu että kelan kautta sain ja aikaisemmin sosiaalitoimiston kautta sen minimimaksun . Omaan mahdottomuuteensa se onkin nyt sotkeentunut, ei kiusaa enää. Paras tietty koputtaa puuta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mikähän älämölö täällä syntyis, jos Kela ei maksaiskaan lapsilisää päivänä jona se kuuluu tulla. Tai rahat ois tilillä vasta illalla. Työtön yksinhuoltaja saattaa toisinaan olla hyvinkin pa, ja se että saa lapsille ruokaa ja sen helvetin karkkipussin saattaa olla juuri siitä elarista kiinni. Tollanen äijä ei oo mitään muuta ku munaton nahjus. Jos se on niin helvetin vaikeeta pistää se raha aamulla, niin pikku vinkiksi sille vois kertoa, että voi naputella nettipankissa tai maksuautomaatilla vaikka vuodeks etukäteen ne maksut, ni ei tarvi rasittaa nakkisormiaan joka kuukausi.

Ap:lle, se nahjus kiusaa sua just tasan niin kauan ku annat sen kiusata. Yritä varautua siihen, että ne rahat ei ole aamulla tilillä. Kerranki jos maksaa päivän myöhässä, sano että haet ne Kelan kautta jos toistuu. Soita lastenvalvojalle ja keskustele tilanteesta. :hug:

Joo kiusantekoahan tuo on ja jatkunut joka kuukausi vuodesta 2004.Mä todellakin tarvin ne elatusmaksut kun mun tulot on sairaspäiväraha ja lapsilisät.Mä en kyselis niiden perään jos olisin työelämässä ja pärjäisin ilman niitä mutta kun en pärjää.Ja todellakin se raha on näistä tuloista välillä niin vähissä ettei ole sitä kahta euroo kertaa kolme poikaa varaa sijoittaa karkkeihin.Kuudella eurolla saa jo ruokaa jonkin verran.
Luulis vaan sillä itellä olevan vaikeeta kun pitää vetää joka kuukausi raivarit siitä että joutuu osallistumaan omien lastensa elatukseen.
Me ollaan lastensuojelun kirjoilla nyt ja saan sieltä kyllä keskusteluapua ja tukea kun mun voimavarat on välillä niin loppu tähän jatkuvaan kiusantekoon ja sairastamiseen.Myös lapset saa sieltä keskusteluapua kun varsinkin 16 vee on kovin ahdistunut isän jutuista joita se jatkuvasti niille syöttää.Viimeksi kun ne tuli se oli sanonut että mulla ei oo varaa enää edes syödä kun äitinne nylkee multa kaikki rahat.Poika totes että teki mieli sanoo että anteeksi kun olen syntynyt ja joudut laittaan minuun 165 euroa kuussa.

Voi ei, kurja tilanne. Mitä luulet, että tapahtuisi, jos et soittelisi exmiehelle muutamaan kuukauteen takaisin tuosta raha-asiasta? Luuletko, että maksut alkaisivat sitten olla tilillä, niin kuin olette sopineet vai vetkuttaisiko mies edelleen miten haluaa niitten rahojen kanssa.

Exäsihän tosiaan haluaa ainoastaan käyttää noita elareita vallan välineenä, kun tietää sinun olevan riippuvainen niistä. Silkkaa kiusantekoa ja veemäisyyttä.

Älä sille ukolles soittele vaan lastenvalvojalle tai kelaan!!!! mutta taidat olla aika yksinkertainen jos olisit suostunut kuititkin näyttämään, mihin elarit menee... huh huh

Yhteistyössä