Kyllä ihmiset on avuliaita bussissa!!

Himpulat ja Vimpulat

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 989
1
36
että mä inhoon niitä vanhoja busseja joissa rappuset :kieh: ikinä ei kukaan muka huomaa eikä tarjoudu auttamaan nostamisessa. tänään viimeksi kun lasten kans mentiin bussilla ja minä vielä tän ison mahani kanssa, kaikki vaan istuu penkeillään elettäkään että voisi auttaa.
kunnes pyysin apua, silloin yksi poika tuli auttamaan vasta.

olin niin kiukkunen että kun jäätiin bussista, laitoin lapset kävelemään rappuset ja painatin vaunuilla rappuset alas :whistle: eipä tarvinnut kenenkään vaivautua auttamaan.
sama juttu on ovien avausten suhteen, kun kuljet vaunuilla. hyvin harva auttaa :/

Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...
Kuskihan se siellä on se asiakaspalvelija,ei ne muut matkustajat.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...

just :/ mihin ihmeeseen ihmisiltä on kadonnut auttamisen halu, välittäminen.. toisen ihmisen asemaan asetteminen :/ :/

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

Just tämmösiä omaan napaan tuijottajia on bussit pullollaan. Ei se sulta iteltäs oo pois, jos sä jollekin muulle oot mukava.

Mun täytyy sanoa et oon kyl saanu yllättävän hyvin apua joko kuskilta tai muilta matkustajilta vaunujen kanssa. Paras oli kun 3 miestä autto matalalattia bussiin johon ei tod. tarttis es apua :laugh: Nätisti kiittelin kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin niin:

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

toivottavasti te ette koskaan tarvitse apua missään suhteessa muilta ihmisiltä!

Sulla on ollu huonoa tuuria. Harmi! Miten joskus onnistuukin olemaan bussillinen ihmisiä joista kenelläkään ei ole sen vertaa tapoja että auttaisi raskaana olevaa naista. :kieh:

Mä kyllä aina ajattelen että on pärjättävä matkat ilman mitään apua, se on vaan iloinen yllätys kun joku auttaakin.

Mulle ei muistu mieleen kun yks kerta jolloin kanssa olin raskaan ja toinen lapsi mukana, bussissa oli matala joten se oli ok. Mutta että kukaan ei viittinyt persettään nostaa, että lapsi ees olis päässy istumaan. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
anna kun arvaan,asut pääkaupunki seudulla?Helsinkiläiset ei juurikaan piittaa,jos joku tarvii apua..itse "maalta" muuttaneena,autan kyllä avun tarvitsijaa =)

Just... Kannattaa taas yleistää. Ainakin minä ja kaverini (syntyperäiset Helsinkiläiset) varmasti autamme. Joskus on ollut niin paljon kantamuksia, etten ole niitä viitsinyt yksin jättää ja lähteä apuun, mutta silloinkin kyllä auttaisin, jos kukaan muu ei.

Ja sitten maristaan kun bussit on myöhässä kun kuski joutuu hyppämään vaikka lähempänäkin on apua tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anna kun arvaan,asut pääkaupunki seudulla?Helsinkiläiset ei juurikaan piittaa,jos joku tarvii apua..itse "maalta" muuttaneena,autan kyllä avun tarvitsijaa =)

Just... Kannattaa taas yleistää. Ainakin minä ja kaverini (syntyperäiset Helsinkiläiset) varmasti autamme. Joskus on ollut niin paljon kantamuksia, etten ole niitä viitsinyt yksin jättää ja lähteä apuun, mutta silloinkin kyllä auttaisin, jos kukaan muu ei.
en yleistä,olen vaan huomannut,että täällä harvemmin autetaan..

Mua ottaa kans aivoon kun täällä käy kaupassa, kukaan ei vahingossakaan voi sitä ovee pitää sitä aikaa auki että kerkeis vaunuilla siitä luikahtaa, monasti pamahtaa ovi kii just kun on siinä takana tulossa. :kieh: :headwall:

Ei vaan täällä meillä päin matkusteta, että eipä kannata hirveesti yleistää =)

niillä reiteillä millä minä kuljen, niitä vaunullisia on noin 1 per pysäkki, ei todellakaan huvita/jaksa olla koko aikaa hyppäämässä ylös kaikkia auttamassa.. lienee ihan ymmärrettävää, vai eikö?! vaunujen ostossa kannattaa huomioida myös se, että niitä jaksaa itse tarvittaessa myös nostella.. ja tietysti busseista kannattaa suosiolla valita matalalattiaversiot, jos mahdollista. mä en ymmärrä miksi ne vaunut/rattaat on tungettava niin täyteen tavaraa ettei niitä saada kätevästi liikuteltua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

niillä reiteillä millä minä kuljen, niitä vaunullisia on noin 1 per pysäkki, ei todellakaan huvita/jaksa olla koko aikaa hyppäämässä ylös kaikkia auttamassa.. lienee ihan ymmärrettävää, vai eikö?! vaunujen ostossa kannattaa huomioida myös se, että niitä jaksaa itse tarvittaessa myös nostella.. ja tietysti busseista kannattaa suosiolla valita matalalattiaversiot, jos mahdollista. mä en ymmärrä miksi ne vaunut/rattaat on tungettava niin täyteen tavaraa ettei niitä saada kätevästi liikuteltua..

Joskus on vain tungettava. Kaikilla ei ole autoa käytössä joten noi vaunut/rattaat on ainoa paikka kuljettaa tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

kurkkasin profiiliin ja kappas: sullahan on isot neidit noi lapset. kuljetatko rattaita siks mukana et saat kulkee ilmatteeks? eihän ton ikäiset ainakaan meillä enää mtn rattaita ole tarvinnu tai jos kävelette käupungilla kilometritolkulla niin korkeintaan tolle nuoremmalle 4veelle helposti koottavat satikkarattaat mukaan. mut siis toio kuopushan menee ens syksynä eskariin, vietkö sä sen sinnekki vaunuissa??????

iso osa ihmisistä on nykyään niin saamarin itsekkäitä et ei vahingossakaan halua auttaa jos ei siitä itse mitään saa. ei voi auttaa auttamisen ilosta.. rasittuu pian itse :headwall:

Me asuttiin joitain vuosia Hyvinkäällä. Kolmen vuoden ajan kuljin siellä bussilla lastenvaunujen kanssa.

Kaks kertaa joku tarjos apua.Toisella kertaa apuaan tarjos joku rouva, jolla oli ikää varmaan lähemmäs 90 vuotta ja hädin tuskin pysyi pystyssä :xmas:

Mut viimeks kun olin Treella, ja menin kaupungin bussiin tän ison mahani kanssa, niin muut pysäkillä olijat ensin rynni ohitse äkkiä bussiin, ja sitten tietenkin istumaan vaikka osa matkusti vaan pari pysäkin väliä. Huolitellut tädit tuijotteli ikkunaan, ettei vaan tarvis antaa tilaa, pari teiniä alkoi valittaa kun olin tiellä mahani kanssa ja muuta kivaa :laugh: mutta joku kohtelias päästä varpaisiin tatuoitu viskiääninen, krapulainen herrasmies päästi mut istumaan paikalleen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Nyt kun aloin miettimään tuota bussilla kulkemista, niin Turku on kyllä ihan mahdoton paikka liikkua bussilla. :o Mikäköhän siinä on että se näyttää olevan niin vaikeeta?

Ai millä tavalla vaikeeta?
Täällä olen asunut n.5 vuotta enkä muista kertaakaan että olisin bussilla kulkenut... Yleensä liikutaan fillareilla tai kävellen,joskus harvoin pidempiä matkoja omalla autolla.

Sentaan saa vaunulliset bussilla kulkea,, oli se sitten ilmaista tai ei,,, Englannissa asuessamme meidan kaupungissa rattaat saivat tulla bussiin vain niin etta ne oli kaannetty kokoon. Ekan kerran kun koitin bussiin menna vauva rattaissa ja vieressa kaveleva 2v,, bussi kuski siina etta ne vaunut pitaa laittaa kokoon. Mina ihan holmona etta mites mina niin teen? Minne ma sen vauvan laitan siksi aikaa kun kasaan vaunuja kokoon ja sita 2v'takin pitaa pidella kadesta siina kadun vieressa. Bussikuski vaan etta , niin enpa tieda,,, Eihan siina muu auttanut kun jaada pysakille vaan ja kavella takas kotiin.. Etta olis pitanyt nielasta vauva, vaunut ja taapero jonnekin etta olis bussiin paassyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Sentaan saa vaunulliset bussilla kulkea,, oli se sitten ilmaista tai ei,,, Englannissa asuessamme meidan kaupungissa rattaat saivat tulla bussiin vain niin etta ne oli kaannetty kokoon. Ekan kerran kun koitin bussiin menna vauva rattaissa ja vieressa kaveleva 2v,, bussi kuski siina etta ne vaunut pitaa laittaa kokoon. Mina ihan holmona etta mites mina niin teen? Minne ma sen vauvan laitan siksi aikaa kun kasaan vaunuja kokoon ja sita 2v'takin pitaa pidella kadesta siina kadun vieressa. Bussikuski vaan etta , niin enpa tieda,,, Eihan siina muu auttanut kun jaada pysakille vaan ja kavella takas kotiin.. Etta olis pitanyt nielasta vauva, vaunut ja taapero jonnekin etta olis bussiin paassyt.

Ohhoh, missa pain maata ja koska tallaista tapahtui? Manchesterissa ainakin viela heinakuussa oli matalalattiabussit ja erilliset paikat vaunuille ja rattaille bussien etuosassa. =) Ja ovessa tarra "buggy friendly".

Alkuperäinen kirjoittaja toispual:
Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Nyt kun aloin miettimään tuota bussilla kulkemista, niin Turku on kyllä ihan mahdoton paikka liikkua bussilla. :o Mikäköhän siinä on että se näyttää olevan niin vaikeeta?

Ai millä tavalla vaikeeta?
Täällä olen asunut n.5 vuotta enkä muista kertaakaan että olisin bussilla kulkenut... Yleensä liikutaan fillareilla tai kävellen,joskus harvoin pidempiä matkoja omalla autolla.

Ihmiset käyttäytyvät ihan kuin se bussi olisi se viimeinen joka ikinä kulkee. :/ Eihän ne usein kulje, vaan ei nyt tartteis lapsia ja vanhuksia ainakaan kumota änkeessään "jonon" ensimmäiseksi. Istumapaikkaa on turha toivoa, vaikka olisit 85v tai raskaana. (pyytämällä olen saanut paikan itselleni sekä mummilleni). Se on jo aika ihme kun joku vaivautuu auttamaan vaunujen kanssa. Mitäköhän vielä?! :kieh: Sitä ihmeen tönimistä, ilman anteeksi pyyntöä.

Tulipa purkaus. :D Vaan tää ärsyttää niin älyttömästi, joka ikinen kerta kun olen Turussa käyny.

Yhteistyössä