Kyllä hirvi on hurjan kokoinen otus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
tultiin kotiin tänään, kun hain lapset tarhasta ja tuossa kilometrin päässä meistä toikkaroi pellolla kaksi hirveä.Kyllä se on aika hurjan kokoinen otus.Jos oltais oltu paikalla pari minuuttia aikaisemmin ne olis toikkarinut varmasti siinä tiellä...Täällä meidän lähellä menee tuo hirvien kulkureitti ja kyllä aina saaolla todella varuillaan ja silmät auki kun ajaa.
Työkaveri törmäsi tässä meidän lähellä peuraan, mutta onneksi ei silloin mitään sattunut muuta kuin auto meni pikkasen ruttuun ja peura kuoli

Tiedän. Mökillä tässä taannin kävelin yhtenä aamuna huussiin, ja katselin siinä jalkoihini vaan jotenkin, niin kuului risahdus. Nostin katseeni, ja tuijotin suoraan pihaan tullutta VALTAVAN KOKOISTA uroshirveä silmiin. Onneks meil oli sentään se muutama metri välimatkaa, ettei ihan törmätty sentään :D

Ja kaunis. Kerran jolkottelivat tien yli auton keulaani hipoen, kerkesin tosin bongata hirven ja vasansa ajoissa ja hidastaa rauhassa, mutta upeita ne olivat kun siitä suoraan silmieni edestä kulkivat :heart:

upeita ovat mutta ei silloin kun meinaa tulla auton konepellille ja joutuu tekee paniikkijarrutuksen ja pelastus on siinä että hirvi lähtee juoksemaan auton edessä. suoraan jos olisi mennyttien yli olisi ollut konepellillä ja tuulilasissa. silloin se ei tuntunut kovin upealta eläimeltä... no säikähdyksellä selvittiin...

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Ohan se.

Arvaas., onko kiva olla lenkillä metsässä kun sellainen seistä nököttää ja tuijottaa sua viiden metrin päässä? :whistle:

Mulla oli samankaltainen kokemus kerran kun olin ala-asteikäisenä polkemassa pyörällä aamulla kouluun. Iso uroshirvi juoksi ensin viereisellä pellolla, ja päätti sitten ylittää tien ihan mun nenän edestä.

On upea ja iso eläin joo, muttei ollenkaan niin upea auton konepellillä

:/

Juu niin se o.
Meinasin kerran jäädä semmoisen alle kun se hyppäs pensas aidan yli. Onneksi olen utelias luonne ja jäin katsomaan miksi metsä oli täynnä väkeä ja en ollut postilaatikolla sen kanssa samaan aikaan. olisin silloin jäänyt alle kun se meni samalla sen yli :/

Niinhän se on Ja hevoshommissa ollessani, mua ärsytti suunnattomasti, kun jutkut teinit autoilijat ei yhtään viittiny hiljentää hevosten kohalla jos tuli tiellä vastaan. ei näytä tajuavan sitä että hevoseen ku törmää on se yhtäkuin hirvikolari :kieh: oli ny vähä ohi aiheen mut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Niinhän se on Ja hevoshommissa ollessani, mua ärsytti suunnattomasti, kun jutkut teinit autoilijat ei yhtään viittiny hiljentää hevosten kohalla jos tuli tiellä vastaan. ei näytä tajuavan sitä että hevoseen ku törmää on se yhtäkuin hirvikolari :kieh: oli ny vähä ohi aiheen mut :whistle:

:wave: Peesi

Olen ollut kerran hirvikolarissa ja voin sanoa ihan sitä samaa, että on se vaan iso otus! Siihen se tulla rysähti tuulilasiin ihan nenäni eteen - mies onneksi ajoi enkä minä. Onneksi meille ihmisille ei käynyt kuinkaan, autoon tuli vain parinkymmenen tuhannen markan korjauskulut... Ja hirvi pakeni omin jaloin metsään. Sitkeä sissi!