Kyllä exä voi olla sitten tyhmä

Joo siis ei auta vaikken ottais mitään yhteyttä,vuosikausia ollu sama kiusa.Lastenvalvoja ei asialle mitään voi,puhuttu on hänelle monta kertaa vuosien aikana.Exä ei muutu kun aina pahemmaksi.
Mä olisin näyttäny ne kuitit silkkaa vittumaisuuttani, kun se on onneton niin käärmeissään siitä ettei se tiedä mitä mä kaupasta ostan ja kun sitä vaivaa niin kovasti mun elämäni.Taidankin laittaa kameran kotiini ja linjat auki että pääsevät uuden muijansa kanssa katsomaan 24 tuntia vuorokaudessa mun jännittävää elämääni.
Nehän käy tääällä palstalla lukemassa mun juttuni ja kommentoi niitä sitten mun lapsilleni.

No mikset vaan sunnittele taloutta sen mukaan että rahat tulee vasta sen päivän iltana, ja ole välittämättä koko eksästä?

Tyhmintä mitä voit tehdä on sanoa eksälle että juu, ton sun temppus takia istun tällä oottamassa että koska pääsen kauppaan, ihan sun päätettävissä pääsenkö vai en.

Eli sillä on jo uus muijakin ja silti sen elämän päätarkoitus on hankaloittaa sinun elämääsi (ja siinä sivussa omien lastensakin elämää )? :o Voi hohhoijaa, mikä äijä, onnea vaan uudelle kumppanilleen...:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Eli sillä on jo uus muijakin ja silti sen elämän päätarkoitus on hankaloittaa sinun elämääsi (ja siinä sivussa omien lastensakin elämää )? :o Voi hohhoijaa, mikä äijä, onnea vaan uudelle kumppanilleen...:xmas:

Nyt en voi ku peesailla. Todella outoa! Miksi mies ei pääse sinusta yli? Tuo ei kuulosta ollenkaan normaalilta, ja jatkunut jo vuosia. :o

Toivottavasti kaikki järjestyy ap! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
No mikset vaan sunnittele taloutta sen mukaan että rahat tulee vasta sen päivän iltana, ja ole välittämättä koko eksästä?

Tyhmintä mitä voit tehdä on sanoa eksälle että juu, ton sun temppus takia istun tällä oottamassa että koska pääsen kauppaan, ihan sun päätettävissä pääsenkö vai en.

Mäolen samoilla linjoilla... Ja erittäin törkeetä vetää lapsia tähän soppaan mukaan. Voit sanoa lapselle hyvin, että karkkipäivä onkin vasta huomenna syystä että sinulla ei juuri nyt ole rahaa. Miksi ihmeessä vedät heidätkin mukaan kertomalla isänsä jättäneen elarit taas maksamatta? Ei heidän tarvitse osallistua riitoihinne.

Ja lopeta se soittelu. Ei se mitään auta. Exäsi kuitenkin lopulta maksaa, soitat tai et. Jos maksaa liian myöhään niin soitto LV:lle/Kelaan/ulosottoon (miten se nyt tänäpäivänä menee) hoitaa homman. ÄLÄ PUHU EXÄLLESI JA VINGU KUINKA RIIPPUVAINEN OLET HÄNESTÄ. Oikeasti. Hoidata tuo riippuvuutesi.

Tämän sanottuani totean kuitenkin, että ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Minua ärsyttää kun exä ei saa aikaiseksi viedä papereita lastenvalvojalle. Hän on tuloton, ei edes tarvitse maksaa itse, mutta silti hänelle on niin vaikeeta saada homma hoidettua ajallaan jotta minä saisin Kelan minimielarit. Olen kuitenkin oppinut jättämään asian muiden harteille. Minä en enää exälle puhu, piste.

Alkuperäinen kirjoittaja rt:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Mäolen samoilla linjoilla... Ja erittäin törkeetä vetää lapsia tähän soppaan mukaan. Voit sanoa lapselle hyvin, että karkkipäivä onkin vasta huomenna syystä että sinulla ei juuri nyt ole rahaa. Miksi ihmeessä vedät heidätkin mukaan kertomalla isänsä jättäneen elarit taas maksamatta? Ei heidän tarvitse osallistua riitoihinne.

Ja lopeta se soittelu. Ei se mitään auta. Exäsi kuitenkin lopulta maksaa, soitat tai et. Jos maksaa liian myöhään niin soitto LV:lle/Kelaan/ulosottoon (miten se nyt tänäpäivänä menee) hoitaa homman. ÄLÄ PUHU EXÄLLESI JA VINGU KUINKA RIIPPUVAINEN OLET HÄNESTÄ. Oikeasti. Hoidata tuo riippuvuutesi.

Tämän sanottuani totean kuitenkin, että ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Minua ärsyttää kun exä ei saa aikaiseksi viedä papereita lastenvalvojalle. Hän on tuloton, ei edes tarvitse maksaa itse, mutta silti hänelle on niin vaikeeta saada homma hoidettua ajallaan jotta minä saisin Kelan minimielarit. Olen kuitenkin oppinut jättämään asian muiden harteille. Minä en enää exälle puhu, piste.

Mä en ole kertonut lapsille elareista mitään,vaan isänsä huusi viimeviikonlopun koko kotiintulomatkan pojille autossa miten ensi perjantaina äitinne taas nylkee minut elareiden muodossa.Asiasta on lastensuojelusta oltu exään yhteydessä monta kertaa että lapsille nuo asiat ei kuulu,ei vaan mene jakeluun.
Se on helppo sanoa että älä soittele,jos mä en pyydä niitä rahoja mun lapset näkee nälkää.Mä en nimittäin saa niitä rahoja toimeentulotuen muodossa mikäli se jättää ne maksamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja saunan takana tilaa:
Mä en ole kertonut lapsille elareista mitään,vaan isänsä huusi viimeviikonlopun koko kotiintulomatkan pojille autossa miten ensi perjantaina äitinne taas nylkee minut elareiden muodossa.Asiasta on lastensuojelusta oltu exään yhteydessä monta kertaa että lapsille nuo asiat ei kuulu,ei vaan mene jakeluun.
Se on helppo sanoa että älä soittele,jos mä en pyydä niitä rahoja mun lapset näkee nälkää.Mä en nimittäin saa niitä rahoja toimeentulotuen muodossa mikäli se jättää ne maksamatta.

Jos exäsi maksaa ne kun soittelet hänelle niin hän maksaa ne muutenkin.

Jos ei maksakaan, niin soitto sinne asiaa hoitavalle viranomaiselle. Teillä on elarisopimus (toisin kun meillä :( ) joten saat rahat heti muualtakin.
Et näe asiaa nyt objektiivisesti ollenkaan. Ymmärrettävää kun olet niin tilanteen sisällä, mutta yrittäisit kuitenkin. Sinä ylläpidät suhdetta exääsi soittelemalla rahojen perään (jopa ennen kun päivä on edes loppunut ja rahat myöhässä...)

Sinä pystyt kyllä suunnittelemaan taloutesi niin, että oletat rahojen olevan tililläsi vasta illalla tai seuraavana aamuna. Kuvittelet vain mielessäsi maksupäivän olevan vasta päivää myöhemmin. Ihan 100% varmasti pystyt elämään niinkin, että maksupäivä on vasta 6. päivä. Ja jos ei rahoja silloin näy, niin tosiaan soitto oikeille viranomaisille niin asia hoituu.

Soittelemalla exällesi osoitat vielä tarvitsevasi häntä emotionaalisesti. Suostumalla hänen pompoteltavaksi jatkat suhdettanne.

PS. Mielestäni luin, että olit sanonut pojallesi, että menette kauppaan heti kun iskä maksaa. Se oli mielestäni väärin sanottu. Korjaa, jos muistan tuon kohdan väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja rt:
Soittelemalla exällesi osoitat vielä tarvitsevasi häntä emotionaalisesti. Suostumalla hänen pompoteltavaksi jatkat suhdettanne.

Juu. Nauraa kavereilleen että exä se taas soittelee liekö kovakin ikävä sillä. Ei sillä asialla väliä.

Totuus on ettei sun ole mikään pakko soitella ellet sitten halua. Asiat tosiaan voi hoitaa muuta kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kuinka paljon ne elarit on jos lapset näkee niiden puuttuessa nälkää? Tietääkseni ei kai ne montaa sataa euroa ole?

Mun mielestä ap sanoi jollain ketjun sivulla, että kolmesta lapsesta ne olisivat yhteensä noin 500e. Aika iso raha varmasti ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kuinka paljon ne elarit on jos lapset näkee niiden puuttuessa nälkää? Tietääkseni ei kai ne montaa sataa euroa ole?

Kyllähän ne kolmelta lapselta nousevat moniin satoihin euroihin, jopa minimit ovat jo yli 400? kolmelta lapselta, ap:lle vissiin 165?/lapsi, eli n 500?.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hitto , kun ollaan taas niin viisaita , taidatte olla useimmat jonkun ex:n uusia akkoja ! Mun mielestäni isänkin pitää huolehtia siitä että elatusmaksu on tilillä sillai kun sovittu, ei se mikään armopala ole, jota ex-vaimo odottaa kun kuuta taivaalta. Ja mitäs tällänen puhe muuta vi....lua on millai ap sen kertoi.Jaa tarttis taas saada rahaa vai. Mun sympatiat on täysin ap:n puolella vaikken olekkaan yh.

Täysin samaa mieltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja saunan takana tilaa:
Joo siis ei auta vaikken ottais mitään yhteyttä,vuosikausia ollu sama kiusa.Lastenvalvoja ei asialle mitään voi,puhuttu on hänelle monta kertaa vuosien aikana.Exä ei muutu kun aina pahemmaksi.
Mä olisin näyttäny ne kuitit silkkaa vittumaisuuttani, kun se on onneton niin käärmeissään siitä ettei se tiedä mitä mä kaupasta ostan ja kun sitä vaivaa niin kovasti mun elämäni.Taidankin laittaa kameran kotiini ja linjat auki että pääsevät uuden muijansa kanssa katsomaan 24 tuntia vuorokaudessa mun jännittävää elämääni.
Nehän käy tääällä palstalla lukemassa mun juttuni ja kommentoi niitä sitten mun lapsilleni.

Huh huh :D Jollain muullakin on siis yhtä idiootti ja lapsellinen eksä ha hänen uusi muijansa :( Ei luoja :(
Yritä jaksaa ja muista et sä oot fiksumpi kuin ne :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rahat pitää olla käytettävissä saajan tilillä eräpäivän aamuna niin, että ne ovat esim. pankista pankin aukioloaikana nostettavissa.

Saiskos vaikka linkkiä jossa kerrottaisiin tämä sääntö, minä kuulen tällaisesta nyt ensimmäistä kertaa elämässäni! En usko että on totta..

Elarit voi maksaa vasta eräpäivänä, vaikka sitten klo 23.59, pääasia, että maksu on lähtenyt elatusvelvollisen tililtä kyseisen päivän aikana. Ja jos eräpäivä sattuu esimerkiksi viikonlopuksi tai juhlapyhiksi, elareitten eräpäivä siirtyy ensimmäiselle pankkipäivälle eli tähän sovelletaan velkakirjalakia 31.7.1947/622, 5 §, joka kuuluu seuraavasti:

5 §
Jos eräpäivä tai maksuajan viimeinen päivä on arkilauantai, pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä taikka joulu- tai juhannusaatto, maksu saadaan suorittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. Sama on voimassa, jos eräpäivä tai viimeinen maksupäivä on päivä, jona pankkien yleisesti keskinäisissä maksuissaan käyttämät maksujärjestelmät eivät säädöskokoelmassa julkaistavan Suomen Pankin ilmoituksen mukaan ole Euroopan keskuspankin tai Suomen Pankin tekemän päätöksen vuoksi käytössä.

Eli olkaa elatusvelvolliset tarkkoina älkääkä usko ex-puolisoittenne uhkauksia!!!

Ihan pienellä talouden suunnittelulla voi pitää saman elintason ympärikuukauden, ennen meilläkin oltiin köyhiä ennen palkkapäivää ja palkkapäivän jälkeen elettiin kuin kuninkaat..

Miksi nää yh-lehmät aina jaksaa kuvitella että on lapsien isien tehtävä elättää ne
Isit ja yhteiskunta elättävät tänä päivänä valtavaa määrää NAISIA Suomessa. Lasten hankkimisesta on tullut elinkeino laiskoille naisille. Lapsi on laiskan mamman varma pääsylippu yhteiskunnan tuista ja elatusmaksuista nautiskeluun. Ei paljon työt stressaa, kunhan paskoo muutaman kakaran maailmaan sopivalla syklillä.

Yhteistyössä